Garmin 2X0-3X0

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Baetske

Garmin 2X0-3X0

Bericht door Baetske »

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de Zumo 300 reeks (340-350) en de 200 reeks (210-220).

Ik ben aan het uitkijken om een GPS aan te schaffen.

Aangezien ik geen telefoongesprekken ga doen op de motor en voorlopig ook geen muziek ga beluisteren op de motor, is de 660 dus geen optie.
Ik heb (voorlopig) nog geen bluetooth oortje, vandaar de keuze voor Garmin, aangezien deze een luidspreker hebben en een jack-aansluiting.

Voordeel van de 300 reeks is dat er een lifetime update inbegrepen zit in de prijs, waar je die bij de 200 reeks nog moet bijkopen (90 euro).
De 340 heeft kaarten west-europa en de 350 van heel europa, waar de 210 enkel centraal-europa heeft (geen UK en Ierland) en de 220 ook weer de hele handel.

Wat zijn jullie ervaringen (+ en -). Ik weet dat ook ervaringen persoonlijk zijn, wat voor de één een voordeel is, vindt de ander nu juist negatief.
Maar daar filter ik dan zelf wel in, wat ik er van vindt. :oops:

Kristof
Mil

Re: Garmin 2X0-3X0

Bericht door Mil »

Als je enkel van A naar B wilt rijden, beslist de TT5.
Wil je routes downloaden kan je opteren voor een 350. Alhoewel dat routes in GPX omzetten naar ITN met de TT5 tegenwoordig ook heel eenvoudig is. En die heeft een mogelijkheid om te telefoneren en ook lifetime update.
Leven is het meervoud van lef...
RBee

Bericht door RBee »

200 reeks zou er uit gaan.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Baetske

Bericht door Baetske »

Mil schreef:Als je enkel van A naar B wilt rijden, beslist de TT5.
Wil je routes downloaden kan je opteren voor een 350. Alhoewel dat routes in GPX omzetten naar ITN met de TT5 tegenwoordig ook heel eenvoudig is. En die heeft een mogelijkheid om te telefoneren en ook lifetime update.
TT5 heeft geen luidspreker en ook geen aansluiting voor een oortje.
Budget om ineens een bluetooth headset te kopen heb ik momenteel niet. Dus ik vrees dat dat geen optie is.
Anders ben je op een route die je niet kent, meer op je scherm aan het letten dan op de weg vrees ik.

Maar toch bedankt voor je input.
Mathy

Bericht door Mathy »

Vrees ook dat de 200 reeks nog moeilijk te vinden is. Jammer, want mijn 220 doet dat goed.
Telefoon en muziek en dergelijke heb ik niet nodig. De GPS staat boven de tellers gemonteerd
(R1100RT) en valt binnen het blikveld zodat zelfs de stem niet nodig is.
Zelf gemaakte en gedownloade routes hebben nog nooit voor problemen gezorgd.
En lifetime updates...een kruispunt dat rond punt wordt, of een strook asfalt die afgesloten
wordt...dat kan toch het probleem niet zijn.
Jammer dat die 300 reeks niet zonder LT-update aangeboden wordt, dat zouden nog gunstig
geprijsde toestellen kunnen zijn.
J@n

Bericht door J@n »

Mathy schreef: Jammer dat die 300 reeks niet zonder LT-update aangeboden wordt, dat zouden nog gunstig
Dat bestaat ondertussen wel: de Zumo 310, voor 349 euro bij Waypoint. Dat is 50 euro goedkoper dan de 340LM en goedkoper dan wat op sommige plaatsen voor een 220 nog gevraagd wordt.
Mathy

Bericht door Mathy »

Ja, maar de 310 wordt geleverd met kaartmateriaal van enkel Benelux, Frankrijk en een stukje Duitsland.
Baetske

Bericht door Baetske »

Mathy schreef:Vrees ook dat de 200 reeks nog moeilijk te vinden is. Jammer, want mijn 220 doet dat goed.
Telefoon en muziek en dergelijke heb ik niet nodig. De GPS staat boven de tellers gemonteerd
(R1100RT) en valt binnen het blikveld zodat zelfs de stem niet nodig is.
Zelf gemaakte en gedownloade routes hebben nog nooit voor problemen gezorgd.
En lifetime updates...een kruispunt dat rond punt wordt, of een strook asfalt die afgesloten
wordt...dat kan toch het probleem niet zijn.
Jammer dat die 300 reeks niet zonder LT-update aangeboden wordt, dat zouden nog gunstig

Momenteel de 210 bij Makro voor 279 euro.
Plaats reactie