Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

raymond2
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2014, 10:17
Woonplaats: Antwerpen

Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door raymond2 »

Op 5/3/14 bestel ik mij een nieuwe rt 1200 in " callisto grijs metallic " kleur. Zo staat het op het verkoops contract.
Nu belt de dealer dat de motor binnen is, maar in een blauwe kleur, verkeerd besteld!, dus niet volgens contract .
Nu, in de showroom staat de juiste kleur maar niet met de juiste opties. Hij stelt nu voor om de gekleurde onderdelen over te zetten op mijn motor. Mijn vraag is of er op de serie nr. die ze kunnen opvragen in Duitsland niet de juiste kleur staat.
Evt in het geval ik de motor zou verkopen .
Wat denken jullie ervan, motor niet aanvaarden of korting vragen .......
Hebben jullie nog andere voorstellen? Ik hoor ze graag.
Gr.
Raymond
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 27 jun 2015, 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door melis luc »

Nieuwe laten bestellen is terug lange wachttijd !! Probeer overeen te komen het is tenslotte een fout van BMW !
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door ®win »

Motor laten spuiten in een voor jou gewenste kleur is wellicht een goedkopere optie. En bij evt verkoop wordt niet gekeken naar welke kleur de motor af fabriek had maar naar de staat waarin (o.a.) het lakwerk is en of het een courante kleur is.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door KeeS16 »

Ik zal nooit een voertuig kopen dat overspoten is, geeft altijd een slecht gevoel, maar ik zou overwegen om op kosten van derden te wrappen.
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door poestexas »

begrijp het ergens niet goed. Dat ze gewoon de gespoten stukken van motor veranderen. Ieder gespoten stuk is bij iedere motor toch hetzelfde? Of denk ik verkeerd?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door Man in Black »

Dan zou ik het aanbod overwegen om van die andere nieuwe RT de stukken over te zetten, overspuiten zou ik ook niet doen.
En met een gevoel beginnen te rijden van dit is niet wat ik besteld heb maar toch voor moet betalen is ook ...
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door demito »

Overbouwen van gekleurde stukken is toch een mooi voorstel van die dealer? Laat desnoods door de dealer vermelding maken van de overbouw + reden op je factuur zodat je kan bewijzen dat hij nieuw die kleur had. Ik zie het probleem niet. Om daar nu lastig over te doen en extra kortingen te bedingen of nog 2 maand langer te moeten wachten... Manman...
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door Danny »

Ik zie 't probleem niet he, je kan de originele gelakte delen krijgen van een toonzaalmodel en je gaat er niet op in...

Dan is 't klagen en een andere laten bestellen he, 2 maanden wachten en je hebt je motor met de originele papiertjes, zaak opgelost.

Dealers zijn ook mensen en hier gebeuren ook fouten, dus ruil gewoon die kuip en koffers en van 't weekend kun je rijden.

wat er op die papieren staat is niet zo belangrijk he, laat een aanhangsel maken door je dealer of evt door Bornem -als je dat geruster stelt- dat is 't minste van je zorgen zou ik denken, overspuiten in andere kleuren wordt met duizenden motoren gedaan...
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door willy »

Als ik het goed begrijp dan is de motorfiets die de koper besteld heeft (nog) niet geleverd.
Het enige rationele lijkt me om de dealer te vragen dat hij belt wanneer hij er wel is.
Kan hij niet leveren binnen een aanvaardbare periode en volgens de voorwaarden die in het
contract bepaald werden dan dient hij het voorschot terug te geven.
Indien de koper echter geen rationeel maar een emotioneel standpunt inneemt dan zet dat
de deur open voor onderhandelingen. Die kunnen zowel in het voordeel van de koper als van de dealer zijn.
De keuze is maw aan de koper. Ik zou mezelf niet laten vermurwen tot de aankoop van iets
anders dan precies hetgene wat ik besteld heb, mogelijk met uitzondering van het feit dat
de dealer zonder meerkost het bestelde kan leveren waar nog extra's bij zijn 8-)
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 27 jun 2015, 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door Dirk Pauwels »

