aankoop r 1200gsa 2006
Moderator: GVN
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:05
aankoop r 1200gsa 2006
hoi,
kan iemand mij een zeggen op wat ik specifiek moet letten voor de aankoop van r 1200gsa van 2006.
de motor heeft 29000km gelopen maar ik moet hem nog wel gaan bekijken en proefrijden.
Misschien dat er slijtage gevoelige onderdelen die aan het licht gekomen zijn door dagdagelijks gebruik van collega's motorrijders.
thanks
kan iemand mij een zeggen op wat ik specifiek moet letten voor de aankoop van r 1200gsa van 2006.
de motor heeft 29000km gelopen maar ik moet hem nog wel gaan bekijken en proefrijden.
Misschien dat er slijtage gevoelige onderdelen die aan het licht gekomen zijn door dagdagelijks gebruik van collega's motorrijders.
thanks
Re: aankoop r 1200gsa 2006
was er niet iets dat fout zat met blokken van 2006 wat ze dan in 2009 veranderd hebben of zo ?
Of is met de aandrijving of zo van vroege 1200's ?
Of is met de aandrijving of zo van vroege 1200's ?
-
- Berichten: 2289
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: aankoop r 1200gsa 2006
2006 is het beruchte jaar waar bij bovengemiddeld veel blokken de uitlaatklepstelen breken.
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=38969" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=38969" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
-
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: aankoop r 1200gsa 2006
bwah, ne 2006 is niet slechter of beter dan ne 2004, 2005 of 2007...
Sommige hadden problemen, anderen niet.
Vorkomende problemen:
Speling cardan - defecte lagers - lekkende dichting
afbladderen lak velgen en motorblok
Defecte benzinepomp door oxidatie contacten omdat er water bleef staan in het pomp compartiment
defecte ringantennes (meestal enkel de modellen na 2006 dacht ik)
ABS modules defect, kwam zeer veel voor en kost veel. Pas vanaf 2008 verbeterd.
Af en toe stilvallen op stationair door probleem stappenmotors
Onderste uitlaatklep rechts die breekt, maar eerder bij de modellen 2007 en later dacht ik
Wat lawaaierige kleppen door speling guides, merk ik ook vaak, meestal houden die guides het wel uit, in het slechtste geval (laten) vervangen.
En nog wel een paar dingskes die ik vergeten ben.
De mijne had enkel last met de verf vh blok en ABS, verder vrij betrouwbaar
Besteed bij controle 2dehands veel aandacht aan werking ABS, laat je niet afschepen als er waarschuwingen op display komen, het kan soms al eens kostelijk uitdraaien.
Ook voorkant blok eens bekijken, ivm de afbladderende verf.
Betaal niet te veel, er staan er honderden te koop, voor een 2006 is +/- 6000€ meestal wel de richtprijs, als ze veel kms hebben eerder richting 5000€.
Ne 2008 en vooral de 2010 is iets beter qua betrouwbaarheid/kwaliteit, maar gaan meestal nog meer dan 8-8500€
Sommige hadden problemen, anderen niet.
Vorkomende problemen:
Speling cardan - defecte lagers - lekkende dichting
afbladderen lak velgen en motorblok
Defecte benzinepomp door oxidatie contacten omdat er water bleef staan in het pomp compartiment
defecte ringantennes (meestal enkel de modellen na 2006 dacht ik)
ABS modules defect, kwam zeer veel voor en kost veel. Pas vanaf 2008 verbeterd.
Af en toe stilvallen op stationair door probleem stappenmotors
Onderste uitlaatklep rechts die breekt, maar eerder bij de modellen 2007 en later dacht ik
Wat lawaaierige kleppen door speling guides, merk ik ook vaak, meestal houden die guides het wel uit, in het slechtste geval (laten) vervangen.
En nog wel een paar dingskes die ik vergeten ben.
De mijne had enkel last met de verf vh blok en ABS, verder vrij betrouwbaar
Besteed bij controle 2dehands veel aandacht aan werking ABS, laat je niet afschepen als er waarschuwingen op display komen, het kan soms al eens kostelijk uitdraaien.
Ook voorkant blok eens bekijken, ivm de afbladderende verf.
Betaal niet te veel, er staan er honderden te koop, voor een 2006 is +/- 6000€ meestal wel de richtprijs, als ze veel kms hebben eerder richting 5000€.
Ne 2008 en vooral de 2010 is iets beter qua betrouwbaarheid/kwaliteit, maar gaan meestal nog meer dan 8-8500€
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: aankoop r 1200gsa 2006
Dirk, waar vind jij die GSA's?
