Ik heb een motor gekocht met een BMW Navigator III aan boord. Alhoewel ik een volkomen leek ben besef ik wel dat dit een oud toestel is maar denk wel dat dit voor mij voldoet.
Ondertussen wel het toestel geregistreerd bij Garmin (dus veronderstel dat vorige eigenaar het toestel heeft uitgeschreven).
Volgens 'My Garmin' staat City Nav Europe NT+V8 erop. Ik heb ook via Garminde ontgrendelcode teruggevonden.
Ik zou graag recentere kaarten erop zetten en deze eventueel later op een nieuwer toestel overzetten? Ik veronderstel dat de lifetime maps aan te raden zijn.
Graag wat tips voor deze leek en/of links naar andere topics ivm deze navigator 3.
Aw8 schreef:Ondertussen wel het toestel geregistreerd bij Garmin (dus veronderstel dat vorige eigenaar het toestel heeft uitgeschreven).
Volgens 'My Garmin' staat City Nav Europe NT+V8 erop. Ik heb ook via Garmin de ontgrendelcode teruggevonden.
Ik zou graag recentere kaarten erop zetten en deze eventueel later op een nieuwer toestel overzetten? Ik veronderstel dat de lifetime maps aan te raden zijn.
Gefeliciteerd met je aankoop!
De BMW Motorrad Navigator III is eigenlijk een ge-upgrade StreetPilot 2720, ik dacht met BlueTooth. Een toestel met weinig problemen.
Dat er NT kaarten zijn geïnstalleerd maakt het inderdaad mogelijk om een LifeTime kaartabonnement te kopen, met maximaal vier keer per jaar een kaartupdate. Daarmee is het toestel qua basale navigatiefuncties up-to-date te houden.
Als nieuweling op Garmin gebied zou ik je adviseren om het softwareprogramma BaseCamp te gaan gebruiken. Oude rotten zoals ik zitten vastgebakken aan MapSource
Veel nuttige informatie is te vinden in de Helpdesk van het GPS Forum
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime. FlyingBrick K-Technik
Ik heb BaseCamp gedownload op de PC en zie alleen hoofdwegen op de kaart. Alle instellingen nagekeken om meer details te krijgen maar zonder resultaat.
Is er een versie van BC te koop die wel volledige kaarten geeft?
Base camp maar ook mpa source zijn altijd zonder kaarten. Je krijgt er alleen een grote algemene kaart bij, meer niet.
En bijde zijn ook niet te KOOP maar gratis downloadbaar.
De kaarten moeten via uw gps of via de website gedownload worden op uw pc.
Met base camp heb je in princype geen kaart nodig op de pc alhoewel ik dat wel handiger vind.
Sluit eens uw gps aan en start dan eens basecamp .
Dan zul je wel kaarten zien omdat je dan in de gps aan het kijken bent.
Op deze manier moet de gps wel altijd aangesloten zijn.
Aw8 schreef:Ik heb BaseCamp gedownload op de PC en zie alleen hoofdwegen op de kaart. Alle instellingen nagekeken om meer details te krijgen maar zonder resultaat.
Is er een versie van BC te koop die wel volledige kaarten geeft?
was de GPS wel aangesloten op de pc?
zoals al werd geschreven, BaseCamp en MapSource zijn gratis. BaseCamp maakt n.l. gebruik van de kaart op uw toestel, hoewel BC sneller opstart wanneer u CityNavigator ook op de computer hebt geÏnstalleerd
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime. FlyingBrick K-Technik
rij zelf met de SP 2820. Zelfde toestel als het jouwe maar geen bmw versie dus.
Heb je de installatie CD van de City Navigator Europe NT+V8 met het gele briefje er bij met de ontgrendelcode? Zo ja, installeer deze dan op je pc, zo nee vraag of diegene die hem je verkocht heeft dat nog heeft. Anders via MyGarmin de kaart downloaden (enkel pc). De ontgrendelcode haal je dan uit het toestel met javawa GMTK.
Juist oppassen met de navigator III : deze steeds via "veilig verwijderen" van de pc koppelen anders kan deze serieus tilt slaan. Spreek uit ervaring.
En zoals hier reeds gezegd: live update steeds toestel gebonden. Ik voer deze slechts 1 keer per jaar uit tijdens de winter. Waarom? Omdat je al je routes dient te herbereken bij een Street Pilot (Nav III). Anders zegt deze dat de route niet overeenstemt met de kaarten (ondanks dat pc en toestel zelfde kaartversie hebben. Om één of andere duistere reden slaagt Garmin er steeds in dat de kaarten net iets afwijken van de vorige versie. Zumo heeft hier geen last van). Je hebt ongeveer 1.8 GB (theoretisch 2 Gyg) vrije ruimte om kaarten op je gps te zetten. Met een aantal truukjes iets meer maar weet niet of je daar aan kunt bij de bmw versie (gmapprom.img en gmapsup.img)?
Zelf heb ik de Garmin 2820 en die is, dacht ik, dezelfde als de Navigator III. Ik gebruik nog steeds NT 2010.2.
De versie die ik nu gebruik is dus intussen enkele jaren oud maar mij deert dat niet; voor mij hoeft niet elk "nieuw" rond punt of een "nieuwe" éénrichtingsstraat vermeld te worden.Ter plaatse merk je het wel en kan je corrigeren indien nodig.
