Hoi,
Ik heb een probleempje met mijn R1100GS. Na het gebruik van de voorrem gaat de hendel niet helemaal terug. Dit is op zich niet een probleem, maar mijn remlicht blijft dan branden. Hoe kan ik deze hendel afstellen zodat deze volledig terugkomt?
Voorrem komt niet volledig terug na remmen
Moderator: GVN
Beste Wheels,
Een rem remt of remt niet....
Wat het blijven branden van het remlicht betreft; op het kampeerweekend l.l. zelfde probleem bij R1100GS van Wilfried (ondervoorzitter BMW MC VL) gezien.
Eli (verantwoordelijke Beurzen BMW MC VL) heeft toen remhendel lichtjes gedemonteerd vervolgens het plat metalen veertje (dat zorgt voor contact-remlicht) met een fijne schroevendraaier lichtjes verbogen ... probleem opgelost.
Hopelijk ben je hier iets mee.
Chris.
Een rem remt of remt niet....
Wat het blijven branden van het remlicht betreft; op het kampeerweekend l.l. zelfde probleem bij R1100GS van Wilfried (ondervoorzitter BMW MC VL) gezien.
Eli (verantwoordelijke Beurzen BMW MC VL) heeft toen remhendel lichtjes gedemonteerd vervolgens het plat metalen veertje (dat zorgt voor contact-remlicht) met een fijne schroevendraaier lichtjes verbogen ... probleem opgelost.
Hopelijk ben je hier iets mee.
Chris.
Ik had niet het gevoel dat hij bleef remmen. Bij de dealer hebben ze een revisie van de rempomp gedaan en de problemen zijn opgelost.
Je kan inderdaad het contactje een beetje verbuigen, maar dat is volgens mijn dealer geen goed idee. De oorzaak zit in de rempomp en daar heb je liever geen problemen mee.
Btw, ik had het tijdelijk opgelost met een rekkertje van de remhendel naar de spiegel.
Je kan inderdaad het contactje een beetje verbuigen, maar dat is volgens mijn dealer geen goed idee. De oorzaak zit in de rempomp en daar heb je liever geen problemen mee.
Btw, ik had het tijdelijk opgelost met een rekkertje van de remhendel naar de spiegel.
Bij welke dealer was dat dan?
Heb hetzelfde probleem met mijn rempomp..
Gs1100
Heb hetzelfde probleem met mijn rempomp..
Gs1100
wheels schreef:Ik had niet het gevoel dat hij bleef remmen. Bij de dealer hebben ze een revisie van de rempomp gedaan en de problemen zijn opgelost.
-
mmmmaxxxx
Re: Voorrem komt niet volledig terug na remmen
Ik rij met een K1100 en heb het zelfde probleem gehad. Na vervangen van de zuiger van de rempomp (is een setje bij de dealer te verkrijgen aan 50€ denk ik) en meermaals ontluchten (niet simpel) was het probleem opgelost. maar mijn remklauwen waren volledig open geweest.wheels schreef:Hoi,
Ik heb een probleempje met mijn R1100GS. Na het gebruik van de voorrem gaat de hendel niet helemaal terug. Dit is op zich niet een probleem, maar mijn remlicht blijft dan branden. Hoe kan ik deze hendel afstellen zodat deze volledig terugkomt?
sluuuu Maxxx