Ik ben zelf al een tijdje aan het zoeken en zie eerder 2006' voor 8500 Euro en +2008 voor 10000 Euro.
Betreft die blokken, ik geloof dat dit (ongeveer) dezelfde is als van de gewone GS?
Ik heb zelf een GS van 2005 met 50000km gekocht 3 jaar geleden na lang twijfelen omwille van de verhalen over klepstelen etc.
Geen ABS, dus die kan al niet kapotgaan , voor de rest nog niets ernstig aan voorgehad, ik had een lekkende pakking/dichting tussen mijn cardan en koppeling maar dit heeft Danny verholpen. Ik denk dat de foto hier nog ergens circuleert. Ondertussen heb ik 86000km zonder problemen met enkel het typische onderhoud.
Ik zou mij dus alleszins niet direct laten bang maken voor dat model, enkel zoals Dirk zei goed opletten bij de aankoop van een 2e hands, maar dit doe je in principe bij alle 2e hands.
En eerlijk gezegd, ook al zal het geen troost zijn, bij elk model zijn er wel specifieke zaken die kapot kunnen gaan, daarom blijven ze ook verbeteren/veranderen
Ik ben zelf al een tijdje aan het zoeken en zie eerder 2006' voor 8500 Euro en +2008 voor 10000 Euro.
Betreft die blokken, ik geloof dat dit (ongeveer) dezelfde is als van de gewone GS?
Ik heb zelf een GS van 2005 met 50000km gekocht 3 jaar geleden na lang twijfelen omwille van de verhalen over klepstelen etc.
Geen ABS, dus die kan al niet kapotgaan , voor de rest nog niets ernstig aan voorgehad, ik had een lekkende pakking/dichting tussen mijn cardan en koppeling maar dit heeft Danny verholpen. Ik denk dat de foto hier nog ergens circuleert. Ondertussen heb ik 86000km zonder problemen met enkel het typische onderhoud.
Ik zou mij dus alleszins niet direct laten bang maken voor dat model, enkel zoals Dirk zei goed opletten bij de aankoop van een 2e hands, maar dit doe je in principe bij alle 2e hands.
En eerlijk gezegd, ook al zal het geen troost zijn, bij elk model zijn er wel specifieke zaken die kapot kunnen gaan, daarom blijven ze ook verbeteren/veranderen
Re: aankoop r 1200gsa 2006
Ik heb een GSA van juli 2006 (nieuw gekocht) , buiten twee lekkende dichtingen in de cardan, totnogtoe 68000 probleemloze km's.
Gtz André
Gtz André
-
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
- Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
- Locatie: 't Stad
Re: aankoop r 1200gsa 2006
Same here... buiten vastgelopen stappenmotor en wat afbladderende verf van motorblok (wat ik wijt aan dóórrijden woon-werk en 't zout) geen énkel probleem ... GSA 11/2007, 90.000km
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
-
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: aankoop r 1200gsa 2006
Ik had mij eigenlijk op een Gs gebaseerd, ne 2006 GSA ga je idd niet vinden onder de 7-7500. Maar zoals gezegd, er staan er honderden te koop, die moto's gaan zelden weg voor de vraagprijs.TomVT schreef: Dirk, waar vind jij die GSA's?
Ik ben zelf al een tijdje aan het zoeken en zie eerder 2006' voor 8500 Euro en +2008 voor 10000 Euro.
Betreft die blokken, ik geloof dat dit (ongeveer) dezelfde is als van de gewone GS?
Motor GS is identiek aan GSA.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: aankoop r 1200gsa 2006
Dju, ik dacht nog een website over het hoofd gezien te hebben dan .
Voor mij is de GS de moeilijkste moto om weg te doen, ik ben echt aan het uitkijken naar een GSA, maar tegelijk is er geen enkele zinnige reden om de GS zelf te verkopen.
Na 88000km rijdt die nog steeds even goed, en qua inruilwaarde ben ik eerder ne realistische mens dus ik zie niet veel verschil tussen dit en 10000km extra.
Spijtig genoeg zijn de meeste GSA's op 2dehands of kapaza van goud
Voor mij is de GS de moeilijkste moto om weg te doen, ik ben echt aan het uitkijken naar een GSA, maar tegelijk is er geen enkele zinnige reden om de GS zelf te verkopen.
Na 88000km rijdt die nog steeds even goed, en qua inruilwaarde ben ik eerder ne realistische mens dus ik zie niet veel verschil tussen dit en 10000km extra.
Spijtig genoeg zijn de meeste GSA's op 2dehands of kapaza van goud