up-date R1200GS
Moderator: GVN
-
costerke
up-date R1200GS
Modeljaar 2014 krijgt al verschillende wijzigingen.
http://www.demotorsite.be/content/my-20 ... mw-r1200gs" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten Rudy.
http://www.demotorsite.be/content/my-20 ... mw-r1200gs" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Re: up-date R1200GS
Buiten een -overbodige- stuurdemper weinig nieuws onder de zon... de aanpassing van de koppeling is een nuttigere update!!!
Hopelijk hebben ze een volledige update uitgevoerd (onderstaande werd vandaag door mijn dealer bevestigd)
Binnen een paar jaar zal dit allemaal wel opgelost zijn...
Motorforum NL
.
...eh..., heb 'n proefrit op een andere motor gedaan...
Vanmiddag dus.., omdat ik toch bij een motorwinkel irgendwo in het land was.
En ik loop al een tijdje (dat weet U) te wikken, wegen, dubben, en denken om misschien wel de Sportboxer emotioneel uit te zwaaien, en daarvoor in de plaats een leuke naked fiets neer te zetten.
Of de Mini weg te doen, een iets voordeligere nakende fiets dan, en de Sportboxer erbij te houden.
Maar vandaag stond ik weer us te kijken bij zo'n hagelnieuwe, en flink opgeleukte R1200GS VloeistofKoeler, en ik denk : what the heck..., RT weg, Sportboxer weg, en dan naar ongeveer iets dat in het midden zit..., want ik heb van horen en van zeggen dat zo'n GS stuurt als een kart, zo comfortabel is als een oude DS, en behoorlijk bijdraagt aan een flitsend en jeudig imago van de langzaam op leeftijd gerakende Motormobilist.
Oké, je ziet een GS ongeveer op elke hoek van de straat, maar aangezien er in mijn straat maar 1 hoek zit, is er in de straat ook maar 1 GS nodig..., nou..., laat het dan die van mij maar zijn.
Beetje van praat en van babbel vanmiddag, en voordat ik weet rijd ik hoog en droog door een bochtig gebied, en onder mij reutelt de 2013 WasserKühler.
En dan met de nadruk op 'reutelt'..., want wat een totale deceptie zeg..., want hoe leuk, jeudig, en flink zo'n nieuwe GS er ook uit mag zien, het blok is 1 grote ramp !
Zelden op een motor gereden waar ik zo vlug, zo helemaal klaar mee was..., iets van 25 kilometer weggepuft op het ding, en zonder ook maar enige vorm van hebberigheid het apparaat weer netjes teruggebracht.
Ben ik even blij dat ik niet zo'n ding 'zo maar' in the blind besteld heb zeg..., want wat had ik daar een ongekende spijt van gehad !
Zullen we even beginnen : nou..., het ding loopt om te beginnen ongekend beroerd stationair. Het lijkt op geen afstand op het soepele prut-prut-prut van de DOHC boxer, en het deed mij nog het meeste denken aan het beetje amechtig stationair draaien van een niet helemaal fris afgestelde R1100RT/RS.
Koppeling : oei..., dat is fijn..., dat gaat licht ! Dat is lekker !! :Y
Eerste versnelling : ik druk het ding in 1 (met een vrij lange schakelweg), en voor het gevoel springt het ding een halve meter vooruit, inclusief een luide 'knal'... :r
Huh..., eh..., kweet het natuurlijk niet..., maar bij mijn huidige boxertjes knalt er toch echt helemaal nix als je het ding in 1 zet..., m.a.w. : dat stukje versnellingsbak bij die nieuwe boxers is ook al geen verbetering.
Twee- 1 is het dus nu.
Twee voor minder goed, en 1 punt voor wel een verbetering (die koppeling).
Wegrijden : ai-jai-jai..., wat reageert dat ride by wire anders op het gas..., want ik wil met ongeveer dezelfde koppelingsslip en gas wegrijden als dat ik gewend ben..., maar dat is dan toch echt veel te veel van het goede..., tjonge..., wat reageert die WaterKoker alert op elke reactie van het rechter handvat !
Stand nu : twee - twee.
