welke tanktas voor RT1150
Moderator: GVN
welke tanktas voor RT1150
Hoi,
Ik zal weer eens iets vragen zie. Omdat ik mijn goede Richa tanktas helaas niet meer kan gebruiken op mijn RT1150 ben ik dus op zoek naar een andere. (voor de geïnteresseerden, zal mijne andere van de hand doen)
De BMW valt af wegens te klein kaartvak en te duur (quelle surprise)
De Bagster zoals Harald heeft lijkt me eveneens een dure oplossing, maar vergeleken met de BMW misschien een serieus alternatief. (ik kan me wel moeilijk voorstellen hoe dat eruit ziet op de RT want op de site staan alleen de tassen)
Dan zijn er ook nog die van WUnderlich en Famsa.
Mijn vraag is nu. Wie gebruikt één van bovenstaande en is er tevreden (of net ontevreden) over?
En waar heb je die gekocht? Als 't kan met ne foto aub?
Of zijn er nog andere alternatieven? Laat maar horen.
dank bij voorbaat,
Xavier
Ik zal weer eens iets vragen zie. Omdat ik mijn goede Richa tanktas helaas niet meer kan gebruiken op mijn RT1150 ben ik dus op zoek naar een andere. (voor de geïnteresseerden, zal mijne andere van de hand doen)
De BMW valt af wegens te klein kaartvak en te duur (quelle surprise)
De Bagster zoals Harald heeft lijkt me eveneens een dure oplossing, maar vergeleken met de BMW misschien een serieus alternatief. (ik kan me wel moeilijk voorstellen hoe dat eruit ziet op de RT want op de site staan alleen de tassen)
Dan zijn er ook nog die van WUnderlich en Famsa.
Mijn vraag is nu. Wie gebruikt één van bovenstaande en is er tevreden (of net ontevreden) over?
En waar heb je die gekocht? Als 't kan met ne foto aub?
Of zijn er nog andere alternatieven? Laat maar horen.
dank bij voorbaat,
Xavier
tanktas
Your heart is free, have the courage to follow it!
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Ik heb er een van Winderlich. Ben er heel tevreden over. Lijkt zeer veel op die van BMW. Is wel een stuk groter en een heel groot kaartvak.
Samen met de regenhoes en verzendingskosten 162.60 euro betaald.
Niet echt goedkoop, maar kwaliteit betaal je, denk ik bescheiden.
Enig minpunt: de voorste bevestiging is met een riem onder het stuur door, systeem van BMW met haken is beter, maar dat kan verholpen worden, vraag maar aan Danny, die heeft het als ik mij niet vergis gedaan.
Samen met de regenhoes en verzendingskosten 162.60 euro betaald.
Niet echt goedkoop, maar kwaliteit betaal je, denk ik bescheiden.
Enig minpunt: de voorste bevestiging is met een riem onder het stuur door, systeem van BMW met haken is beter, maar dat kan verholpen worden, vraag maar aan Danny, die heeft het als ik mij niet vergis gedaan.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Merci voor de info reeds.
Kwam ook nog deze tegen: Marsee
zie http://www.marseeproducts.com/online-st ... index.html
Kwam ook nog deze tegen: Marsee
zie http://www.marseeproducts.com/online-st ... index.html
Neen , die zit perfect zo.Xavier schreef:@Harald,
Hartelijk bedankt voor de fotos (waar was dat trouwens?)
Nog een vraagske. Zit die tanktas niet in de weg? Ik vind dat die nogal laag op de tank in de richting van het zadel zit.
Heb er geen last van.
Ik kan er nog een 2De tankzak boven op zetten
en ik heb er nog een appart kaartvak voor ook, voor als ik de tankzak niet hoef te gebruiken maar wel een kaart wil lezen.
-
Nolle
ik heb ook een bagster en één ding ergert me : telkens ik bij het manouvreren de volledige uitslag van het stuur wil gebruiken dan zit ik met de knoppenwinkel tegen de tanktas aan ter hoogte van de brillenvakjes met als gevolg dat ik ongewild aan het claxonneren ben , is soms serieus vervelend.
ik vind ze ook laag tegen de rijder aan zitten.
vr gr,
vr gr,
Dat heb ik ook al gehad, en ik bezit de tanktas van BMW!!Nolle schreef:ik heb ook een bagster en één ding ergert me : telkens ik bij het manouvreren de volledige uitslag van het stuur wil gebruiken dan zit ik met de knoppenwinkel tegen de tanktas aan ter hoogte van de brillenvakjes met als gevolg dat ik ongewild aan het claxonneren ben , is soms serieus vervelend.
vr gr,
Je blijft er wakker mee.
en dat heeft den Harald ook hoor ! bewijzen zijn geleverd in Schotland
vooral claxon en pinkers ... rijd daar maar es achter, diene was soms kilometers lang links aan't afslaan
denk dat ge dat bij elke tanktas gaat hebben. Of em moet zo smal zijn dat ge der met geluk een pakske sigaretten in krijgt
denk dat ge dat bij elke tanktas gaat hebben. Of em moet zo smal zijn dat ge der met geluk een pakske sigaretten in krijgt
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
Wie graag eens een Bagster van dichtbij wil bewonderen ,
Xavier bvb , ik werk net onder het viaduct van de Ring om Brussel , in Zellik.
Laat iets weten en dan kom ik met de hele handel gemonteerd werken.
Het is inderdaad juist dat de zak soms tegen de claxon aanslaat.
Dat is dan ook bij een volle slag naar links.
Nu moet ik ook toegeven dat de zak dan niet gespannen staat
"tankzak dus " en daardoor de claxon uw aandacht gaat opeisen. Vervelend , tja voor een vol teras mooie grieten wel.
In Schotland zijn geen mooie grieten dus geen last van gehad
Xavier bvb , ik werk net onder het viaduct van de Ring om Brussel , in Zellik.
Laat iets weten en dan kom ik met de hele handel gemonteerd werken.
Het is inderdaad juist dat de zak soms tegen de claxon aanslaat.
Dat is dan ook bij een volle slag naar links.
Nu moet ik ook toegeven dat de zak dan niet gespannen staat
"tankzak dus " en daardoor de claxon uw aandacht gaat opeisen. Vervelend , tja voor een vol teras mooie grieten wel.
In Schotland zijn geen mooie grieten dus geen last van gehad
Harald,
Ik zal eens moeten komen zien hé. Da's niet zo ver. Laat me eens via PB weten wanneer je daar meestal bent, anders ontsnap je daar maar eens en kom je naar hier.
Xavier
..en goed dat je zegt dat het over tanktassen gaat...ne mens zou hier tussen de lijnen gaan lezen
Ik zal eens moeten komen zien hé. Da's niet zo ver. Laat me eens via PB weten wanneer je daar meestal bent, anders ontsnap je daar maar eens en kom je naar hier.
Xavier
..en goed dat je zegt dat het over tanktassen gaat...ne mens zou hier tussen de lijnen gaan lezen
En ik ben blij dat jij er blij mee bent! Geniet ervan.
Martin M. schreef:Dat heb ik ook al gehad, en ik bezit de tanktas van BMW!!Nolle schreef:ik heb ook een bagster en één ding ergert me : telkens ik bij het manouvreren de volledige uitslag van het stuur wil gebruiken dan zit ik met de knoppenwinkel tegen de tanktas aan ter hoogte van de brillenvakjes met als gevolg dat ik ongewild aan het claxonneren ben , is soms serieus vervelend.
vr gr,
Je blijft er wakker mee.![]()
![]()
Ik ben hier zopas op iets heel interessant gestoten... voor mijn Richa tanktas blijkt een ook onderstuk (Multiholder 8MUH100) te bestaan dat het onderstuk met magneten vervangt. Als dat klopt en ik het kan bemachtigen dan kan ik lekker verder met mijn trouwe tanktas!
=> edit het tussenstuk besteld voor een luttele 10 euro.
Motorrijden is nog dubbel zo fijn als het niet pijn doet aan de beurs...
=>edit het tussenstuk bleek niet meer leverbaar bij Richa tot het volgend seizoen. Toch ben ik uit de nood geholpen door de verleidelijke An van Bike Design te St-Martens Latem. Na wat gesnuffeld te hebben tussen de andere tanktassen kreeg ik het stuk van een andere zak. Ikke blij voor zoveel service.
Ik zie nu wel dat de tas de knoppenwinkel aan mijn stuur raakt. Tijdens het rijden is dat geen probleem, maar als ik het stuurslot moet opzetten is dat iets anders
Enfin, heb nu toch extra bagageruimte binnen handbereik 
=> edit het tussenstuk besteld voor een luttele 10 euro.
=>edit het tussenstuk bleek niet meer leverbaar bij Richa tot het volgend seizoen. Toch ben ik uit de nood geholpen door de verleidelijke An van Bike Design te St-Martens Latem. Na wat gesnuffeld te hebben tussen de andere tanktassen kreeg ik het stuk van een andere zak. Ikke blij voor zoveel service.