tank leeg rijden ?
Moderator: GVN
-
Walter k75rt
tank leeg rijden ?
hi hier allemaal
Vraagje kan ik ongestraft mijn benzine tank leegrijden om te kijken hoever en hoeveel km ik kan doen ,
met mijn k75rt bj 92.
Komt er geen schade aan de benzine pomp en of de inspuiting ?
en kan ik daarna met een reserve kannetje wat benzine bijgieten.
Mvg Walter
Vraagje kan ik ongestraft mijn benzine tank leegrijden om te kijken hoever en hoeveel km ik kan doen ,
met mijn k75rt bj 92.
Mvg Walter
Re: tank leeg rijden ?
Als je niet in de Kennedy tunnel stilvalt wel. 
-
hla
- Contacteer:
heb onlangs 350 Km gereden ZONDER benzine!
Alle dat zij de boordcomputer toch
Alle dat zij de boordcomputer toch
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
-
®win
- Contacteer:
Bij de K75 en K1100 die ik heb gehad kreeg ik last van een zoemende brandstofpomp als ik de tank te leeg reed. Dat vermeed ik dan ook altijd zorgvuldig, want het was en irritant en volgens mij ook niet goed voor de pomp.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Een nachtmerrie!!!!RBee schreef:Als je niet in de Kennedy tunnel stilvalt wel.
Een tijd geleden heb ik met de sturing van de brandstofpomp gesukkeld en voordat het
vertrouwen terug was dat de boel zou blijven werken heb ik telkens de billen dichtgeknepen
als ik door een tunnel moest en dat 2 x per dag (Tijsmans)
Zelf zou ik het nooit uit testen vanwege die brandstofpomp, de naft is de koeling.
Heb met de K1100rs wel eens 386km gereden, ging toen 18.2 liter in, lekker in Luxemburg.
Was in de zomer natuurlijk, niks billen knijpen, de tank was erg warm, dus pompje dank voor het het overleven.
Het gele lampje zit er niet voor niets, gaat bij mij aan rond de 350km, en dan ga ik tanken, zo snel als mogelijk
Advies is nooit de tank leeg-rijden, wegens opkomende andere problemen
mvg Nico
Heb met de K1100rs wel eens 386km gereden, ging toen 18.2 liter in, lekker in Luxemburg.
Was in de zomer natuurlijk, niks billen knijpen, de tank was erg warm, dus pompje dank voor het het overleven.
Het gele lampje zit er niet voor niets, gaat bij mij aan rond de 350km, en dan ga ik tanken, zo snel als mogelijk
Advies is nooit de tank leeg-rijden, wegens opkomende andere problemen
mvg Nico
MG Breva 850
-
patrick k100
Ik denk dat dat geen probleem zal geven.Walter k75rt schreef:hi hier allemaal
Mvg Walter
Auto's al verschillende keren leeg gereden, Honda injecties geven geen probleem, ouwe VW diesel ook geen probleem, zelfs niet met mogelijke lucht in de leidingen.
Motoren nog meer leeg gereden, meestal carbu versies, mijn Triumph 955i laatst voor de tweede keer leeg gereden. Bijvullen, starten en terug rijden...Kawasaki idemdito
-
Dirk Pauwels
Benzine pompen, alle pompen eigenlijk, draaien niet zo graag droog, dus probeer het te vermijden. enkele keer zal wel geen kwaad kunnen
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Walter k75rt
Bedankt voor jullie reacties allemaal hier.
Heb het eens gedaan zeg om en bij de 385 km gereden toen het begon te sputteren en soms eens geen kracht meer te voelen bij het te snel op trekken reed dan wel met een fles van 1.5 liter reserve benzien rond maar ben na het sputeren maar gaan tanken is natuurlijk niet goed voor het pompje maar hij heeft het overleeft he.
Dus bij 275 km komt hij op reserve met het lampje aan dan kan ik nog gerust 100 km doen ,dat weet ik nu ook al weer , bedankt heren
Nu ga ik elke dag naar het werk en terug , en genieten maar van elke km met het oude k tje van '92 .
Wil wel eens een keertje in kontakt komen met ander k 75 rijders om eens wat info en tips aan te horen ,kan dit ? is er soms ergens een clubje waar men soms bijeen komt ? niet enkel k rijders he.
Ben wel van de Maaskant Dilsen-Stokkem dus laat maar eens wat horen of er soms wat gebeurd op dat gebied in de buurt.
Mvg Walter
Heb het eens gedaan zeg om en bij de 385 km gereden toen het begon te sputteren en soms eens geen kracht meer te voelen bij het te snel op trekken reed dan wel met een fles van 1.5 liter reserve benzien rond maar ben na het sputeren maar gaan tanken is natuurlijk niet goed voor het pompje maar hij heeft het overleeft he.
Dus bij 275 km komt hij op reserve met het lampje aan dan kan ik nog gerust 100 km doen ,dat weet ik nu ook al weer , bedankt heren
Nu ga ik elke dag naar het werk en terug , en genieten maar van elke km met het oude k tje van '92 .
Wil wel eens een keertje in kontakt komen met ander k 75 rijders om eens wat info en tips aan te horen ,kan dit ? is er soms ergens een clubje waar men soms bijeen komt ? niet enkel k rijders he.
Ben wel van de Maaskant Dilsen-Stokkem dus laat maar eens wat horen of er soms wat gebeurd op dat gebied in de buurt.
Mvg Walter
-
Nascar
- Contacteer:
Ik rijd met een K75RT van '94 en bij mij komt de reserve meestal rond de 300 a 350 km.
Veel verder dan 50 km durf ik dan wel niet meer rijden want dan begint het pompje serieus te "zingen".
Het meeste dat ik er al eens uitgehaald heb was een kleine 400 km in de Alpen en toen was he tpompje nog niet aan het zingen geslagen.
Als hij begint te zingen dan krijg ik in de tank een 18 liter benzine.
In een ander topic las ik over je achterband. Dat is niet normaal, ik doe op zijn minst 1 keer in de maand een check van de bandendruk en bij mij verliest de band bijna nooit druk. Dus er scheelt iets mee
Heb je al van banden gewisseld ? Wat is de DOT code op de band ?
Een band mag normaal max. 5 jaar oud zijn, Hoe ouder hoe harder de rubber wordt en hoe minder grip je zal hebben op de weg. Maar kan misschien ook verklaren waarom hij lucht verliest ...
Veel verder dan 50 km durf ik dan wel niet meer rijden want dan begint het pompje serieus te "zingen".
Het meeste dat ik er al eens uitgehaald heb was een kleine 400 km in de Alpen en toen was he tpompje nog niet aan het zingen geslagen.
Als hij begint te zingen dan krijg ik in de tank een 18 liter benzine.
In een ander topic las ik over je achterband. Dat is niet normaal, ik doe op zijn minst 1 keer in de maand een check van de bandendruk en bij mij verliest de band bijna nooit druk. Dus er scheelt iets mee
Heb je al van banden gewisseld ? Wat is de DOT code op de band ?
Een band mag normaal max. 5 jaar oud zijn, Hoe ouder hoe harder de rubber wordt en hoe minder grip je zal hebben op de weg. Maar kan misschien ook verklaren waarom hij lucht verliest ...
-
John
- Contacteer:
@Walter K75rt
Kijk wat er voor jou kortbij is.
http://www.bmw-mc-vl.be/nl/index.php/cl ... ngsavonden" onclick="window.open(this.href);return false;
Je hebt toch al door dat je op het forum van BMW Motor Club Vlaanderen zit?Wil wel eens een keertje in kontakt komen met ander k 75 rijders om eens wat info en tips aan te horen ,kan dit ? is er soms ergens een clubje waar men soms bijeen komt ? niet enkel k rijders he.
Mvg Walter
Kijk wat er voor jou kortbij is.
http://www.bmw-mc-vl.be/nl/index.php/cl ... ngsavonden" onclick="window.open(this.href);return false;