Headset
Moderator: GVN
-
Muiseke2101
Headset
Hallo vrienden,
Heb eindelijk mijn nieuwe GS LC en heb een vraagje
Ik ben op zoek naar een headset piloot en passagier (bluetooth), hebben jullie soms met een of ander systeem hervaring en kunnen jullie me raad geven.
Bedankt op voorhand voor de reactie.
Alain
Heb eindelijk mijn nieuwe GS LC en heb een vraagje
Ik ben op zoek naar een headset piloot en passagier (bluetooth), hebben jullie soms met een of ander systeem hervaring en kunnen jullie me raad geven.
Bedankt op voorhand voor de reactie.
Alain
-
ZWIEP 01
- Contacteer:
Re: Headset
ik ben heel tevreden met scala rider q2 pro
hoelang heb jij moeten wachten btw?
Proficiat met je nieuw speeltje!
Wat betreft communicatie, ikzelf heb een Cardo Scala Rider Q3 en ben er heel tevreden van.
Connecteert moeiteloos met iPhone, GPS en uiteraard andere scala riders.
Batterijduur van minstens een ganse dag (dan laad ik hem altijd op)
Geluidskwaliteit is dik in orde!
Ik schijn ook goed verstaanbaar te zijn aan de andere kant van de telefoon, bij snelheden tot +/- 100 km/u (systeemhelm)
Groeten,
Bart
Wat betreft communicatie, ikzelf heb een Cardo Scala Rider Q3 en ben er heel tevreden van.
Connecteert moeiteloos met iPhone, GPS en uiteraard andere scala riders.
Batterijduur van minstens een ganse dag (dan laad ik hem altijd op)
Geluidskwaliteit is dik in orde!
Ik schijn ook goed verstaanbaar te zijn aan de andere kant van de telefoon, bij snelheden tot +/- 100 km/u (systeemhelm)
Groeten,
Bart
Suzuki GSR600 -> BMW R1200GS/LC
Allez Zwiep, nog altijd niks?ZWIEP 01 schreef:ik ben heel tevreden met scala rider q2 pro
Ik zou alle dagen langsgaan bij de garage
-
Muiseke2101
twee maand moeten wachten, was voorzien eind september, maar is uiteindelijk eind oktober geworden grrrrrr 
-
Man in Black
en ik ben heel tevreden met de Interphone F3 Passenger, en bij testrit op de GS goed tot 120 km/u, tegen 80 km/u op de F800R
Geduld al op Zwiep01?
Geduld al op Zwiep01?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
Relax
Ik vraag mij af waarom die dingen bij hogere snelheden niet werken. Met mijn bekabelde intercom van Autocom kan ik met passagier kletsen aan 180 en waarschijnlijk meer én radiofonisch met andere rijders. Muziek is kristalhelder. Ligt dat aan het type motor of helm? Ik lees het nochtans bij berijders van verschillende soorten motoren en waarschijnlijk ook diverse soorten helmen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
mijn SENA SMH5 doet het perfect
communicatie blijft mogelijk tot laagvliegende snelheden
muziek is zeer helder, bij telefoneren hoort men aan de andere kant niet dat ik aan het rijden ben
makkelijk 3 dagen zonder bij te laden waarbij de muziek zo goed als permanent opstaat
ik vraag mij af wat een mens meer moet hebben...
communicatie blijft mogelijk tot laagvliegende snelheden
muziek is zeer helder, bij telefoneren hoort men aan de andere kant niet dat ik aan het rijden ben
makkelijk 3 dagen zonder bij te laden waarbij de muziek zo goed als permanent opstaat
ik vraag mij af wat een mens meer moet hebben...
R1200GS LC
Ik denk dat het eerder aan het lawaai in de helm ligt (wind), en niet zozeer aan de toestellenRelax schreef:Ik vraag mij af waarom die dingen bij hogere snelheden niet werken. Met mijn bekabelde intercom van Autocom kan ik met passagier kletsen aan 180 en waarschijnlijk meer én radiofonisch met andere rijders. Muziek is kristalhelder. Ligt dat aan het type motor of helm? Ik lees het nochtans bij berijders van verschillende soorten motoren en waarschijnlijk ook diverse soorten helmen.
