compressor: welke kopen
Moderator: GVN
-
Dirk Pauwels
compressor: welke kopen
Ben stillaan toe aan een nieuwe compressor, ook al omdat de huidige, die het al 20 jaar uithoudt, te zwak is voor mijn bouloneuse.
Mijn minimum vereisten zijn 50l, meer dan 8 bar.
wordt gebruikt voor spuiten, stralen, snelloper, bandendruk, proper blazen, bouloneuse...
Moet niet dienen voor hefbrug of zo.
Moet vlot verplaatsbaar zijn en niet te veel plaats innemen
voor de rest ken ik er niet veel van. is 2pk voldoende, is die 50l voldoende of toch beter een 100l? Hoe hoog moet het aanzuigvolume zijn? Wat zijn de goeie merken en vooral waar zijn ze betaalbaar?
al bedankt voor de info
Mijn minimum vereisten zijn 50l, meer dan 8 bar.
wordt gebruikt voor spuiten, stralen, snelloper, bandendruk, proper blazen, bouloneuse...
Moet niet dienen voor hefbrug of zo.
Moet vlot verplaatsbaar zijn en niet te veel plaats innemen
voor de rest ken ik er niet veel van. is 2pk voldoende, is die 50l voldoende of toch beter een 100l? Hoe hoog moet het aanzuigvolume zijn? Wat zijn de goeie merken en vooral waar zijn ze betaalbaar?
al bedankt voor de info
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Beemerke Beem
Re: compressor: welke kopen
Ik ben ook aan het zoeken achter een nieuwe. De info die ik bij veel zaken heb gehoord, als je spreekt over "stralen", is dat het beter is dat je er een neemt van minstens 400 L. Hier in de Rupelstreek kent iedereen wel de firma "COP". Hier verkoopt men goede spullen, maar prijzig. Zijn meestal professionele gereedschappen. Dan spreken we toch snel over een 600 €. Daar ik niet veel "straal" vindt ik dit toch wat aan de hoge kant.
-
stevens-willy
- Contacteer:
Ik ben reeds 23 jaar in het bezit van een Welco professionel 20/400.
Dus de tank is 20 liter en de opbrengst vrije lucht is 400 liter, deze is op wieltjes.
Ben er 100% tevreden van.
Willy
Dus de tank is 20 liter en de opbrengst vrije lucht is 400 liter, deze is op wieltjes.
Ben er 100% tevreden van.
Willy

http://www.heers.tk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.veulen.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Dirk Pauwels
400l, dan vermoed ik dat je over het debiet spreekt of heb je het over de inhoud vh vat? 600€ is idd ook wat boven mijn budget.... Ik straal ook weinig, gebruik het eigenlijk alleen voor heel kleine stukjes.Beemerke Beem schreef:Ik ben ook aan het zoeken achter een nieuwe. De info die ik bij veel zaken heb gehoord, als je spreekt over "stralen", is dat het beter is dat je er een neemt van minstens 400 L. Hier in de Rupelstreek kent iedereen wel de firma "COP". Hier verkoopt men goede spullen, maar prijzig. Zijn meestal professionele gereedschappen. Dan spreken we toch snel over een 600 €. Daar ik niet veel "straal" vindt ik dit toch wat aan de hoge kant.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Heb al 20 jaar een Brown eenpitter met 50 liter vat.
De volgende word dezelfde misschien met 2 cilinder erop. laatst een nieuw motor opgezet (100€) en nu weer als nieuw... nog eens 10 jaar zeker

De volgende word dezelfde misschien met 2 cilinder erop. laatst een nieuw motor opgezet (100€) en nu weer als nieuw... nog eens 10 jaar zeker
Ik heb eens bij een steenhouwer in Duitsland een tweecilinder compressor gezien, zonder vat. Die leverde de lucht direkt af. De steenhouwer luchtbeitelde er flink op los, dus met de hoeveelheid lucht en druk zat het wel goed. Het apparaat was makkelijk verplaatsbaar.
Merk(en) en prijs onbekend.
Merk(en) en prijs onbekend.
Heb 3jaar terug een gekocht, 'n Metabo bij de boerenbond in Weert, prijs was 154Euro.