Ik rol zo het stadje uit, en hobbel met het verkeer mee, en zit in 2..., met alleen lafjes de rechterhand aan het stuur, en ik geef ook maar heel ietsjes gas..., en POTVERDIKKE zeg..., want springt dat ding vooruit, en ik weet niet hoe gauw ik de linkerhand ook naar het stuur moet brengen..., tjonge..., akelig giftig beestje dit, en dat terwijl de rijdmodes 'ROAD' aangeeft...
Mein Gott..., dat belooft nog wat... :$
Inmiddels is het torretje lekker warm, en ik erger mij compleet kleurenblind aan de kakafonie van geluiden onder mij.
Alsof er kogellagers meedraaien in het blok, waarvan er minstens 1 kogeltje niet helemaal rond meer is.
Wat een doffe ellende zeg..., ook als het ding stationair staat te frotten, hoor je dat 'rollende' geluid. Het zal ongetwijfeld het geluid van de injectoren zijn, maar het stoorde mij na 5 minuten al..., dat gaat dus niet goedkomen niet... :N
Stand : Drie - Twee (drie dikke minpunten, twee in de plus).
Vering : jaaaaaaaaaah..., helemaal geweldig..., wat zegt U..., lag 'r daar daarnet een bult in de weg..., oh..., eh..., waar dan...???
Je flipt over die dingen heen met een ongekend gemak, zonder dat de fiets in z'n totaliteit week aanvoelt.
Enorme lange veerwegen, en een geweldig comfort.
Kijk..., daar kan de RT nog wat van leren ! :Y
Stand : Drie - Drie !
Ik zit inmiddels behoorlijk buiten de bebouwde kom, en ik geef het ding een klein beetje de sporen..., en sapperdeflap zeg..., wat een bak koppel heeft zo'n apparaat. En tuurlijk, de fiets is lichter, en heeft een kortere overbrenging..., maar dan nog..., dit hoogpotige gevaarte gaat er vandoor alsof het net door een houtwesp (...) gestoken is.
Bizar (voor boxerbegrippen dan hè !).
Maar de schaduwkant gelijk is ook, dat het blok enorm ligt te bewegen in het nogal beweegbare frame.
Bijzonder onprettig dus, en de hitsige bediening van de gaskleppen bevordert het 'ge-beweeg' van het blok nou niet echt.
Komt ook nog bij dat er bij elke gangwissel behoorlijke klappen uit de bak komen, en dan klonkt en bonkt het ook nog een keer vanuit de cardan.
Met andere woorden : ontzettend vreselijk niet lekker rijden.
Beetje rodeo achtig ; en een hooligan fiets pur-sang.
Ik stop langs de kant van de weg, en druk de rijmodus in 'DYNAMIC', en flodder er weer vandoor..., nou..., na ongeveer een kilometer of 3 was ik hier (ook) al he-le-maal klaar mee..., zo valt er helemaal niet meer met het ding te rijden.
Ja sorry hoor..., maar wat BMW nou toch in hemelsnaam met de boxer heeft uitgespookt mag Joost weten..., maar wat een drama zeg.
Oké, het ding is akelig rap. Het ding blaft door de toeren, stuurt ook werkelijk zo lichtvoetig als het maar kan, is ongekend comfortabel..., maar dat blok... : :r
Zoals gezegd..., er komt een bak herrie onder je vandaan. De schakelwegen zijn een stuk langer dan van de 'oude' boxer, er komen hele nare geluiden uit de bak, van neutraal naar 1 is echt niet gezond zoals dat klapt (lijkt wel een beetje op de eerste K1200 modellen..., die knalden ook zo), en het blok loopt toch ook wel zo ongekend te 'Konstant Fahr Rückeln' rond de 3000 toeren, dat ik mij afvraag of ze niet een beetje zijn doorgeschoten met de arme afstelling.
Zo'n ding heeft ECHT heel direct een RapidBike nodig..., en dan graag per gasklep een eigen unit..., want wat een gedrocht zeg, deze afstelling.
Heb mijn ervaring ook bij de desbetreffende dealer neergelegd (hij vroeg er tenslotte om...) en ik kreeg in ieder geval geen ongelijk.
Mijn ervaring staat dus niet op zich zelf.
Enne..., als BMW het gaat bedenken om deze afstelling strakkies ook in de nieuwe WasseRT te proppen..., dan konden wel eens heel veel mensen lekker bij hun oude RT-tje blijven.
Ik in ieder geval wel !
Dus..., in ieder geval geen GS LC.
Maar dat had U denk ik al wel begrepen.
Nooit een keer zelfs..., want na 25 kilometers waren de ergernissen al enorm..., en dat geklapper van bak, gerammel van injectoren, en het gejutter van het blok gaat echt op de lange duur niet wennen.
Zelfs niet een heel klein beetje...
Ben vanmiddag op de babyblauwe RT weer naar huis gekeuteld..., lekker..., geen geklap in de bak. Geen gejutter rond de 3000 toeren. Gewoon een stelletje old-skool gaskabels, en geen overdreven gedraai van het blok in het frame.
Ja ik weet het..., fiets voelt ten opzichte van zo'n GS aan als een volgeladen Boeing 747 op 4 lekke banden, en het RT-tje hangt ook voor geen meter zo agressief aan het gas als de GS/LC..., maar je hebt wel het gevoel dat het totale pakket klopt ; en dat gevoel heb je op de nieuwe GS in ieder geval niet.
Hoe fraai het ding er in het echt ook kan uitzien...
...sorry... -O-
Binnen een paar jaar zal dit allemaal wel opgelost zijn...
Motorforum NL
.
...eh..., heb 'n proefrit op een andere motor gedaan...
Vanmiddag dus.., omdat ik toch bij een motorwinkel irgendwo in het land was.
En ik loop al een tijdje (dat weet U) te wikken, wegen, dubben, en denken om misschien wel de Sportboxer emotioneel uit te zwaaien, en daarvoor in de plaats een leuke naked fiets neer te zetten.
Of de Mini weg te doen, een iets voordeligere nakende fiets dan, en de Sportboxer erbij te houden.
Maar vandaag stond ik weer us te kijken bij zo'n hagelnieuwe, en flink opgeleukte R1200GS VloeistofKoeler, en ik denk : what the heck..., RT weg, Sportboxer weg, en dan naar ongeveer iets dat in het midden zit..., want ik heb van horen en van zeggen dat zo'n GS stuurt als een kart, zo comfortabel is als een oude DS, en behoorlijk bijdraagt aan een flitsend en jeudig imago van de langzaam op leeftijd gerakende Motormobilist.
Oké, je ziet een GS ongeveer op elke hoek van de straat, maar aangezien er in mijn straat maar 1 hoek zit, is er in de straat ook maar 1 GS nodig..., nou..., laat het dan die van mij maar zijn.
Beetje van praat en van babbel vanmiddag, en voordat ik weet rijd ik hoog en droog door een bochtig gebied, en onder mij reutelt de 2013 WasserKühler.
En dan met de nadruk op 'reutelt'..., want wat een totale deceptie zeg..., want hoe leuk, jeudig, en flink zo'n nieuwe GS er ook uit mag zien, het blok is 1 grote ramp !
Zelden op een motor gereden waar ik zo vlug, zo helemaal klaar mee was..., iets van 25 kilometer weggepuft op het ding, en zonder ook maar enige vorm van hebberigheid het apparaat weer netjes teruggebracht.
Ben ik even blij dat ik niet zo'n ding 'zo maar' in the blind besteld heb zeg..., want wat had ik daar een ongekende spijt van gehad !
Zullen we even beginnen : nou..., het ding loopt om te beginnen ongekend beroerd stationair. Het lijkt op geen afstand op het soepele prut-prut-prut van de DOHC boxer, en het deed mij nog het meeste denken aan het beetje amechtig stationair draaien van een niet helemaal fris afgestelde R1100RT/RS.
Koppeling : oei..., dat is fijn..., dat gaat licht ! Dat is lekker !! :Y
Eerste versnelling : ik druk het ding in 1 (met een vrij lange schakelweg), en voor het gevoel springt het ding een halve meter vooruit, inclusief een luide 'knal'... :r
Huh..., eh..., kweet het natuurlijk niet..., maar bij mijn huidige boxertjes knalt er toch echt helemaal nix als je het ding in 1 zet..., m.a.w. : dat stukje versnellingsbak bij die nieuwe boxers is ook al geen verbetering.
Twee- 1 is het dus nu.
Twee voor minder goed, en 1 punt voor wel een verbetering (die koppeling).
Wegrijden : ai-jai-jai..., wat reageert dat ride by wire anders op het gas..., want ik wil met ongeveer dezelfde koppelingsslip en gas wegrijden als dat ik gewend ben..., maar dat is dan toch echt veel te veel van het goede..., tjonge..., wat reageert die WaterKoker alert op elke reactie van het rechter handvat !
Stand nu : twee - twee.
Ik rol zo het stadje uit, en hobbel met het verkeer mee, en zit in 2..., met alleen lafjes de rechterhand aan het stuur, en ik geef ook maar heel ietsjes gas..., en POTVERDIKKE zeg..., want springt dat ding vooruit, en ik weet niet hoe gauw ik de linkerhand ook naar het stuur moet brengen..., tjonge..., akelig giftig beestje dit, en dat terwijl de rijdmodes 'ROAD' aangeeft...
Mein Gott..., dat belooft nog wat... :$
Inmiddels is het torretje lekker warm, en ik erger mij compleet kleurenblind aan de kakafonie van geluiden onder mij.
Alsof er kogellagers meedraaien in het blok, waarvan er minstens 1 kogeltje niet helemaal rond meer is.
Wat een doffe ellende zeg..., ook als het ding stationair staat te frotten, hoor je dat 'rollende' geluid. Het zal ongetwijfeld het geluid van de injectoren zijn, maar het stoorde mij na 5 minuten al..., dat gaat dus niet goedkomen niet... :N
Stand : Drie - Twee (drie dikke minpunten, twee in de plus).
Vering : jaaaaaaaaaah..., helemaal geweldig..., wat zegt U..., lag 'r daar daarnet een bult in de weg..., oh..., eh..., waar dan...???
Je flipt over die dingen heen met een ongekend gemak, zonder dat de fiets in z'n totaliteit week aanvoelt.
Enorme lange veerwegen, en een geweldig comfort.
Kijk..., daar kan de RT nog wat van leren ! :Y
Stand : Drie - Drie !
Ik zit inmiddels behoorlijk buiten de bebouwde kom, en ik geef het ding een klein beetje de sporen..., en sapperdeflap zeg..., wat een bak koppel heeft zo'n apparaat. En tuurlijk, de fiets is lichter, en heeft een kortere overbrenging..., maar dan nog..., dit hoogpotige gevaarte gaat er vandoor alsof het net door een houtwesp (...) gestoken is.
Bizar (voor boxerbegrippen dan hè !).
Maar de schaduwkant gelijk is ook, dat het blok enorm ligt te bewegen in het nogal beweegbare frame.
Bijzonder onprettig dus, en de hitsige bediening van de gaskleppen bevordert het 'ge-beweeg' van het blok nou niet echt.
Komt ook nog bij dat er bij elke gangwissel behoorlijke klappen uit de bak komen, en dan klonkt en bonkt het ook nog een keer vanuit de cardan.
Met andere woorden : ontzettend vreselijk niet lekker rijden.
Beetje rodeo achtig ; en een hooligan fiets pur-sang.
Ik stop langs de kant van de weg, en druk de rijmodus in 'DYNAMIC', en flodder er weer vandoor..., nou..., na ongeveer een kilometer of 3 was ik hier (ook) al he-le-maal klaar mee..., zo valt er helemaal niet meer met het ding te rijden.
Ja sorry hoor..., maar wat BMW nou toch in hemelsnaam met de boxer heeft uitgespookt mag Joost weten..., maar wat een drama zeg.
Oké, het ding is akelig rap. Het ding blaft door de toeren, stuurt ook werkelijk zo lichtvoetig als het maar kan, is ongekend comfortabel..., maar dat blok... : :r
Zoals gezegd..., er komt een bak herrie onder je vandaan. De schakelwegen zijn een stuk langer dan van de 'oude' boxer, er komen hele nare geluiden uit de bak, van neutraal naar 1 is echt niet gezond zoals dat klapt (lijkt wel een beetje op de eerste K1200 modellen..., die knalden ook zo), en het blok loopt toch ook wel zo ongekend te 'Konstant Fahr Rückeln' rond de 3000 toeren, dat ik mij afvraag of ze niet een beetje zijn doorgeschoten met de arme afstelling.
Zo'n ding heeft ECHT heel direct een RapidBike nodig..., en dan graag per gasklep een eigen unit..., want wat een gedrocht zeg, deze afstelling.
Heb mijn ervaring ook bij de desbetreffende dealer neergelegd (hij vroeg er tenslotte om...) en ik kreeg in ieder geval geen ongelijk.
