remblokken K 1600GTL

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bmwpa

remblokken K 1600GTL

Bericht door bmwpa »

Hoi,
heeft er iemand weet welk merk en type van remblokken BMW origineel plaatst.
Zijn er beter merken. Ik heb vernomen dat LUCAS nogal hard is. Wat is het beste materiaal en beste koop gezien de originele van BMW toch in een zeer hoge prijsklasse zitten???
®win
Contacteer:

Re: remblokken K 1600GTL

Bericht door ®win »

Beste keus: TRW / Lucas MCB 736 SV voor de voorremmen. TRW Lucas is voor o.a. de R1200GS als beste getest, waarbij die van BMW als redelijk uit de test kwam. Slijtage aan remschijf was niet merkbaar hoger / lager dan bij de BMW blokken.

Ik heb er toevallig nog te koop, verzenden naar B is helaas niet zo goedkoop (€ 9,60), al met al denk ik nog goedkoper dan nieuw kopen.
http://link.marktplaats.nl/748529299" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Danny

Bericht door Danny »

Ik heb vernomen dat LUCAS nogal hard is
of je neemt organische of gesinterde (meest voorkomende in de handel)
organische zullen sneller slijten, gesinterde is toch wel de maatstaf momenteel en die zijn allemaal hard.

Ik ga voor goed remmen en direct aangrijpen, dat m'n schijven dan op 100.000km versleten zijn neem ik erbij.

Je kan moelijk altijd bang hebben om te remmen omdat er wat zou slijten :mrgreen:
bmwpa

Bericht door bmwpa »

Welke remblokken zijn de standaard van BMW want er is toch wel een groot prijsverschil. Is dit omdat het BMW is of is er wel degelijk kwaliteitsverschil. Gezien BMW ze ook wel invoert van één of ander merk is het misschien interessant ze rechtstreeks aan te kopen
Groetjes
BMWpat
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

bmwpa schreef:Is dit omdat het BMW is of is er wel degelijk kwaliteitsverschil.
ja en ja. Is duurder omdat ze van BMW komen en ja er is kwaliteitsverschil: de goedkopere zijn beter :mrgreen:
Groet,
Erwin

Tommeke

Bericht door Tommeke »

Ik koop mijn blokjes al verschillende jaren bij RAD. Van tijd tot tijd in promotie en dan koop ik ineens een hele set...
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
patrickvandenbranden

Bericht door patrickvandenbranden »

Weet er iemand van welke producent BMW zijn remblokken afneemt?
Welk merk geeft de beste kwaliteit en heeft weinig invloed op de remschrijven anders wordt goedkoop een dure koop
Groeten
Patrick Beemer
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

patrickvandenbranden schreef:Weet er iemand van welke producent BMW zijn remblokken afneemt?
Ik vrees van niet. Is al een paar keer gevraagd en niemand heeft geantwoord. Ben het overigens ook nog niet eerder op buitenlandse forums tegengekomen.

Welk merk geeft de beste kwaliteit en heeft weinig invloed op de remschrijven anders wordt goedkoop een dure koop
Wat ik al aangaf, eerdere tests bij o.a. de R1200GS gaven het volgende resultaat:
  • * Brembo € 87,99, zeer goed
    * Lucas € 69.90, zeer goed
    * Braking €83,05, zeer goed
    * Ferodo, 66,52, goed
    * EBC, €92,50, goed
    * Carbone Lorraine, €89,25, goed
    * BMW orig, €154,32, voldoende
Daarbij was slijtage van de remschijf één van de criteria en Lucas (TRW) had geen meetbaar meer slijtage dan de OEM blokken.
Groet,
Erwin

Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

patrickvandenbranden schreef:Weet er iemand van welke producent BMW zijn remblokken afneemt?
Ik denk dat de huis leverancier Brembo is.
Zelf heb ik heel goeie ervaringen met EBC gesinterd. Slechtste ervaringen met Carbone Lorraine, dat waren destijds remschijf vreters. toch moet je rekenen dat een goed remblok en een goede schijf die een goeie remwerking opleveren altijd onderhevig zijn aan slijtage. Het is niet ongewoon dat verschillende automerken elke 100k remschijven vervangen.
slijtage is ook afhankelijk van het gebruik, als je bv veel lange ritten autostrade doet of je remt veel op de motor zullen je remblokken en schijven minder hard slijten.
Met de hier vermelde remblokken ga je geen extra of overmaatse slijtage vd remschijven hebben.
De prijzen die de eerdere post vermelden zijn de officiele prijzen, je kan ze overal goedkoper vinden. zie PB
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie