Een laag zwaartepunt is een troef van de BMW boxermotor, volgens BMW-medewerkers. Wat zie ik nu in Motorentoerisme?
Hoogte zwaartepunt:
BMW R 1200 RT: 589 mm
Honda ST 1300 Pan: 533 mm
Yamaha FJR 1300: 530 mm.
Hoe te verklaren??
ColinD70
Zwaartepunt
Moderator: GVN
Zwaartepunt
(Nog) geen BMW, wel een Honda Deauville
-
brit
-
hla
- Contacteer:
Ik heb reeds verschillende discussies hierover gehad.
Ik heb zelf de pan gemeten en toen kwam ik toch iets hoger uit
Wat in M&T van enkele maanden geleden niet vermeld stond is welke uitvoering ze gebruikten om deze cijfers te bekomen: Pan met of zonder ABS, met of zonder topkoffer - zijkoffers.
Volgetankt, alle olie's enz.
Volgens de mannen van M&T (heb persoonlijk met hen hierover gecommuniceerd) is de belangrijkste reden voor het "lichte" gevoel van de BMW R1200RT tov de Pan het grote verschil in gewicht
Wij hebben ook een Pan en een BMW naast elkaar geplaatst en enkele personen laten plaatsnemen op beide om zo te bepalen welke het lichtste aanvoelde, gewoon uit hun persoonlijk aanvoelen.
De meesten gaven de BMW de beste cijfers, maar toch niet allemaal.
Ook al kloppen deze naakte cijfers niet echt met mijn gevoel.
Ik ben toch tevreden dat ik voor een BMW gekozen heb, en dit goede gevoel was de belangrijkste factor. Om het even waardoor het nu echt ontstaat.
Ik heb zelf de pan gemeten en toen kwam ik toch iets hoger uit
Wat in M&T van enkele maanden geleden niet vermeld stond is welke uitvoering ze gebruikten om deze cijfers te bekomen: Pan met of zonder ABS, met of zonder topkoffer - zijkoffers.
Volgetankt, alle olie's enz.
Volgens de mannen van M&T (heb persoonlijk met hen hierover gecommuniceerd) is de belangrijkste reden voor het "lichte" gevoel van de BMW R1200RT tov de Pan het grote verschil in gewicht
Wij hebben ook een Pan en een BMW naast elkaar geplaatst en enkele personen laten plaatsnemen op beide om zo te bepalen welke het lichtste aanvoelde, gewoon uit hun persoonlijk aanvoelen.
De meesten gaven de BMW de beste cijfers, maar toch niet allemaal.
Ook al kloppen deze naakte cijfers niet echt met mijn gevoel.
Ik ben toch tevreden dat ik voor een BMW gekozen heb, en dit goede gevoel was de belangrijkste factor. Om het even waardoor het nu echt ontstaat.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid