Waterdicht ?
Moderator: GVN
Waterdicht ?
Ik heb mij vorig jaar een vest en broek gekocht van Richa, toen reed ik nog met mijn japanse racer en kwam ik niet veel buiten als het regende.
Echter dit jaar rijd ik ook als het slecht weer is.
En zoals vandaag weeral het geval was, blijkt dit niet waterdicht te zijn.
Zowel de verkoper, als de info op de website, melden dat dit materiaal 100% waterdicht is.
De buitenzijde is van materaal van 3M (systeem zoals GoreTex)
Heeft hier nog iemand ervaring/oplossing voor dit probleem, of moet ik over mijn toch wel dure jas en broek mijn goedkoop regenpakje aantrekken ?
Zowel de verkoper, als de info op de website, melden dat dit materiaal 100% waterdicht is.
Heeft hier nog iemand ervaring/oplossing voor dit probleem, of moet ik over mijn toch wel dure jas en broek mijn goedkoop regenpakje aantrekken ?
K100RS 4V '91
Sparkling Grafite
18 Til I Die !
Sparkling Grafite
18 Til I Die !
-
Relax
Ni echt, is het gevoel van afkoeling door de regen, heb ik ook.
'k Had een broek van IXS gekocht bij RAD: is twee keer gewisseld wegens niet waterdicht. Dan Dainese genomen. Nooit enig probleem geweest en ze zeiden: "Wat je koopt als waterdicht, moet waterdicht zijn, dus kom maar terug als het niet zo is."
Van service gesproken.
'k Had een broek van IXS gekocht bij RAD: is twee keer gewisseld wegens niet waterdicht. Dan Dainese genomen. Nooit enig probleem geweest en ze zeiden: "Wat je koopt als waterdicht, moet waterdicht zijn, dus kom maar terug als het niet zo is."
Van service gesproken.
dat komt omdat de regen tussen 2 lagen kruipt.Lukas schreef:Ik had vandaag het gevoel dat ik nat aan't worden was.
Toen ik m'n pak thuis uittrok, bleek ik echter echt droog te zijn.
Bizar.
Bij de gore tex pakken op't werk is dat ook zo.
net of er water binnen loopt, maar in werkelijkheid blijf je droog.
wel een koud gevoel
-
Highlander
nat worden
Je bent niet alleen, toen ik vandaag in een prachtige plensbui kwam voelde ik mijn benen ook nat worden.
Was al op het BMW pak aan het vloeken, maar toen ik dit pak op het werk uit deed bleek ik droog te zijn.
Het 8 uur later weer aangedaan, maar dan was het wel klammig.
Was al op het BMW pak aan het vloeken, maar toen ik dit pak op het werk uit deed bleek ik droog te zijn.
Het 8 uur later weer aangedaan, maar dan was het wel klammig.
Re: Waterdicht ?
Khem da ook mee men richa broek ma tis wel door nekeer te vallen dat ze niet meer waterdicht is, en dan nog just aant kruis zegscorpio69 schreef:Ik heb mij vorig jaar een vest en broek gekocht van Richa, toen reed ik nog met mijn japanse racer en kwam ik niet veel buiten als het regende.
Soit als ge iets wilt da water dicht is moede gore tex pakken das zekers waterdicht alleen kosten die dingen veel cens.
Beste wat je kan doen is je broek inspuiten met inpregnatie spray, of u een pulleke TX Direct wash van Nikwax kopen bij as adventure.
Zou beter werken na tschijnt da van nikwax, zelf nog niet uitgetest gezien men vorige vest volledig naar de vaantjes was
Ma men broek gaat mee de winter den handwas in mee dien Nikwax tregend der zowiezo al door bij een stort bui
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid
Ja ik ben lid
-
....
Dit is de uitleg heb een gore-tex pakje en als het regent als ik vertrek trek ik mijn regenpak aan als het onderweg begint te regenen dan blijf ik zo rijden,je hebt het gevoel dat je nat wordt maar dat is niet zo de regn kruipt tussen de twee lagen en geeft een koud gevoelHarald schreef:dat komt omdat de regen tussen 2 lagen kruipt.Lukas schreef:Ik had vandaag het gevoel dat ik nat aan't worden was.
Toen ik m'n pak thuis uittrok, bleek ik echter echt droog te zijn.
Bizar.
Bij de gore tex pakken op't werk is dat ook zo.
net of er water binnen loopt, maar in werkelijkheid blijf je droog.
wel een koud gevoel
Mo
waterdicht
ik heb verschiilende jaren vest van richa.
vorig jaar in zwarte woud of beter gezegd regenwoud 2 dagen in GIETENDE REGEN EN VEST DROOG broe van HG ws niet helemaal waterdicht
vorig jaar in zwarte woud of beter gezegd regenwoud 2 dagen in GIETENDE REGEN EN VEST DROOG broe van HG ws niet helemaal waterdicht
YOO
Dan hebt ge een goeie gekozen, mijn vest en broek van Richa bleken (wel na enkele uren onafgebroken regen) ook niet waterdicht, anderzijds, met deze vriestemperaturen doe ik de vest terug aan, is nml. véél warmer dan m'n (dan weer waterdichte, maar ook duurdere) Rallye2vest
Grtz, Philip!
Dan hebt ge een goeie gekozen, mijn vest en broek van Richa bleken (wel na enkele uren onafgebroken regen) ook niet waterdicht, anderzijds, met deze vriestemperaturen doe ik de vest terug aan, is nml. véél warmer dan m'n (dan weer waterdichte, maar ook duurdere) Rallye2vest
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
Vin Diesel
Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit ergens op een forum heb gelezen, maar er is wel degelijk een verschil tussen het 'echte' Gore-Tex en de andere 'klonen'.
Het verschil op het niveau van het membraan ligt em bij de waterdoorlaatbaarheid onder druk. Gore-Tex is bestand tegen een druk van minimum 2.8 bar ( of 28m waterkolom ), dwz dat wanneer de druk hoger wordt dan 2.8 bar het water door het membraan wordt gedrukt. Bij andere merken kan dit veel lager liggen.
Nu kan je misschien denken, mmm ... 28 m waterkolom ... dan moet ik em al in de noordzee rijden ... maar je vergeet de druk die je op het lichaam krijgt bij het rijden. Hoe sneller je rijdt - zonder scherm natuurlijk - des te meer druk wordt er opgebouwd.
Je moet je wel al eens afvragen waarom het is dat Gore-Tex materiaal bijna 2x zo duur is als 'gelijkaardig' materiaal ... het ligt em waarschijnlijk in de specificaties/details.
Het verschil op het niveau van het membraan ligt em bij de waterdoorlaatbaarheid onder druk. Gore-Tex is bestand tegen een druk van minimum 2.8 bar ( of 28m waterkolom ), dwz dat wanneer de druk hoger wordt dan 2.8 bar het water door het membraan wordt gedrukt. Bij andere merken kan dit veel lager liggen.
Nu kan je misschien denken, mmm ... 28 m waterkolom ... dan moet ik em al in de noordzee rijden ... maar je vergeet de druk die je op het lichaam krijgt bij het rijden. Hoe sneller je rijdt - zonder scherm natuurlijk - des te meer druk wordt er opgebouwd.
Je moet je wel al eens afvragen waarom het is dat Gore-Tex materiaal bijna 2x zo duur is als 'gelijkaardig' materiaal ... het ligt em waarschijnlijk in de specificaties/details.
Microsoft : Possibly not the biggest evil in the world, but definitely in the top 10