Flitspalen..
Moderator: GVN
-
Nolle
Flitspalen..
Hallo,
ik heb een Garmin Street Pilot III deluxe en heb een file kunnen binnen halen met al de flitspalen als waypoints.
aangezien dit er meer dan 600 ( 686 ) krijg ik ze niet allemaal in mijn toestel en zou ik liever als ik een route uitstippel via mapsource énkel de flitspaal wyapoints houden die relevant zijn voor de uitgestippelde route.
ik ben al eens begonnen met de onnodige manueel te verwijderen maar dit is onbegonnen werk.
ik heb wel gemerkt dat al die waypoints een bepaald nummer hebben bestaande uit een letter met 4 cijfers.
jammer genoeg staan die letters niet voor een bepaalde streek , in Gent bv vind je net zogoed een R9033 , S5025 als een S1220 zodat ik ook niet op die manier kan gaan wissen...
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?
vr gr,
ik heb een Garmin Street Pilot III deluxe en heb een file kunnen binnen halen met al de flitspalen als waypoints.
aangezien dit er meer dan 600 ( 686 ) krijg ik ze niet allemaal in mijn toestel en zou ik liever als ik een route uitstippel via mapsource énkel de flitspaal wyapoints houden die relevant zijn voor de uitgestippelde route.
ik ben al eens begonnen met de onnodige manueel te verwijderen maar dit is onbegonnen werk.
ik heb wel gemerkt dat al die waypoints een bepaald nummer hebben bestaande uit een letter met 4 cijfers.
jammer genoeg staan die letters niet voor een bepaalde streek , in Gent bv vind je net zogoed een R9033 , S5025 als een S1220 zodat ik ook niet op die manier kan gaan wissen...
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?
vr gr,
Hallo Nolle,
Ik heb identiek dezelfde file. De R staat voor de vaste flitspalen. De S staat voor de eventueel mobiele flitsers (voertuigen, statiefje, vanop bruggen, ....)
Als je de flitspalen op kaart bekijkt op de computer zul je vaststellen dat er op één kruispunt twee of vier flitspalen zijn aangeduid met een nummer (voor elke richting). Dat betekent twee of vier waypoints per kruispunt. Ik heb het bestand al een beetje bewerkt waardoor er op dergelijk kruispunt één waypoint staat. Zo vermindert het aantal want ik kan maar 500 waypoints opslaan in mijn SP 2610.
De S-reeks laad ik pas als ik van plan ben op autosnelwegen te rijden.
mvg, Sven
Ik heb identiek dezelfde file. De R staat voor de vaste flitspalen. De S staat voor de eventueel mobiele flitsers (voertuigen, statiefje, vanop bruggen, ....)
Als je de flitspalen op kaart bekijkt op de computer zul je vaststellen dat er op één kruispunt twee of vier flitspalen zijn aangeduid met een nummer (voor elke richting). Dat betekent twee of vier waypoints per kruispunt. Ik heb het bestand al een beetje bewerkt waardoor er op dergelijk kruispunt één waypoint staat. Zo vermindert het aantal want ik kan maar 500 waypoints opslaan in mijn SP 2610.
mvg, Sven
-
Nolle
euh , zou Je me eventueel die bewerkte files kunnen mailen ?sven schreef:Hallo Nolle,
mvg, Sven
vr gr,
-
Nolle
oké thanks op voorhand !sven schreef:Nolle,
Als ik klaar ben, mail ik U die door.
mvg, Sven
als je interesse hebt : ik heb hier ook nogal wat aan mooie routes , zowel binnenland als buitenland....
arnold.cottenier@telenet.be
-
Nolle
als je ook gebruik maakt van Mapsource met zijn gdb bestanden dan zou dit moeten lukken.PETEr Rt schreef:Hallo Nolle en Sven,
Zou die bestand ook goed zijn voor een GPS V zijn? Ik denk het wel maar ben niet zeker.
Indien wel zal ik heel geintereseerd zijn in die file.
Alvast bedankt,
Peter
ik denk dat eens de file klaar is Sven deze ook wel naar U zal willen mailen...
vr gr,
-
Nolle
-
lucsch
Hi Sven,sven schreef:Hallo Nolle,
mvg, Sven
Effe een kleine correctie: de R staat voor de Roodlicht flitsers (die dus ook de snelheid meten), de S staat voor snelheidsflitsers (en die ga je dus gewoonlijk niet aan de kruispunten vinden).
De 2 volgende cijfers geven de snelheid aan waarop geflitst wordt: dus R50 is een roodlicht flitser die op 50 km/u ingesteld staat. S12 is een snelheidsflitser van 120 km/u. De 2 laatste cijfers zijn een volgnummer. Als er meer dan 100 flitsers zijn met een bepaalde snelheid, dan gaat de nummering door, maar valt de 0 weg: S9121 is dus een snelheidsflitser aan 90 km/u, en wel de 121ste in het lijstje.
Hope this helps.
En BTW: ik wil dat aangepast Mapsource bestandje ook wel eens hebben, kwestie van up to date te zijn. Mijn versie dateert van al meer dan 1.5 jaar geleden.
Tenslotte: de Garmin GPSMap 276C is zalig op dit vlak: 3000 waypoints mogelijk! Ik stop er bij mij ook de Nederlandse flitspalen in op de trajecten die ik regelmatig doe.
K16GT '17
Thx voor de info Lucsch.
De R staat inderdaad voor roodlichtflitser, doch deze meet eveneens de snelheid waarmee je door het rood 'flitst'. De S staat voor snelheidflitsers wat over het algemeen een mobiele flitser is.
Dat van de aanduiding van de snelheid in het nummer van het waypoint wist ik niet.
Ik mail U de volledige file. Hopelijk is deze up-to-date.
@Xavier : bij Garmin is dit niet mogelijk. Misschien daarom dat het eerste cijfer de maximum snelheid is zoals Lucsch aangaf.
mvg, Sven
De R staat inderdaad voor roodlichtflitser, doch deze meet eveneens de snelheid waarmee je door het rood 'flitst'. De S staat voor snelheidflitsers wat over het algemeen een mobiele flitser is.
Dat van de aanduiding van de snelheid in het nummer van het waypoint wist ik niet.
Ik mail U de volledige file. Hopelijk is deze up-to-date.
@Xavier : bij Garmin is dit niet mogelijk. Misschien daarom dat het eerste cijfer de maximum snelheid is zoals Lucsch aangaf.
mvg, Sven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.
Tripy II

Tripy II

Xavier,Xavier schreef:Hoi,
Ik weet niet of het kan, maar ik vroeg me het volgende af?
Is het ook mogelijk om bij het naderen van zo'n pispaal een warning te krijgen op je scherm met de bijhorende maximum snelheid?
Bij bijna alle Garmin Gps toestelen, het is mogelijk 1 alarm te platsen voor uw waypoints. Met deze alarms verwitigen dat je dichtbij een bepaalde waypoint zijt. Maar ik denk niet dat gij snelheid info kan bij zetten. Ik zal eens proberen en let je iets weten. Ik gebruik 1 Garmin GPS V.
Vr. Gr,
Peter
Who dares win
BMW R1200RT

BMW R1200RT

Peter RT,
Nog nooit van gehoord van dergelijk alarm voor een flitspaal. Ben eens gaan neuzen op het forum van Garmin GPS Shop (Notter) en daar staat te lezen dat dit niet zou mogelijk zijn met een Garmin.
Mocht dit wel lukken, kun je eens laten weten hoe je dat moet instellen. Ik denk dat heel wat forumgebruikers hierin geïnteresseerd zijn. Ik heb een SP 2610.
Thx, Sven
Nog nooit van gehoord van dergelijk alarm voor een flitspaal. Ben eens gaan neuzen op het forum van Garmin GPS Shop (Notter) en daar staat te lezen dat dit niet zou mogelijk zijn met een Garmin.
Mocht dit wel lukken, kun je eens laten weten hoe je dat moet instellen. Ik denk dat heel wat forumgebruikers hierin geïnteresseerd zijn. Ik heb een SP 2610.
Thx, Sven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.
Tripy II

Tripy II

Sven,sven schreef:Peter RT,
Nog nooit van gehoord van dergelijk alarm voor een flitspaal. Ben eens gaan neuzen op het forum van Garmin GPS Shop (Notter) en daar staat te lezen dat dit niet zou mogelijk zijn met een Garmin.![]()
Thx, Sven
Bij de GPS V werkt het als volgende:
1) main Menu
2) Set-Up
3) Alarm 'tab' kiezen
4) proximity alarm: moet ON zijn
5) proximity waypoints in stellen:
a) Wpt naam
b) Radius, afstand waneer een bepalde alarm moet gaan. voor flietspalen zou ik ongeveer 300 à 500 meter voor de wpt zetten. Zodoende moet je niet alles dicht remmen.
en normaal gezien klaar.
Aleen weet ik niet zeker als een beperkte aantal wpt's kunnen hiermee gebruikt woorden, of al uw waypoints.
Ik zal met uw flietpalen bestanden moeten proberen
Sorry voor mijn slechte nederlands...
Peter
Who dares win
BMW R1200RT

BMW R1200RT

-
Nolle
Peter , ik heb een Street Pilot III Deluxe , kun je me even vertellen hoe ik zo'n alarm moet instellen voor mijn waypoints ?PETEr Rt schreef:Xavier,Xavier schreef:Hoi,
Ik weet niet of het kan, maar ik vroeg me het volgende af?
Is het ook mogelijk om bij het naderen van zo'n pispaal een warning te krijgen op je scherm met de bijhorende maximum snelheid?
Bij bijna alle Garmin Gps toestelen, het is mogelijk 1 alarm te platsen voor uw waypoints. Met deze alarms verwitigen dat je dichtbij een bepaalde waypoint zijt. Maar ik denk niet dat gij snelheid info kan bij zetten. Ik zal eens proberen en let je iets weten. Ik gebruik 1 Garmin GPS V.
Vr. Gr,
Peter
vr gr,
Arnold.
Flitspalen
Beste vrienden,
Hebben jullie er nog niet eens over nagedacht dat het aanpassen, opslaan en gebruik van navigatiesoftware om eventuele fotootjes te vermijden, je eigenlijk een verkeerd beeld geven van de werkelijkheid? Wat doen jullie dan met de radars die op iedere hoek of plaats kunnen opgesteld worden
Zolang je geen toestellen gebruikt die effectief de radarstralen op voorhand detecteren, is de kans groot dat je wel eens tegen de lamp zal lopen. Ik vind dat het aanpassen van TomTom, Garmin, of wat dan ook, je een vals gevoel zal geven waardoor je in bepaalde omstandigheden automatisch de snelheid gezwind zal opvoeren. En dan kun je wel eens prijs hebben
En het zal de hoofdprijs worden.
Ik ben geen moraalridder, durf ook wel eens te vlug rijden, Jürgen heeft me al eens aan de "gang" gezien, maar ik hou me zo veel mogelijk aan de opgegeven snelheden, tenzij de omstandigheden het toelaten ietsje vlotter door het verkeer te laveren. De toegelaten snelheden bewust aan mijn laarzen lappen in bebouwde kom of in de nabijheid van scholen, ziekenhuizen en dergelijke is niet aan mij besteed. Ik maak wel gebruik van mijn 2610 om de maximumsnelheid te houden via dit toestel.
Neen, ik pas voor deze topic.
Groeten.
Hebben jullie er nog niet eens over nagedacht dat het aanpassen, opslaan en gebruik van navigatiesoftware om eventuele fotootjes te vermijden, je eigenlijk een verkeerd beeld geven van de werkelijkheid? Wat doen jullie dan met de radars die op iedere hoek of plaats kunnen opgesteld worden
Ik ben geen moraalridder, durf ook wel eens te vlug rijden, Jürgen heeft me al eens aan de "gang" gezien, maar ik hou me zo veel mogelijk aan de opgegeven snelheden, tenzij de omstandigheden het toelaten ietsje vlotter door het verkeer te laveren. De toegelaten snelheden bewust aan mijn laarzen lappen in bebouwde kom of in de nabijheid van scholen, ziekenhuizen en dergelijke is niet aan mij besteed. Ik maak wel gebruik van mijn 2610 om de maximumsnelheid te houden via dit toestel.
Neen, ik pas voor deze topic.
Groeten.
Laatst gewijzigd door Scarto op 12 aug 2005, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
lucsch
Peter,PETEr Rt schreef:
Xavier,
Vr. Gr,
Peter
Je kan dus inderdaad op een Garmin 'Proximity Alarms' instellen. Niet op alle Garmins, maar zeker op de GPS V en de 276C: dat weet ik zeker omdat ik ze beide had/heb. Echter: je kan dit maar instellen voor 10 waypoints. Niet echt genoeg om dit als een feature te gebruiken! Zoals je aangeeft kan je alleen maar een piepje laten klinken van het ogenblik dat je het waypoint nadert (afstand is per waypoint instelbaar), maar is er geen indicatie van de snelheid (tenzij in de naam zelf van het waypoint).
Geen oplossing dus voor het aankondigen van flitspispalen(, tenzij voor die 10 die je zou willen instellen).
BTW: proximity alarms worden vooral gebruikt in de marine-wereld, om ondiepe punten of wrakken/obstakels in een baai die je geregeld bezoekt aan te geven.
Rgds
Luc
K16GT '17
Of dit...
http://www.mototronix.nl/Robospot.htm
Heb effe ge-google-d op GPS Flitspalen. Ik kwam nogal wat tegen.
http://www.mototronix.nl/Robospot.htm
Heb effe ge-google-d op GPS Flitspalen. Ik kwam nogal wat tegen.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Ik kwam deze site tegen: met downloadbare files...
http://www.elsinga.net/gpsdownloads.html
=> edit: zopas ook nog deze gezien op de site van de KBC motorclub...
http://www.kbc-mc.com
http://www.elsinga.net/gpsdownloads.html
=> edit: zopas ook nog deze gezien op de site van de KBC motorclub...
http://www.kbc-mc.com
Laatst gewijzigd door Wingman X op 17 aug 2005, 00:11, 2 keer totaal gewijzigd.