Yo de mannen,
Ik zou het dimlicht op mijne GS (bj 2003) willen vervangen door een xenon exemplaar. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en weet iemand of de GS van het type is met het canbussysteem?
Ik heb me laten vertellen dat dit anders problemen kan geven met de elektronica (foutmeldingen) ...
Thx,
Steven
Canbus
Moderator: GVN
Re: Canbus
Heb je een 1150 GS of één van de eerste 1200 GS'en?
Als ik me niet vergis, is de 1200Gs pas in 2004 uitgekomen.
-
Dirk Pauwels
1150 heeft geen canbus
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Het is een 1150.
Steven, beter die titel veranderen in "Xenon" of zoiets.
Blijkbaar hebben wij dezelfde motor : een 1150GS van 2003.
In 2005 is er, op initiatief van John, een groepsaankoop geweest van Xenon-sets voor personenwagens. Die sets van dubbele lampen werden dan opgesplitst zodat we ze konden gebruiken voor de motoren.
Blijkbaar is dat draadje van 8 (acht!) jaar geleden (doemme, we worden oud...) nog beschikbaar op dit forum.
Het foto-verhaal van de montage op mijn motor is HIER (KLIKKEN) te vinden.
Sommigen hebben wat problemen gehad naderhand (beperkte levensduur), maar mijn lamp werkt tot op heden nog steeds probleemloos.
Bij mijn weten bestonden er in 2005 nog geen Xenon-sets, als aftermarket-pakket, voor motoren. Nu wel, en bovendien zijn die ballasten ook veel kleiner geworden. Je zal wel moeten uittesten of, als je die ballast ergens anders plaatst dan onder de snavel, er geen storingen optreden in de FID van je GS. Enkele mensen hebben in 2005 de ballast weggewerkt in de cockpit, met als gevolg dat de FID regelmatig uitviel.
mvg
Hans
Blijkbaar hebben wij dezelfde motor : een 1150GS van 2003.
In 2005 is er, op initiatief van John, een groepsaankoop geweest van Xenon-sets voor personenwagens. Die sets van dubbele lampen werden dan opgesplitst zodat we ze konden gebruiken voor de motoren.
Blijkbaar is dat draadje van 8 (acht!) jaar geleden (doemme, we worden oud...) nog beschikbaar op dit forum.
Het foto-verhaal van de montage op mijn motor is HIER (KLIKKEN) te vinden.
Sommigen hebben wat problemen gehad naderhand (beperkte levensduur), maar mijn lamp werkt tot op heden nog steeds probleemloos.
Bij mijn weten bestonden er in 2005 nog geen Xenon-sets, als aftermarket-pakket, voor motoren. Nu wel, en bovendien zijn die ballasten ook veel kleiner geworden. Je zal wel moeten uittesten of, als je die ballast ergens anders plaatst dan onder de snavel, er geen storingen optreden in de FID van je GS. Enkele mensen hebben in 2005 de ballast weggewerkt in de cockpit, met als gevolg dat de FID regelmatig uitviel.
mvg
Hans
Laatst gewijzigd door Hans op 18 jun 2013, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

ga best ineens voor pilot, goed spul, kost een 100€ maar daar krijg je wat voor in de plaats