Mijn ervaring staat dus niet op zich zelf.
Enne..., als BMW het gaat bedenken om deze afstelling strakkies ook in de nieuwe WasseRT te proppen..., dan konden wel eens heel veel mensen lekker bij hun oude RT-tje blijven.
Ik in ieder geval wel !
Dus..., in ieder geval geen GS LC.
Maar dat had U denk ik al wel begrepen.
Nooit een keer zelfs..., want na 25 kilometers waren de ergernissen al enorm..., en dat geklapper van bak, gerammel van injectoren, en het gejutter van het blok gaat echt op de lange duur niet wennen.
Zelfs niet een heel klein beetje...
Ben vanmiddag op de babyblauwe RT weer naar huis gekeuteld..., lekker..., geen geklap in de bak. Geen gejutter rond de 3000 toeren. Gewoon een stelletje old-skool gaskabels, en geen overdreven gedraai van het blok in het frame.
Ja ik weet het..., fiets voelt ten opzichte van zo'n GS aan als een volgeladen Boeing 747 op 4 lekke banden, en het RT-tje hangt ook voor geen meter zo agressief aan het gas als de GS/LC..., maar je hebt wel het gevoel dat het totale pakket klopt ; en dat gevoel heb je op de nieuwe GS in ieder geval niet.
...sorry... -O-
Laatst gewijzigd door Beemer op 20 jul 2013, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar is een forum toch voor....
En laat ons eerlijk wezen, het is dagelijkse kost geworden in de auto en motorsector;
Wij zijn de proefkonijnen en indien er eventueel problemen opduiken dan valt dat gewoon onder garantie.
Wij zijn de proefkonijnen en indien er eventueel problemen opduiken dan valt dat gewoon onder garantie.
-
Man in Black
Wat een dikke larie, zelf 2x proefgereden, 1x 85km en 1x 220km, na 100km gewenning aan de telelever, de cardan en de boxermotor (nog nooit met een GS gereden) is dit een fantastische motorfiets.
Ik snap de hele heisa rond het vermogen en zeker rond ride-by-wire niet, ik heb daar hoegenaamd geen enkel probleem mee of zels gewenning voor nodig gehad.
Een ding is waar, de klonk in eerste versnelling, allee nog een, het getik van de injectoren.
Of heeft die mss op een DUC multistrada gereden ?? Die is idd giftig.
Enne...EK-Tools...ga jij blijven zagen ??? Get over it !!!!!
Ik snap de hele heisa rond het vermogen en zeker rond ride-by-wire niet, ik heb daar hoegenaamd geen enkel probleem mee of zels gewenning voor nodig gehad.
Een ding is waar, de klonk in eerste versnelling, allee nog een, het getik van de injectoren.
Of heeft die mss op een DUC multistrada gereden ?? Die is idd giftig.
Enne...EK-Tools...ga jij blijven zagen ??? Get over it !!!!!
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
Man in Black
Ik kies mijn maten wel zelf dank u.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
toeternietoe
Het verdict van Beemer is toch wel heel streng.
Een aantal van de geciteerde "minpunten" zijn inderdaad aanwezig, maar zijn m.i. veel minder erg of zelfs verwaarloosbaar.
Ik kom zelf van een Honda Deauville met ocharme 54 pk en heb niet het gevoel dat het vermogen van mijn GS problematisch is. De Road modus vindt ik helemaal niet zo brutaal als hier wordt voorgesteld. De fly-by wire gas hendel geeft wel een lichter en iets vager gevoel. Maar vergeleken met de Triumph Explorer valt dat best mee, die is pas licht!.
De 1ste versnelling laat zich horen, dat wel. Vergeleken met mijn hondaatje, is de bak zeker niet zo soepel, maar daar valt nog best mee te leven.
Het enige dat mij tot hiertoe toch wat tegenvalt is het mechanisch geluid dat van tussen de voorvorken naar boven lijkt te komen. Mijn Honda had daar ook vrij veel last van en dat was notabene nog een carburatorversie. Afgezien hiervan ben ik met het geheel vrij tevreden.
Een aantal van de geciteerde "minpunten" zijn inderdaad aanwezig, maar zijn m.i. veel minder erg of zelfs verwaarloosbaar.