Zit 'n tank op van 50 liter, de cylinder is olie gesmeerd en de perslucht wordt gekoeld.
Supergemakkelijk om mee te spuiten en andere werkzaamheden zeker met dat regelventiel.
mvg Nico
Zit 'n tank op van 50 liter, de cylinder is olie gesmeerd en de perslucht wordt gekoeld.
Supergemakkelijk om mee te spuiten en andere werkzaamheden zeker met dat regelventiel.
mvg Nico
MG Breva 850
-
Beemerke Beem
400l, dan vermoed ik dat je over het debiet spreekt of heb je het over de inhoud vh vat? 600€ is idd ook wat boven mijn budget.... Ik straal ook weinig, gebruik het eigenlijk alleen voor heel kleine stukjes.[/quote]
Ik bedoel inderdaad het debiet.
Ik bedoel inderdaad het debiet.
-
Alpineovi
Ik heb een grote compressor met dubble kop en 100 liter vat die tot 12 bar gaat maar enkele jaren geleden verhuist en hier geen 380V dus heb mij dit gekocht.
http://www.powertoolshop.be/product/302 ... x1750.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb aan 10 bar genoeg en het debiet is meer dan voldoende om enkel bouten los te krijgen met een slagmoersleutel en eventueel wacht ik even tot ik weer genoeg druk heb dus buiten dat hij wel erg veel kabaal maakt heel tevreden van.
Met mijn zoon restaureer ik regelmatig een zeilbootje en die spuiten we meestal dus ook dat is geen enkel probleem.
http://www.powertoolshop.be/product/302 ... x1750.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb aan 10 bar genoeg en het debiet is meer dan voldoende om enkel bouten los te krijgen met een slagmoersleutel en eventueel wacht ik even tot ik weer genoeg druk heb dus buiten dat hij wel erg veel kabaal maakt heel tevreden van.
Met mijn zoon restaureer ik regelmatig een zeilbootje en die spuiten we meestal dus ook dat is geen enkel probleem.
-
dxamet
Debiet wordt aangegeven door aantal liter aangezogen lucht per minuut. Dit wordt echter altijd een beetje overdreven...
Een goede indicatie is te kijken naar het vermogen van de motor, 2000W zal ongeveer 200l aangezogen lucht zijn, 1500W/150l enz.
Zo zie je dat je voor 400l zeker 4KW nodig hebt, dit zal je niet vinden op lichtnet en kost zeker 600 euro.
Als je sporadisch een groot debiet nodig hebt kan je er beter 2 kopen van 150 euro en op eenzelfde leiding aansluiten.
Een goede indicatie is te kijken naar het vermogen van de motor, 2000W zal ongeveer 200l aangezogen lucht zijn, 1500W/150l enz.
Zo zie je dat je voor 400l zeker 4KW nodig hebt, dit zal je niet vinden op lichtnet en kost zeker 600 euro.
Als je sporadisch een groot debiet nodig hebt kan je er beter 2 kopen van 150 euro en op eenzelfde leiding aansluiten.
:salut:dxamet
-
MidlifeCruise
Klopt doe ik ook, heb 1 Atlas Copco (met startprobleem manueel te onderbreken, 30jaar oud) met 50 liter vat en 1 met 25 liter vat, de laatste is zo'n kabaal mormel van 80EUR, maar dat houdt beide vaten op druk (gewoon een leiding tussen de 2 met snelkoppelingen). Die kleine draait elke dag, al feilloos van 2007 en debiet is geen probleem.Als je sporadisch een groot debiet nodig hebt kan je er beter 2 kopen van 150 euro en op eenzelfde leiding aansluiten.
Heb ook een zandstraalcabine en dan zet ik de grote bij op, soms pompen ze dan met 2. Gaat goed voor zover ik geen te grote dingen moet stralen, gebruik meestal glasparel om iets proper te maken. Voor meer is die cabine toch niet geschik, standaard zit er op dat pistool maar een dun darmke... Dan breng ik dat wel naar ne professional. Heb pas hele boel onderdelen gezandstraald en herspoten.
Kan je ook altijd eens de kleine compressor meenemen op verplaatsing of in huis als je met je nietpistool moet werken of met de plasmabrander een stuk uit je open haard wil branden
Just call me Luc