Ik maak ook al mijn routes in Mapsource.
Waarom geen recentere update: ik heb het nagevraagd bij de verkoper van het toestel (erkende verdeler van Garmin en installateur van alles wat moto-communicatie betreft) en die raadde mij de meest recente update af omdat die té veel ruimte inneemt op de 2820 en daardoor moet je vooraf selecteren welke kaarten je wel en niet wenst te installeren. Maw als de 2010.2 bevalt, zo laten.
En dat bevalt me best.
Klopt, nieuwe kaarten, meer info op een kaart, dus ook meer ruimte. Bij mij staan volgende landen er op zonder probleem: Benelux, F, DACH, E, P, It, SLO, CRO.
Voor ik update maak ik eerst een back up van mijn kaarten dan een stukje zee naar de 2820 sturen (neemt bijna geen geheugen in). Die komt dan in de gmapsupp.img terecht. Gooi de gmapprom.img er af en herbenoem de gmapsupp.img naar gampprom.img. Met deze operatie is je interne geheugen quasi leeg. Nu met Mapinstaller (of zelfs mapsource) die landen die je wilt naar je 2820 sturen. Die kaarten komen nu terecht in de gmapsupp.img. Je gooit weer de gemapprom.img er af en je herbenoemt de gmapsupp.img naar gmapprom.img. Voilà, nieuwste kaaarten op de 2820 en duurt ongeveer een tiental minuten.
Let wel dat onze vriend hier nog met v8 zit en dat dateert van 2004/2005. Ondertussen toch 't een en 't ander gewijzigd aan het wegennet.
Ik heb de ontgrendelcode via My Garmin gevonden. BC gedownload. Als ik kaarten van mijn GPS wil halen krijg ik melding dat er geen kaarten aanwezig zijn.
Met cd terug installatie gedaan. Krijg melding dat de kaarten vergrendeld zijn. Ontgrendelcode ingevoerd doch geen resultaat. 't Zal wel aan mij hier liggen
hoi,
heb pas ( augustus ) een navigator 3 aangeschaft ( had een navigator 2 ), toestel was nog niet geregistreerd en bijna niet gebruikt.
door te registreren bij Garmin een gratis update gekregen naar NT2014.10, europe NT+ v8 stond in het intern geheugen.
deze via webupdater, want met garmin expres gaat het niet, in mapsource gezet en de benodigde kaarten geselecteerd en naar toestel gestuurd daar de volledige kaartversie niet in de navigator gaat : te weinig intern geheugen.
joe schreef:deze via webupdater, want met garmin expres gaat het niet
fout
ge bedoelt de MapUpdater
de rest klopt
de WebUpdater gebruik je om de firmware = de toestelsoftware te updaten
overigens: de tip van aantzeetje » 26/09/13 16:55 is heel nuttig voor wie CityNavigatorEurope compleet op zijn 2720/2820 wil installeren ... not me
groeten
@Aw8: De street pilot serie of de navigators tot tpye III zitten nog met geïndexeerde kaarten. Verder heb je 2 modi in de 2820 "Garmin modus" en "USB Mass storage". Opdat BC je kaarten zou kunnen zien dien je "USB Mass storage" te gebruiken. Nu is het goed mogelijk dat deze bij de navigator gedesactiveerd werd omdat je niet in het intern geheugen zou kunnen ??? Kijk eens even of je deze 2 modi krijgt als je hem aansluit.
Als je naar MyGarmin gaat, inlogt, My Products aanklikt en dan de detail vraagt, zie je daar rechts een vakje met activeer/ontgrendel or update kaarten. Deze gebruiken om je kaarten te ontgrendelen. Zoals reeds eerder gezegd kan je hiervoor ook JaVaWa GMTK gebruiken.
Verder is het steeds raadzaam om eerst BC te installeren en dan pas de kaarten. Kaarten er dus afgooien (control Panel - Software - kaart selecteren en delete) en opnieuw installeren en ontgrendelen.
theoretisch heeft de nav III of de SP 2820 2 gyg aan intern geheugen voor het plaatsen van de kaarten. Daar is in de praktijk maar een goede 1.8 gyg van te gebruiken. Dus heel Europa gaat er nooit op. Map mapsinstaller zie je hoeveel vrije ruimte je nog hebt. Laat dus steeds wat vrije ruimte over of hij gaat ontzettend traag worden. Verder, omdat je nog met geïndexeerde kaarten zit dien je na een kaartupdate steeds de routes die je wil gaan rijden te herberekenen (dupliceer, herberekenen, originele aanpassen, gedupliceerde er af gooien en opnieuw bewaren), zoniet vraag je om problemen tijdens het rijden.Met de komst van de Zumo is dit alvast niet meer nodig, wel aan te raden.
Mapsource raad ik voor nieuwe gebruikers niet meer aan, maar indien je deze toch gebruikt dien je verise 6.15.7 te gebruiken wat de laatst stabiele versie was. Voor de nav III of de SP 2820 is het hier belangrijk dat je het vakje - toestel opnieuw opstarten na downloaden - NIET aanvinkt of je zit weer in de problemen.