Op factuur/bestelbon staat de juiste kleur vermeld (calisto grijs)? Dan gewoon de stukken laten overzetten. Volgens mij kan je aan de serie nummer niet zien welke kleur er bij hoort. Staat mss wel op gelijkvormigheidsattest? Dus best even laten vermelden op de factuur zodat je achteraf niets moet bewijzen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door roadster »

herlakken of wrappen: zowiezo moeten die stukken gedemonteerd worden, dan kan je er evengoed die stukken van de showroom motor laten opzetten als blijk van uw goede wil
altijd goed om een goede relatie met uw dealer te onderhouden...
als je echt pusht nog een of andere accessoire eruithalen, een tanktas ofzo of uw eerste onderhoudsbeurt oid
een volledige nieuwe bestellen kan je in principe wel afdwingen maar uiteindelijk ben jij toch gechareld want jij moet er 2 maand langer op wachten...
errare humanum est...
R1200GS LC
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door Pol »

raymond2 schreef:Op 5/3/14 bestel ik mij een nieuwe rt 1200 in " callisto grijs metallic " kleur. Zo staat het op het verkoops contract.
Nu belt de dealer dat de motor binnen is, maar in een blauwe kleur, verkeerd besteld!, dus niet volgens contract .
Nu, in de showroom staat de juiste kleur maar niet met de juiste opties. Hij stelt nu voor om de gekleurde onderdelen over te zetten op mijn motor. Mijn vraag is of er op de serie nr. die ze kunnen opvragen in Duitsland niet de juiste kleur staat.
Evt in het geval ik de motor zou verkopen .
Wat denken jullie ervan, motor niet aanvaarden of korting vragen .......
Hebben jullie nog andere voorstellen? Ik hoor ze graag.
Gr.
Raymond
gekleurde onderdelen laten overzetten en de papiermolen moeten ze zelf maar oplossen en dan rap die eerste 1000km afhaspelen.mijn gedacht .
Walter Gaas
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:26

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door Walter Gaas »

Ik zie het probleem ook niet ze, gelakte delen laten overzetten en klaar is kees. Dat sommigen een extraatje uit de brand willen slepen, begrijp ik. Maar als je later bij dezelfde dealer terugmoet, wees dan ook gerust dat hij zich dat voorvalletje zal herinneren. Je kan hem nu uitpersen of het hem gemakkelijk maken. Een goeie band met je dealer krijg je op termijn dubbel en dik terugbetaald.
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 27 jun 2015, 07:36, 1 keer totaal gewijzigd.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door willy »

roadster schreef: errare humanum est...
Deze is ook waar en wellicht even (ir)relevant: Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten...
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door willy »

Walter Gaas schreef:Ik zie het probleem ook niet ze, gelakte delen laten overzetten en klaar is kees. Dat sommigen een extraatje uit de brand willen slepen, begrijp ik. Maar als je later bij dezelfde dealer terugmoet, wees dan ook gerust dat hij zich dat voorvalletje zal herinneren. Je kan hem nu uitpersen of het hem gemakkelijk maken. Een goeie band met je dealer krijg je op termijn dubbel en dik terugbetaald.
Jazeker, de dealer zal zich vast die klant herinneren en het hem dubbel betaald zetten.
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door poestexas »

Léon schreef:Ik heb begrepen dat de dealer hier geen fout heeft gemaakt, de bestelbon werd correct ingevuld.
BMW zelf zal niet zo meegaand zijn als je net uit de garantieperiode iets aan de hand hebt.
Leon heeft gelijk. Als het op garantie aankomt, moet het bij Bmw ook juist zijn en worden er ook geen geschenkjes uitgedeeld. Ze delen enkel garantiegeschenkjes uit als ze schrik hebben dat er rechtzaken zouden van komen en redeneren dan dat het beterkoop is van geschenken uit te delen dan te moeten procederen.
Vraag is natuurlijk waar of bij wie is het mislopen. Als het de dealer is, dan is dit iets anders dan dat het bij Bmw mislopen is.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door demito »

Ik zie echt het probleem niet.