Ik kom zelf van een Honda Deauville met ocharme 54 pk en heb niet het gevoel dat het vermogen van mijn GS problematisch is. De Road modus vindt ik helemaal niet zo brutaal als hier wordt voorgesteld. De fly-by wire gas hendel geeft wel een lichter en iets vager gevoel. Maar vergeleken met de Triumph Explorer valt dat best mee, die is pas licht!.
De 1ste versnelling laat zich horen, dat wel. Vergeleken met mijn hondaatje, is de bak zeker niet zo soepel, maar daar valt nog best mee te leven.
Het enige dat mij tot hiertoe toch wat tegenvalt is het mechanisch geluid dat van tussen de voorvorken naar boven lijkt te komen. Mijn Honda had daar ook vrij veel last van en dat was notabene nog een carburatorversie. Afgezien hiervan ben ik met het geheel vrij tevreden.
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
R 1200 GS LC
Wedden dat de test volgende keer, als hij eerst een goeie espresso heeft gedronken, en madame misschien geen hoofdpijn heeft die ochtend, veeeeeeel beter zal zijn?Beemer schreef:Daar is een forum toch voor....En laat ons eerlijk wezen, het is dagelijkse kost geworden in de auto en motorsector;
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
Flat Twin Power
Ik ben dan waarschijnlijk ook een van de weinigen die nooit een Gs Lc zouden kopen. Alleen al omwille van het feit dat iedereen er eentje wil, wil ik er geen. Pas op, ik heb ermee gereden en heb me geamusseerd daar niet van. Maar voor efkes dan. Moest ik er hele dagen mee moeten rijden zou de fun er snel af zijn. Ik vond het vooral een zenuwachtige fiets. Zeer kort aan het gas. Hard optrekken, veel mechanisch lawaai. En de windbescherming vond ik een ramp. Ik werd gek van de turbulentie. Enkel in de laagste stand had ik geen turbulentie maar dan waaide ik van de fiets door de wind.
-
Jo De Paepe
ik ook niet .Flat Twin Power schreef:Ik ben dan waarschijnlijk ook een van de weinigen die nooit een Gs Lc zouden kopen..
Gewoon omdat ik het een aartslelijk ding vind , goed rijden of niet .
Jo De Paepe schreef:ik ook niet .Flat Twin Power schreef:Ik ben dan waarschijnlijk ook een van de weinigen die nooit een Gs Lc zouden kopen..
Gewoon omdat ik het een aartslelijk ding vind , goed rijden of niet .
zx6r - zx9r -cbr929 2x - speed triple 1050 - moto morini granpasso - K1200r sport - Tiger Explorer
Wat vinden de techneuten en sleutelaars ervan dat de cylinder en carter(helft) één geheel is, i.v.m toekomstige reparaties van de watergekoelde boxers op km-leeftijd?
-
GSrijder
- Contacteer:
Na meer dan 10000km waaronder een reisje naar Corsica en passen rijden in de Zwitserse Alpen is mijn mening: Mijn vorige GS ( 2008 ) was goed, deze is beter.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
-
Man in Black
Ik kom van F800R en ga de GS lc einde jaar bestellen, niet in het minste voor de windbescherming.Flat Twin Power schreef:Ik ben dan waarschijnlijk ook een van de weinigen die nooit een Gs Lc zouden kopen. Alleen al omwille van het feit dat iedereen er eentje wil, wil ik er geen. Pas op, ik heb ermee gereden en heb me geamusseerd daar niet van. Maar voor efkes dan. Moest ik er hele dagen mee moeten rijden zou de fun er snel af zijn. Ik vond het vooral een zenuwachtige fiets. Zeer kort aan het gas. Hard optrekken, veel mechanisch lawaai. En de windbescherming vond ik een ramp. Ik werd gek van de turbulentie. Enkel in de laagste stand had ik geen turbulentie maar dan waaide ik van de fiets door de wind.
Ik ben wel "maar" 1.70 groot, voor mij was de windbeschrming dan weer perfect.
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
SaP
- Contacteer:
Leuk geschreven Beemer. Kan geen mening geven over de gs LC. Ik ben een te kleine opdonder. Zie er hier wel ééntje dagdagelijks genieten van die gs LC.
En ... Ik begin er nu toch ook stillekesaan genoeg van te krijgen. Laat gewoon los. Ne keer goe discussiëren of zelfs op elkaar vloeken... geen probleem. Maar je moet ook weten stoppen.
