Welke GPS kiezen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DJORKE
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:09

Welke GPS kiezen

Bericht door DJORKE »

Ik zou eens willen kijken voor een gps voor op de moto.
deze zou niet enkel van punt a naar punt b moeten aangeven maar
bv de route die ik gereden heb opslaan ,van thuis uit routes kunnen uitteken via pc om ze erna te rijden met de moto...
welke mogelijkheden heb ik ? zou zijn voor op m'n RT1100

grtjs jeroen
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Welke GPS kiezen

Bericht door Danny »

Ne 660 is nie goedkoop maar doet perfect wat jij daar op je verlanglijstje hebt...

Er zullen er allicht ook anderen zijn maar daar kan ik niet over mee praten :mrgreen:
aantzeetje
Berichten: 1163
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Welke GPS kiezen

Bericht door aantzeetje »

de route die je gereden hebt opslaan heet een track. Die kan je dan terug omzetten in een route.
Routes zelf tekenen kan met verschillende programma's: voor Garmin is dat Basecamp (als je nu begint heeft het geen zin meer om Mapsource te leren), voor TT is dat Tyre (gebaseerd op google maps) en zo zijn er nog een aantal voor andere gps systemen. Tripy evolueert ook al weer naar een alternatief.
Wil je de routes makkelijk uitwisselbaar maken met anderen dan geniet Garmin veruit de voorkeur. Dewelke? Hangt van je portemonnee af. Ga eens een kijkje op de Garmin site nemen en stel een aantal criteria in (track, bluetooth communicatie...) en maak je keuze. Wel even opletten met actieve motorsteunen voor de gps daar deze stroom blijven verbruiken ondanks dat de motor afstaat mits rechtstreeks aangesloten op je batterij.
Met welke motor je ook rijdt heeft uiteraard geen invloed op de keuze van de gps.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: Welke GPS kiezen

Bericht door lekkerweg »

Zumo660. Kun je in het apparaat instellen hoeveel geheugen je reserveert voor tracking (dat blauwe lijntje)?
Ik vind dat die log vlot overschreven worden door nieuwe tracks.
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Welke GPS kiezen

Bericht door moh_fan »

Bedenk voor de aankoop goed welke functionaliteit u allemaal verwacht op de GPS.
Luistert u muziek? Intercom bedraad of juist niet? Bellen mbv je GPS of via de intercom?
Met functionaliteit filteren kunt u geld overhouden of beter gezegd geeft u minder uit.

Jaren heb ik veel plezier van mijn Zũmo 550 gehad tot hij afgelopen mei de geest gaf.
Ik heb nu heel bewust voor een Zũmo 350 gekozen.
Bellen doe ik via een gekoppelde telefoon aan mijn BT-intercom. Heel soms luister ik muziek die ik dan ook weer via telefoon naar de intercom stream.
Ik dacht ook een 660 te moeten... Maar ik ben nu een zeer tevreden gebruiker van de 350! Prima apparaat!

Hier nog een draadje met dezelfde vraag: KLiK

Suc6 met uw keuze!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Plaats reactie