Dag 1: Thuis tot Sussten (CH) – 09 september 2013
Voila se, we zijn weer voor de wekker wakker. Vlam naar beneden, schrok dat eten binnen, zwieré de rest van het nodige in sleurzak en dan braaf in de zetel gaan zitten met de handjes op mijn knieën, wachtende tot Jo me kon gaan afzetten op de rendez-vous plaats. 5minuten na vertrek thuis, was het al omkeren. Miljaar, ik ben precies iets vergeten. Bergschoenen. Niet onbelangrijk bij een bergtocht natuurlijk.
En verder… een kleine 750km autostrade en een kleine 50km binnendoor. Niet veel over te vertellen, behalve dat we goed zijn aangekomen. Klinkt simpel en logisch, maar als er al iets over vandaag te zeggen valt, dan is het dat een LR Discovery met de juiste persoon aan het stuur best wel tot scheurwerk aan te zwengelen is. Jongensjongens. Benauwend. Supercomfortabel tot en met, maar ik heb nog nooit zo snel door BE, LU en FR gejakkerd. Tegen het middagdessert waren we al ter plaatse. Enfin tegen het avonddessert kon ook, want ik heb nogal veel geslapen onderweg. Jaja , Pieterke whatever… allemaal geweldig interessant.
Ik denk dat we zo ongeveer 10x zijn geflitst, er ons niet meer dan 3 auto’s hebben ingehaald en de claxon van de LR-D een kwartier stil is geweest. Oh ja, de meeste autostrades hadden speciaal voor ons een extra baanvak. Pfff… weer geweldig interessant, jongen.
En dan Zwitserland… jaja Pieter whatever…
Hela hela, mag ik nog aub iets over ons hotel zeggen ? Neen, ook niet ? Goed. dan zwijg ik zelfs daarover.
Saluutjes dan maar. A demain.
Allé kom, ik mag hier nog net 1 ding zeggen over ons hotel. Zolang het maar iets nuttigs is. Here we go: het zit hier vol met jonge grieten. Hier en daar ook wel ne gast, maar ik heb nog nooit zoveel jong vrouwvolk in een berghotel gezien. En neen. De twee nimfen zitten hier niet. Die zullen we later wel tegenkomen. Maar ter compensatie zitten hier wel nimf 3 t/m 35. Er is hier een seminarie of trainingsweek aan de gang voor vrouwelijke klimmers.
En om de zaak helemaal te schetsen: Beeld je in. Een Hollywoodfilm. Type highschool. Voor deze scene zweeft de camera door een voordeur een gebouw in, door de gangen, langs de trappen, om uit te komen op een lange gang waar een bataljon grieten kriskras kamers in en uit lopen. De meesten met kleding aan.
Wel, wij hebben hier momenteel de laatste kamer in die gang. We zijn janvermille terecht gekomen in het Avonturenpark der Succubi…