Sent from my E350 using Tapatalk 4 Beta
En ... Ik begin er nu toch ook stillekesaan genoeg van te krijgen. Laat gewoon los. Ne keer goe discussiëren of zelfs op elkaar vloeken... geen probleem. Maar je moet ook weten stoppen.
Sent from my E350 using Tapatalk 4 Beta
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS
wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Ik kan Rony daar alleen maar in bijtreden.GSrijder schreef:Na meer dan 10000km waaronder een reisje naar Corsica en passen rijden in de Zwitserse Alpen is mijn mening: Mijn vorige GS ( 2008 ) was goed, deze is beter.
Ride by Wire is niks mis mee,alleen hangt hij neiger aan de gas in "Dynamic" mode.
Als m'n dat ook al vindt in "Road" modus moet m'n eens dringend leren rijden ofwel moet m'n zich een 50cc scooterke kopen...
Schakelbak kan nog verbeterd worden,opschakelen is echter minder problematisch maar terugschakelen,vooral van 3de
naar 2de, durft die wel eens tussen de twee versnellingen blijven hangen.
Frame is stijver,de motor gaat strakker door de bocht dus van schommelen geen enkele sprake van.
De motor is minder ruw als bij de luchtgekoelde boxer en draait zelfs als een kleine "K blok" turbine.
Alleen in stationair draaien lijkt het soms dat die onregelmatig draait maar ik vermoed dat dit veel te maken heeft door
de waterkoeling.
Ieder moet zelf maar weten welke motor hun het beste past of niet en niet iedereen moet de nieuwe GS aan kopen.
Maar de motor afbreken als zijnde slecht of zelfs rampzalig kan maar beter thuis in zijn zetelke blijven zitten en
forums zoals deze niet meer langer bevuilen door zo een prietpraat.
Trouwens,met de BMW Motorrad Days in Garmisch viel het toch enorm op hoeveel er van de nieuwe GS rond bolden en dus ook
al verkocht zijn.
Alsook als m'n al de motormagazines mag geloven (en dat maakt dan ook maar ieder voor zich uit) is de nieuwe GS terug de nummer 1
van al de hoogpoters van dit moment.
Grtz,Geert
moet jullie kop niet laten zot maken
.
De Gs nog steeds de best verkopende motor dus dat wil wat zeggen
Dat ie niet iedereen kan bekoren is normaal niet , ik heb er zelf soms hate love ding mee
, soms vind ik hem knap en dan vind ik weer dat het niks is ( zal aan de kleuren liggen ofzo ? )
Dus prijs jullie gelukkig GS rijders dat er toch nog zijn die hem niet moeten of er staan er 2 op iedere hoek
van de straat
Ik wil geen testrit maken omdat ik nog gek ben van mijn K maar zal er ooit wel eens van komen dat ik terug keer naar een hoogpoter
De Gs nog steeds de best verkopende motor dus dat wil wat zeggen
Dat ie niet iedereen kan bekoren is normaal niet , ik heb er zelf soms hate love ding mee
Dus prijs jullie gelukkig GS rijders dat er toch nog zijn die hem niet moeten of er staan er 2 op iedere hoek
Ik wil geen testrit maken omdat ik nog gek ben van mijn K maar zal er ooit wel eens van komen dat ik terug keer naar een hoogpoter
zx6r - zx9r -cbr929 2x - speed triple 1050 - moto morini granpasso - K1200r sport - Tiger Explorer
Ik neem je je mening niet kwalijk, ieder zijn ding.Beemer schreef:Hopelijk hebben ze een volledige update uitgevoerd (onderstaande werd vandaag door mijn dealer bevestigd)
...
...sorry... -O-
Goed voor jou dat je de testrit hebt gemaakt. Anders ging je idd misschien opgescheept zitten met iets wat je je lang zou beklagen.
Tijdens mijn onderhoud kreeg ik een ander speeltje mee, en na 5 min mist ik mijn GS al serieus en was me aan het ergeren aan een heleboel kleine zaken die een pak minder waren dan ik op de GS gewoon ben.
En hou je goed vast als je gas geeft op een nieuwe GS LC, want het ding kan giftig reageren
Eentje met 2 wielen en een stuur.
