Mijn GS LC heeft nu bijna 2000 km en ik wou eens weten of dat bij BMW ook zo is . Nu vorige week reed ik van Ninove naar Aalst via de expresweg (n45 denk ik) en en trok eens flink op ,bij +- 8500 tpm sloeg heel de boel af
Begrenzer op GS LC
Moderator: GVN
-
melis luc
Begrenzer op GS LC
Na jaren met Honda te hebben gereden Wist ik al dat de begrenzer ervan , als je tegen het rood komt de motor gewoon een beetje inhoud en eens je hoger schakelt weer verder kan !
Mijn GS LC heeft nu bijna 2000 km en ik wou eens weten of dat bij BMW ook zo is . Nu vorige week reed ik van Ninove naar Aalst via de expresweg (n45 denk ik) en en trok eens flink op ,bij +- 8500 tpm sloeg heel de boel af
!!motor stil ,licht uit ,contact af , de motor blokkeerde wel niet zodat ik naar de pechstrook kon uitbollen . Ik dacht dat heel de boel naar de kl''''ten was , contact sleutel terug gedraaid , contact terug op , starten en terug weg !!! raar en levensgevaarlijk !vindt ik toch !! Als dat de begrenzer is ??? best nooit meer doen ! 
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
Re: Begrenzer op GS LC
Dat lijkt mij toch heel sterk...
mijn GS (geen LC) houdt gewoon in tegen de begrenzer
stilvallen lijkt mij redelijk levensgevaarlijk...
mijn GS (geen LC) houdt gewoon in tegen de begrenzer
stilvallen lijkt mij redelijk levensgevaarlijk...
R1200GS LC
Normaal zou hij ietsje moeten inhouden meer niet.
Hoedanook ik begrijp niet wat ge aan één dergelijke toerentallen hebt en twee moet "zoiets" getest worden...
post ons ook effe je testverslag van hoe de ABS het doet als je alles dichtkletst op een grindweg aan 180 per uur, was daar altijd al nieuwsgierig naar
Hoedanook ik begrijp niet wat ge aan één dergelijke toerentallen hebt en twee moet "zoiets" getest worden...
post ons ook effe je testverslag van hoe de ABS het doet als je alles dichtkletst op een grindweg aan 180 per uur, was daar altijd al nieuwsgierig naar
-
melis luc
Dat was ook mijn vraag niet é pipo !!Danny schreef: Hoedanook ik begrijp niet wat ge aan één dergelijke toerentallen hebt en twee moet "zoiets" getest worden...
als je er zo nieuwsgierig naar bent probeer dat zelf eens !! dan moet ik hier uw belachelijke antwoorden niet meer lezen !
Is helemaal niet normaal, best zo snel mogelijk laten nakijken want zulke fouten in de software kunnen misschien ook andere acties uitlokken???
En Danny, op een zandweg aan 140 heb ik dit reeds voorgehad, ABS vergeten uit te schakelen en plots alles moeten dichtnijpen voor een everzwijn of 2, 3...
Ik kan je vertellen dat je tikker dan overuren maakt, het even heel erg warm wordt maar met heel veel geluk je niet onderuit gaat. Want bij een 70 km/u in nat gras rijden gevolgd door een stop geeft je wel een adrenalinestoot maar zolang je recht blijft (of kan blijven) rijden is er weinig aan de hand. Maar aan 140 heb je erg weinig controle op het blijven rechtdoor gaan bij een noodstop waardoor je gewoon op je geluksfactor moet rekenen... de adrenaline wanneer je stilkomt zonder valpartij is dan wel onvergelijkbaar
Zo iets gebeurd uiteraard steeds onverwacht, dit was ergens in de Elzas gewoon van de baan afdraaien voor een doorsteek van enkele kilometers (15) in een bosrijk gebied. We kenden de weg redelijk goed maar rekenden niet op bruingrijze beestjes die er wonen, dus uitkijken én gelukhebben is het motto... 
En Danny, op een zandweg aan 140 heb ik dit reeds voorgehad, ABS vergeten uit te schakelen en plots alles moeten dichtnijpen voor een everzwijn of 2, 3...
Ik kan je vertellen dat je tikker dan overuren maakt, het even heel erg warm wordt maar met heel veel geluk je niet onderuit gaat. Want bij een 70 km/u in nat gras rijden gevolgd door een stop geeft je wel een adrenalinestoot maar zolang je recht blijft (of kan blijven) rijden is er weinig aan de hand. Maar aan 140 heb je erg weinig controle op het blijven rechtdoor gaan bij een noodstop waardoor je gewoon op je geluksfactor moet rekenen... de adrenaline wanneer je stilkomt zonder valpartij is dan wel onvergelijkbaar
Lid BMW MC Vlaanderen...
-
Dirk Pauwels
WILBIKE schreef:.... op een zandweg aan 140 heb ik dit reeds voorgehad, ABS vergeten uit te schakelen en plots alles moeten dichtnijpen voor een everzwijn of 2, 3...
Ik kan je vertellen dat je tikker dan overuren maakt, het even heel erg warm wordt maar met heel veel geluk je niet onderuit gaat. Want bij een 70 km/u in nat gras rijden gevolgd door een stop geeft je wel een adrenalinestoot maar zolang je recht blijft (of kan blijven) rijden is er weinig aan de hand. Maar aan 140 heb je erg weinig controle op het blijven rechtdoor gaan bij een noodstop waardoor je gewoon op je geluksfactor moet rekenen... de adrenaline wanneer je stilkomt zonder valpartij is dan wel onvergelijkbaarZo iets gebeurd uiteraard steeds onverwacht, dit was ergens in de Elzas gewoon van de baan afdraaien voor een doorsteek van enkele kilometers (15) in een bosrijk gebied. We kenden de weg redelijk goed maar rekenden niet op bruingrijze beestjes die er wonen, dus uitkijken én gelukhebben is het motto...
Tss, mag dat wel, zo 140 op een zandweg? Vinden de omwonenden dat nog leuk? Misschien verbrod je het wel voor anderen die dat zandweggetje aan 50 willen doen?
Kon het niet laten te reageren ivm je antwoord in het topic van de geluidscontrole Duitsland waar het rijden met sportuitlaat blijkbaar als misdadig wordt beschouwd. Dit niet dan?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Man in Black
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
panneman.be
- Contacteer:
Whow, wat is dat hier allemaal
Een gewone vraag van iemand en dan zo een heisa
pffff.
Beste Luc,
ik denk niet dat dit normaal is. Volgens mij zal de ontsteking fractie van seconden uitgeschakeld worden als je de toerentalbegrenzer bereikt zodat je een op en af gevoel in de motor voelt. Stilvallen lijkt mij in dit geval niet normaal.
Voor zekerheid zou ik dat toch zo vlug als mogelijk bevestigd zien door de dealer zodat je gerust bent
Hou ons maar op de hoogte. Is de moeite waard om te weten .
Een gewone vraag van iemand en dan zo een heisa
Beste Luc,
ik denk niet dat dit normaal is. Volgens mij zal de ontsteking fractie van seconden uitgeschakeld worden als je de toerentalbegrenzer bereikt zodat je een op en af gevoel in de motor voelt. Stilvallen lijkt mij in dit geval niet normaal.
Voor zekerheid zou ik dat toch zo vlug als mogelijk bevestigd zien door de dealer zodat je gerust bent
Hou ons maar op de hoogte. Is de moeite waard om te weten .
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
-
Flat Twin Power
Blijkbaar zijn ze in de kleuterschool volwassener en beleefder dan sommigen hier op het forum. Benieuwd of je dat eigenlijk in elkaars gezicht ook zou durven zeggen, want op een forummeke ruzie maken is natuurlijk met minder risico voor een toek op uwen bakkes.
Best wel grappig hoe meningen kunnen verschillen en hélaas dat ze ,eens te meer, uitmonden in een ongezonde sfeer.-bis!Léon schreef:De nagel op de kop.Flat Twin Power schreef:Blijkbaar zijn ze in de kleuterschool volwassener en beleefder dan sommigen hier op het forum. Benieuwd of je dat eigenlijk in elkaars gezicht ook zou durven zeggen, want op een forummeke ruzie maken is natuurlijk met minder risico voor een toek op uwen bakkes.
-
GSrijder
- Contacteer:
Ik begrijp het cynisme in de reactie van Danny en vind de reactie erop wel grof, maarja da's mijn mening hé.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
-
sjezer
- Contacteer:
Rumble in the Jungle. Ik neem alvast de nootjes en ga mij om nen duvel
Om toch een zinnig antwoord te geven aan de vraagsteller : neen, dat is niet normaal. Laat er maar eens naar uitkijken.
Om toch een zinnig antwoord te geven aan de vraagsteller : neen, dat is niet normaal. Laat er maar eens naar uitkijken.
