Probleem achterveer R1200RT LC
Moderator: GVN
Probleem achterveer R1200RT LC
Staat vandaag op het K1600 forum USA :
Munich.As of today, BMW Motorrad is notifying all owners of the current R 1200 RT, model year 2014, fitted with the Dynamic ESA option that there is a potential defect in the rear spring strut. At the present time it cannot be ruled out that the piston rod of the rear spring strut in connection with the Dynamic ESA option could potentially break. For this reason, customers are requested not to ride their motorcycle until further notice. This is a precautionary measure which BMW Motorrad is taking in the interests of customer safety based on a supplier report. To date there have been no injuries related to this issue. Approximately 8,000 vehicles are affected by this measure worldwide.
A technical campaign is in preparation to replace the part in question. BMW Motorrad regrets any inconvenience caused to customers affected by this precautionary measure.
Munich.As of today, BMW Motorrad is notifying all owners of the current R 1200 RT, model year 2014, fitted with the Dynamic ESA option that there is a potential defect in the rear spring strut. At the present time it cannot be ruled out that the piston rod of the rear spring strut in connection with the Dynamic ESA option could potentially break. For this reason, customers are requested not to ride their motorcycle until further notice. This is a precautionary measure which BMW Motorrad is taking in the interests of customer safety based on a supplier report. To date there have been no injuries related to this issue. Approximately 8,000 vehicles are affected by this measure worldwide.
A technical campaign is in preparation to replace the part in question. BMW Motorrad regrets any inconvenience caused to customers affected by this precautionary measure.
Re: Probleem achterveer R1200RT LC
https://www.press.bmwgroup.com/global/p ... node__4422" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn broer met zijn nieuwe LC heeft een mailtje van de dealer ontvangen, en zal morgen gebeld worden.
Mijn broer met zijn nieuwe LC heeft een mailtje van de dealer ontvangen, en zal morgen gebeld worden.
Gisteren ook het bericht gekregen dat ik voorlopig niet meer met mijn r1200rt lc mag rijden. Meer weet dealer ook niet (niet wat exact het probleem is, niet hoe te herstellen en niet wanneer te herstellen)
En dit net voor een mooi weekend !
Ook dealer zit verveeld met deze situatie
Hopelijk snel een betere boodschap van BMW Motorrad
Groeten
DM
En dit net voor een mooi weekend !
Ook dealer zit verveeld met deze situatie
Hopelijk snel een betere boodschap van BMW Motorrad
Groeten
DM
-
stevenrt1200
Gisteren kreeg ik ook telefoon van de dealer met het niet zo goede nieuws dat ik voorlopig niet meer met mijn Rt mag rijden tot nader order wegens problemen met het esa systeem.
Meer konden ze mij voorlopig niet vertellen.
Deze maatregel zal wel gegrond zijn, omdat het tenslotte om de veiligheid van de motorrijder gaat.
Maar wat nu!!!!!
Volgende week vertrek ik normaal gezien voor een week naar Andorra, en plots is dat niet meer zeker. Wat met de reeds betaalde boekingskosten , huren aanhanger motorfietsen e.d.
Hopelijk komt er vlug een oplossing voor dit probleem.
Meer konden ze mij voorlopig niet vertellen.
Deze maatregel zal wel gegrond zijn, omdat het tenslotte om de veiligheid van de motorrijder gaat.
Maar wat nu!!!!!
Volgende week vertrek ik normaal gezien voor een week naar Andorra, en plots is dat niet meer zeker. Wat met de reeds betaalde boekingskosten , huren aanhanger motorfietsen e.d.
Hopelijk komt er vlug een oplossing voor dit probleem.
Born in '66 at Dendermonde
ride motorfiets sinds '94 Kawasaki ZZR 600, '99 Honda VFR 800, '05 BMW R1200RT en Zumo 550.
'14 R1200RT-LC met Navigator V
ride motorfiets sinds '94 Kawasaki ZZR 600, '99 Honda VFR 800, '05 BMW R1200RT en Zumo 550.
Triumph Trophy huren en faktuur bij BMW neerleggen.
Vandaag ook opgebeld door dealer, met de vraag om de motor te laten staan 
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
-
panneman.be
- Contacteer:
Pffff, dat wil je echt niet meemaken zo juist voor een geplande motorreis (en anders ook niet natuurlijk)
Ik hoop de K1600 2014 ESA systemen gespaard blijven want wij vertrekken ook dit weekend
Ik hoop de K1600 2014 ESA systemen gespaard blijven want wij vertrekken ook dit weekend
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
ex K1600GT-2014 RIJDER
Ze zeggen altijd dat je nooit een BMW motorfiets van het eerste productiejaar mag kopen... Bijna dacht ik dat dat niet meer waar was... 