-
Dirk Pauwels
soms kan teveel trop zijn, 125pk vraagt om iets meer ervaring of talent om dat ook te benutten, en Ride by wire is natuurlijk sowieso bitsiger en directer. + een iets zenuwachtige weggedrag, het is niet voor iedereen weggelegd, mezelf incluis. Ik rij liever met een iets trager sturende, maar stabielere motor.
Ik zou er wss wel langer dan 25km aan moeten wennen.
De bak kan je niet meer vergelijken met de oude, een klak in eerste is iets waar je mee leert te leven
dat je de injecteurs meer hoort dan bij de vorige versie komt mss omdat het blok zelf stiller is door de watermantel vd koppen? Het zou toch stiller moeten zijn.
En over de uitlaat vd vorige 1200 is al zoveel geklaagd dat ik nu niet direct over een te stille pruttel uitlaat zou klagen want dat is wat de meeste BMW rijders willen blijkbaar. (mezelf niet meegerekend
)
Ik zou er wss wel langer dan 25km aan moeten wennen.
De bak kan je niet meer vergelijken met de oude, een klak in eerste is iets waar je mee leert te leven
dat je de injecteurs meer hoort dan bij de vorige versie komt mss omdat het blok zelf stiller is door de watermantel vd koppen? Het zou toch stiller moeten zijn.
En over de uitlaat vd vorige 1200 is al zoveel geklaagd dat ik nu niet direct over een te stille pruttel uitlaat zou klagen want dat is wat de meeste BMW rijders willen blijkbaar. (mezelf niet meegerekend
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ik heb nu zo'n 2000 km rond gereden met de nieuwe LC en kom van de 1150 GSA.
Opmerkingen ivm de de versnellingsbak (vooral terugschakelen) kloppen, verder een zalige fiets qua vering en comfort.
De road en dynamic mode zijn heerlijk om sportief te rijden, maar wanneer ik zin heb om relaxed te toeren zet ik 'm in rain modus, de GS reageert dan niet zo kort op het gas en bij 3500-4000 toeren is het net of ik ben aan 't cruisen met mijnen oude 1150
grtjs
Kris
Opmerkingen ivm de de versnellingsbak (vooral terugschakelen) kloppen, verder een zalige fiets qua vering en comfort.
De road en dynamic mode zijn heerlijk om sportief te rijden, maar wanneer ik zin heb om relaxed te toeren zet ik 'm in rain modus, de GS reageert dan niet zo kort op het gas en bij 3500-4000 toeren is het net of ik ben aan 't cruisen met mijnen oude 1150
grtjs
Kris
Yamaha XT125 - Yamaha XT 500 - Honda Shadow 1100 - Suzuki DR800BIG - BMW R850R - BMW R1100GS - BMW R1100R - BMW R1150GS Adv - BMW R1200GS LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
-
sjezer
- Contacteer:
Flat Twin Power schreef:En de windbescherming vond ik een ramp. Ik werd gek van de turbulentie. Enkel in de laagste stand had ik geen turbulentie maar dan waaide ik van de fiets door de wind.
Als ge nen RT gewoon zijt is de windbescherming bij 90% van alle moto's een ramp denk ik
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
-
Flat Twin Power
Ja dat klopt maar turbulentie is nog stukken vervelender dan constant in een gelijke windstroom zitten. Als je hoofd de hele tijd schuddebolt van de turbulentie heb je het snel gehad.sjezer schreef:Flat Twin Power schreef:En de windbescherming vond ik een ramp. Ik werd gek van de turbulentie. Enkel in de laagste stand had ik geen turbulentie maar dan waaide ik van de fiets door de wind.
Als ge nen RT gewoon zijt is de windbescherming bij 90% van alle moto's een ramp denk ik
Dan liever een motor zonder ruit dan een motor met een vervelende ruit.
Ik meet 1.78m en rijd met de LC ongeacht de stand van het scherm met open vizier tot +140 km/u.
Nikske turbulentie
Nikske turbulentie
Yamaha XT125 - Yamaha XT 500 - Honda Shadow 1100 - Suzuki DR800BIG - BMW R850R - BMW R1100GS - BMW R1100R - BMW R1150GS Adv - BMW R1200GS LC
Ben 1m93 en heb nu groot Touratech scherm er op.
Vervelende turbulentie is dus nu ook nihil en kan eens ook met helmpje open rijden
Grtz,Geert
Vervelende turbulentie is dus nu ook nihil en kan eens ook met helmpje open rijden
Grtz,Geert