route komt niet overeen met beschikbare kaarten

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Lukas

route komt niet overeen met beschikbare kaarten

Bericht door Lukas »

Ik ben nieuw in gps-land.
Onlangs kocht ik me een streetpilote 2820.
Daarbij zat een cd-rom met City Navigator NT + Europe v8

Ik heb een route uitgetekend in mapsource en deze naar het toestel geladen.
Bij het rijden van die route valt op dat de weg die ik rijd niet gelijk valt met de route die aangegeven wordt op de gps. Het lijkt erop dat ie rechte lijnen trekt tussen de punten. Ik zou bij wijze van spreken soms los door een huizenblok moeten rijden of de weg afsnijden door velden en weiden.
Voor de Gentenaars: van Palinghuizen naar de Wondelgemstraat stuurt ie me eerst door de voordeur van het Ghuislain om me daarna in de Nieuwe Vaart te laten springen.
De weg die uitgestippeld werd in mapsource komt niet overeen met de weg op de gps.

Bij het starten van de route gaf hij al de boodschap "de route komt niet overeen met de beschikbare kaarten". Hierop kan ik 'ja' of 'neen' aanklikken.
Op het toestel staan 2 kaartversies.
-CN Europe NT2010.30
-City Navigator Europe NT +V8
Ik heb dan die CN Europe NT2010.30 uitgeschakeld omdat mijn mapsourceversie de City Navigator ... is.
Zonder resultaat.
De boodschap dat de route niet overeenkomt met de kaarten blijft.

Wat snap ik niet?
Of, wat is er aan de hand?
En, wat kan ik hier aan doen?
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
aantzeetje

Re: route komt niet overeen met beschikbare kaarten

Bericht door aantzeetje »

Als je mapsource opent welke kaartversie zie je daar dan? Deze is blijkbaar verschillend dan deze die in je 2820 zit. Vandaar dat hij aangeeft dat de route niet overeenkomt met beschikbare kaarten en vraagt om te herberekenen ja/nee. Als je nee geklikt hebt ga je over naar direct routes en zie je die rechte lijnen van via punt naar via punt.