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
-
melis luc
Ik vind de reactie van Danny helemaal ongepast , heeft niks met de vraag die ik stel te maken!!! Als je geen zinnelijk antwoordt kan geven reageer je er beter niet opGSrijder schreef:Ik begrijp het cynisme in de reactie van Danny en vind de reactie erop wel grof, maarja da's mijn mening hé.
Leg mij eens uit wat voor zin het heeft om jouw motor tot in het rood te trekken 
Leven is het meervoud van lef...
-
costerke
Volledig mee eens, heeft geen enkel nut en is nergens goed voor. MAAR, de motor mag niet afslagen.Mil schreef:Leg mij eens uit wat voor zin het heeft om jouw motor tot in het rood te trekken
Groeten Rudy
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
-
melis luc
Is dat nu op ieder forum zo !! Je zou haast schrik krijgen om hier nog iets te posten !
Maar om verdere ongewilde of ongevraagde reacties die helemaal niks met mijn vraag te maken hebben te vermijden ,laten we dit topic hier aub afsluiten !!

Maar om verdere ongewilde of ongevraagde reacties die helemaal niks met mijn vraag te maken hebben te vermijden ,laten we dit topic hier aub afsluiten !!
Waar en waarom je hem tot daar hebt doorgetrokken doet niks terzake. Feit is dat je een technisch mankement hebt ontdekt. Uitzonderlijk alleen op uw machien ? Eigenaars van gelijkaardige motoren zullen zich nu wel vragen beginnen stellen.Indien ik er een had, dikke merci om te waarschuwen.melis luc schreef:Is dat nu op ieder forum zo !! Je zou haast schrik krijgen om hier nog iets te posten !![]()
Maar om verdere ongewilde of ongevraagde reacties die helemaal niks met mijn vraag te maken hebben te vermijden ,laten we dit topic hier aub afsluiten !!![]()
![]()
-
Relax
Misschien gewoon 'ns leren omgaan met het concept 'Forum'?
"Forum
Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen. Elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen."
En, wat zowaar nog belangrijker is, ook tussen de lijnen leren lezen, in het achterhoofd houdend dat je noch lichaamstaal, noch intonatie van de poster kan zien / horen.
Als alles zo netjes afgelikt moet zijn, dan hou je een vraagbaak over: boring as hell.
En verder: nee, die motor mag niet stilvallen. Werk voor de dealer dus.
"Forum
Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen. Elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen."
En, wat zowaar nog belangrijker is, ook tussen de lijnen leren lezen, in het achterhoofd houdend dat je noch lichaamstaal, noch intonatie van de poster kan zien / horen.
Als alles zo netjes afgelikt moet zijn, dan hou je een vraagbaak over: boring as hell.
En verder: nee, die motor mag niet stilvallen. Werk voor de dealer dus.
I respect your opinion. But I don't give shit.
oeps sorry dat ik ongepast reageerde, heb er de ganse nacht al van wakker gelegen en dan toch maar rond half vijf opgestaan om te reageren...Ik weet ook wel als ik tot tegen het rood ga dat ik vééééél sneller rij dan toegelaten is , en ik doe dat ook niet elke keer , maar ik weet wel graag tot wat mijn motor in staat is
als ge tot tegen het rood gaat rijd je niet persé sneller dan toegelaten, mij boeit het ook niet hoe snel -of traag- anderen rijden dat is een ander topic.
Ik trek ook iedere motor tegen 't rood kwestie van te weten waartoe die "in staat is" want dat is echt wel nuttig om weten als ik ga rijden.
raadpleeg je dealer met dit euvel of laat je gas een beetje los op 8999 omwentelingen dan haal je 't maximale eruit en is er geen stilvallen bij...
jammer dat een bijgeplaatste emoticon je niet kan overtuigen van enig cynisme in mijn antwoord, maar goed ik begrijp dat je reactie is getekend door een zekere frustratie die voortvloeit uit je teleurstelling opgelopen door de BMW stilvaller...
Pipo
Tegenwoordig hebben sommige mensen toch lange tenen en een kort lontje... Een beetje humor en respect doen wonderen... Ik ben toch dankbaar dat ik den ''Pipo'' ken, den Danny is iemand die via het forum mensen met een probleem belangloos tracht verder te helpen en om zijn grote kennis van BMW motoren te delen en ja, soms met de nodige humor.
Dit moest nu toch van mijn hart se.....
Ronny
Dit moest nu toch van mijn hart se.....
Ronny
-
melis luc
Ola zo een grote vriendenkring !!???Mil schreef:En ik ken er nog.