Hier een stem voor de Sena, in mijn geval de SMH10. En ook aan 180 geen probleem. Dat ligt ten dele aan de helm, maar ook aan de microfoon en de software.
Ik raad de Sena toestellen aan omdat de geïntegreerde accu makkelijk een week en langer mee gaat hoewel ik de headset elke dag 2 uren gebruik om muziek te luisteren, en omdat je bij een platte batterij de Sena al rijdende en al luisterend toch kan opladen. Daarenboven is de Bluetooth ervan uitermate bereikbaar, komen ze regelmatig met nieuwe firmware uit en de volgende firmware zou het zelfs toelaten om een intercom-netwerk op te zetten met andere niet-Sena headsets.
Wat ook scheelt is dat de SMH-10 2 headset-profielen en een muziek-profiel ondersteunt, waardoor ik door mijn headset mijn GPS, mijn telefoon, mijn radio/muziek op smartphone, mijn Mini Coyote en mijn amateur radio kan gebruiken en bedienen.
Ik heb tevoren een Starcom gehad en na anderhalf jaar was dat ding naar de zak en vloog de kabel er op de snelweg uit de aansluiting... Sindsdien Sena gekocht en mij zie je niet meer wisselen.
Ik raad de Sena toestellen aan omdat de geïntegreerde accu makkelijk een week en langer mee gaat hoewel ik de headset elke dag 2 uren gebruik om muziek te luisteren, en omdat je bij een platte batterij de Sena al rijdende en al luisterend toch kan opladen. Daarenboven is de Bluetooth ervan uitermate bereikbaar, komen ze regelmatig met nieuwe firmware uit en de volgende firmware zou het zelfs toelaten om een intercom-netwerk op te zetten met andere niet-Sena headsets.
Wat ook scheelt is dat de SMH-10 2 headset-profielen en een muziek-profiel ondersteunt, waardoor ik door mijn headset mijn GPS, mijn telefoon, mijn radio/muziek op smartphone, mijn Mini Coyote en mijn amateur radio kan gebruiken en bedienen.
Ik heb tevoren een Starcom gehad en na anderhalf jaar was dat ding naar de zak en vloog de kabel er op de snelweg uit de aansluiting... Sindsdien Sena gekocht en mij zie je niet meer wisselen.
-
Man in Black
Bij mij zeer zeker aan de wind bescherming (of gebrek aan) en systeemhelm op de F800R was ook niet zo'n goed idee, maar daar hadden ze mij bij aankoop helm in de winkel al op gewezenRelax schreef:Ik vraag mij af waarom die dingen bij hogere snelheden niet werken. Met mijn bekabelde intercom van Autocom kan ik met passagier kletsen aan 180 en waarschijnlijk meer én radiofonisch met andere rijders. Muziek is kristalhelder. Ligt dat aan het type motor of helm? Ik lees het nochtans bij berijders van verschillende soorten motoren en waarschijnlijk ook diverse soorten helmen.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
ZWIEP 01
- Contacteer:
het src systeem van shubert werkt ook heel goed, nog beter dan de q2
was echter al vergeten dat ik die had, daar mn helm al twee maand in herstelling is voor een defect zonnescherm
was echter al vergeten dat ik die had, daar mn helm al twee maand in herstelling is voor een defect zonnescherm
-
Man in Black
TWEE MAAND !! amai, uw geduld wordt wel zeer op de proef gesteld
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
toeternietoe
Mijn Senna doet het prima.
Zeer goede geluidskwaliteit, lange batterijduur gebruiksvriendelijk. Geen bluetooth koppelingsproblemen.
Ik wou in eerste instantie geen bluetooth toestanden aan mijn helm, maar omdat de standaardbekabeling van BMW geen aansluiting meer voorziet voor een bekabelde headset, moest ik wel. Achteraf gezien valt dat heel goed mee en verkies ik de Senna boven de bekabelde oplossing.
Zeer goede geluidskwaliteit, lange batterijduur gebruiksvriendelijk. Geen bluetooth koppelingsproblemen.
Ik wou in eerste instantie geen bluetooth toestanden aan mijn helm, maar omdat de standaardbekabeling van BMW geen aansluiting meer voorziet voor een bekabelde headset, moest ik wel. Achteraf gezien valt dat heel goed mee en verkies ik de Senna boven de bekabelde oplossing.
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
R 1200 GS LC