-
Dirk Pauwels
wie wil blijven bollen moet 2 moto's hebben, ik heb er 4 voor alle zekerheid
'k had nu toch verwacht dat ze bij een RT en voor die prijs een "reddings" motoke er zouden bij gegeven hebben....
Wel straf....
'k had nu toch verwacht dat ze bij een RT en voor die prijs een "reddings" motoke er zouden bij gegeven hebben....
Wel straf....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
stevenrt1200
Ja ik voel mij op dit moment toch een beetje zoals een tiener die gestraft is en voor onbepaalde tijd zijn speeltje moet afgeven.
En net vandaag kreeg ik een mailtje van mijn dealer dat er op 15 juni vanalles te doen is daar!!
Alle gekheid op een stokje!! Hoe ga ik ginder geraken als ik mijn Rt lc niet meer mag gebruiken?
Normaal gezien zat ik vanaf zaterdag in Andorra voor 8 dagen, geboekt via motortours.be met aangepaste routes en roadblock.
Ik ben echt niet van plan om thuis te blijven, hoe ik dit ga oplossen weet ik nog niet!!
Heb vandaag ter controle vering getest, ttz visuele controle en aan de hand van het geluid, tik met lichte hamer ertegen en je hoort of ie gebroken of gebarsten is of niet, vering dat intact is klinkt nu eenmaal anders, gezien ik alle dagen in de garage sta weet ik waarover ik spreek.
Ben toch benieuwd hoe en wanneer ze dit gaan oplossen!!
Wordt vervolgd...
En indd, eenvoertuig kopen dat juist in productie is genomen houdt altijd een soort risico in,eender welk merk,zulke dingen kunnen nu eenmaal gebeuren. Nu nog wachten op een waardige oplossing van mijnheer bmw.
Veel motorplezier aan diegene die het geluk hebben om met dit prachtige weer te gaan touren.
En net vandaag kreeg ik een mailtje van mijn dealer dat er op 15 juni vanalles te doen is daar!!
Alle gekheid op een stokje!! Hoe ga ik ginder geraken als ik mijn Rt lc niet meer mag gebruiken?
Normaal gezien zat ik vanaf zaterdag in Andorra voor 8 dagen, geboekt via motortours.be met aangepaste routes en roadblock.
Ik ben echt niet van plan om thuis te blijven, hoe ik dit ga oplossen weet ik nog niet!!
Heb vandaag ter controle vering getest, ttz visuele controle en aan de hand van het geluid, tik met lichte hamer ertegen en je hoort of ie gebroken of gebarsten is of niet, vering dat intact is klinkt nu eenmaal anders, gezien ik alle dagen in de garage sta weet ik waarover ik spreek.
Ben toch benieuwd hoe en wanneer ze dit gaan oplossen!!
Wordt vervolgd...
En indd, eenvoertuig kopen dat juist in productie is genomen houdt altijd een soort risico in,eender welk merk,zulke dingen kunnen nu eenmaal gebeuren. Nu nog wachten op een waardige oplossing van mijnheer bmw.
Veel motorplezier aan diegene die het geluk hebben om met dit prachtige weer te gaan touren.
Born in '66 at Dendermonde
-
Flat Twin Power
Nogal een geluk dat ik geen ESA heb op mijn GT. Wat er niet opstaan kan niet kapot gaan
Het is toch wel stom als je dit tegenkomt. Zeker met zo'n mooi weekend voor de deur. Veel mensen vertrekken nu ook op reis. En wat als je bijvoorbeeld gisteren gepakt en gezakt naar de Alpen vertrokken bent ? Gaat BMW u en uw motor dan komen halen ? Iedereen zou nu moeten beroep doen op zijn service kaart en een vervangvoertuig vragen.
Het is toch wel stom als je dit tegenkomt. Zeker met zo'n mooi weekend voor de deur. Veel mensen vertrekken nu ook op reis. En wat als je bijvoorbeeld gisteren gepakt en gezakt naar de Alpen vertrokken bent ? Gaat BMW u en uw motor dan komen halen ? Iedereen zou nu moeten beroep doen op zijn service kaart en een vervangvoertuig vragen.
Heeft de GT dit probleem dan ook, ik dacht dat het alleen over de nieuwe RT ging.
Ik veronderstel dat de vering van de RT en de GT toch wel verschillend zijn (verschil van gewicht)
Ik veronderstel dat de vering van de RT en de GT toch wel verschillend zijn (verschil van gewicht)
De RT LC heeft Dymanic ESA. De GT heeft naar mijn weten ESA 2.
En de vering van de GS LC? Is toch ook Dynamic ESA. Daar zijn er blijkbaar geen problemen mee.
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Dit is het onderdeel:

Er zijn bij mijn weten geen merken die per definitie probleemvrij zijn, niet in hun eerste jaar, maar ook nadien niet.wooter schreef:Ze zeggen altijd dat je nooit een BMW motorfiets van het eerste productiejaar mag kopen... Bijna dacht ik dat dat niet meer waar was...
Gedurende de looptijd van een product kunnen bepaalde componenten veranderen of door een andere fabrikant
worden geleverd, een mooi (bij wijze van spreken)) voorbeeld was de ringantenne van enkele jaren geleden.
Hoe langer een product gemaakt wordt hoe kleiner meestal het risico, dat wel.
Dank je, zal een kilometertje extra rijden op jouw gezondheidstevenrt1200 schreef:Veel motorplezier aan diegene die het geluk hebben om met dit prachtige weer te gaan touren.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Ik ga toch rijden vandaag. Ik heb pas 900 km. en er zullen er wel al rondrijden met 20000 km. waarschijnlijk.
Rustig verder inrijden en genieten van het mooie weer en de terrasjes
Rustig verder inrijden en genieten van het mooie weer en de terrasjes
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
-
melis luc
Op mijn R 1200 GS LC staat ook geen ESA ,maar ik mag er toch ook niet mee rijden !!! Van de dokter !! 
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
Dat probleem ken ik... Helaas!melis luc schreef:Op mijn R 1200 GS LC staat ook geen ESA ,maar ik mag er toch ook niet mee rijden !!! Van de dokter !!
Maar we luisteren niet naar de dokter, te mooi weer
Hopelijk wordt er rap een oplossing gevonden voor de lc's!
Je bent wijs als je weet dat je van iedereen kan leren.
Dat zal zeker te maken hebben met mijn achterste ESA-veer die ze 14 dagen geleden kregen toegestuurd via mijn dealer nadat deze in garantie was vervangen 
Mijn GS LC veranderde niet meer in hoogte achteraan (5400 km)
Mijn GS LC veranderde niet meer in hoogte achteraan (5400 km)
R1100S '04 > R1200GS '09 Alpine > R1200GSA '10
-
panneman.be
- Contacteer:
Tja, iedereen zal zo wel eens zijn slechte ervaring hebben zeker.
Kan mij herinneren dat ik bij de vervanging van mijn Pan European ST1100 naar de ST1300 in 2003 zes maanden heb moeten wachten alvorens hij geleverd is. Honda heeft toen ook een leveringstop moeten invoeren ivm allerhande problemen. Wel toegeven dat zij dat prachtig hebben opgelost met het ter beschikking stellen van een andere nieuwe motor zonder kosten. Ben benieuwd hoe BMW gaat reageren.
Kan mij herinneren dat ik bij de vervanging van mijn Pan European ST1100 naar de ST1300 in 2003 zes maanden heb moeten wachten alvorens hij geleverd is. Honda heeft toen ook een leveringstop moeten invoeren ivm allerhande problemen. Wel toegeven dat zij dat prachtig hebben opgelost met het ter beschikking stellen van een andere nieuwe motor zonder kosten. Ben benieuwd hoe BMW gaat reageren.
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex K1600GT-2014 RIJDER
Nog steeds geen verdere info bij dealer ....
Misschien krijgen ze donderdag 12 juni iet of wat info van BMW
Ondertussen - niet rijden -
Groeten
DM
Misschien krijgen ze donderdag 12 juni iet of wat info van BMW
Ondertussen - niet rijden -
Groeten
DM
Het is ook altijd wat ...bmw... een grote naam, maar ze moeten eens ferm op hun muil vallen. Schandalig wat die heren zich permiteren.
Moto afleveren die niet compleet is, geen cilinderbeschermers (nu wel in orde), geen topkoffer, na 2 maanden nog steeds niet.
En dan nu een verbod om met de motor te rijden.
Voorheen 2 K-s gehad, nooit problemen. Dan in 2006 een RT en raad eens... na 1 uur kwam de dealer hem thuis terug afhalen! Terugroepactie!
Nu een R1200RT LC...en het begint opnieuw.
Ik ben vréé lastig en iedereen mag het weten.
Sjans dat ik nog een suzuki TL 1000 heb.
grtn, Gille
Moto afleveren die niet compleet is, geen cilinderbeschermers (nu wel in orde), geen topkoffer, na 2 maanden nog steeds niet.
En dan nu een verbod om met de motor te rijden.
Voorheen 2 K-s gehad, nooit problemen. Dan in 2006 een RT en raad eens... na 1 uur kwam de dealer hem thuis terug afhalen! Terugroepactie!
Nu een R1200RT LC...en het begint opnieuw.
Ik ben vréé lastig en iedereen mag het weten.
Sjans dat ik nog een suzuki TL 1000 heb.
grtn, Gille
12-06-2014 bmw heeft belooft iets te laten weten over het probleem maar vandaag de dag nog niks!!!!!! gehoord dat trekt er niet op. hoe lang gaat dit nog duren heren van bmw