Raymond2 bestelt een callisto grijs metallic moto. Er is "ergens" een vergissing gebeurd, maar de dealer stelt een oplossing voor waardoor de koper toch met exact wat hij in gedachten had naar buiten rijdt.
Op welke manier is de koper benadeeld? Doen ze de installatie van die tupperware beter in de fabriek? Is de garantie of de verkoopprijs geimpacteerd? Ik denk het niet...

Muggenziften en principejagen boven motorplezier? Ik denk dat sommigen zich van forum hebben vergist... Forum.boekhouders.be als ik al iets mag suggereren :roll:
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door Lukas »

:grin:
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door willy »

demito schreef:Muggenziften en principejagen boven motorplezier? Ik denk dat sommigen zich van forum hebben vergist... Forum.boekhouders.be als ik al iets mag suggereren :roll:
Of het KTM forum?
Wie de fout gemaakt heeft is niet belangrijk, maar ze moet wel worden rechtgezet.
Of de koper het eens is met het overbouwen van een aantal onderdelen is uiteraard zijn zaak.
Als sommigen daar niet in zouden meegaan heeft dat niks met muggenziften te maken maar met persoonlijke standpunten.
Daar zo'n commentaar op geven kan dan met evenveel recht als azijnpissen bestempeld worden.
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door demito »

willy schreef:
demito schreef:Muggenziften en principejagen boven motorplezier? Ik denk dat sommigen zich van forum hebben vergist... Forum.boekhouders.be als ik al iets mag suggereren :roll:
...persoonlijke standpunten.
Welke? Rationeel of emotioneel?
willy schreef:
Daar zo'n commentaar op geven kan dan met evenveel recht als azijnpissen bestempeld worden.
Ik heb gewoon mijn nuchter gedacht even gezegd hoor. Niet de bedoeling "zuur" over te komen, maar als ik vind dat mensen muggenziften dan zeg ik dat.
Met een beetje goede wil van beide kanten kom je toch tot een oplossing zeker. Het been "principieel" stijf houden speelt in ieders nadeel. Raymond bestelt een moto en krijgt wat hij besteld heeft. Ik zie niet in welke persoonlijke, niet principieel geïnspireerde, standpunten daar iets tegen in kunnen brengen.
willy schreef: Of het KTM forum?
Ik RIJD tenminste :-P

...en for the record: ik heb genoeg BMW kms gemaald hoor. Of moet ik omdat ik een ander merk onder mijn kont heb dan maar naar een ander forum uitwijken? Azijn dus... Yeah right... :roll:
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Vinny
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 dec 2007, 15:58
Locatie: Roeselare

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door Vinny »

willy schreef: Of het KTM forum?
Ik RIJD tenminste :-P

...en for the record: ik heb genoeg BMW kms gemaald hoor. Of moet ik omdat ik een ander merk onder mijn kont heb dan maar naar een ander forum uitwijken? Azijn dus... Yeah right... :roll:[/quote]

Ik deel je mening. Het maakt toch niet uit met welk merk je rijdt om je mening te mogen geven. Ge moet hier precies wel oppassen wat je zegt de laatste tijd...
En ik rij ook wel veel. :wink:
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Verkeerde kleur op nieuwe R 1200rt

Bericht door Bob »

Vinny schreef: Ge moet hier precies wel oppassen wat je zegt de laatste tijd...
Niks van aantrekken en gewoon uw gedacht zeggen. Zolang je beleefd blijft kan niemand daar iets op aan te merken hebben, toch ?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Plaats reactie