r1200rt

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Steven

r1200rt

Bericht door Steven »

Vorige week vrijdag ben ik mijn nieuwe rt gaan afhalen, na ong. 1100km inrijden volgens het boekje heb ik hem gisteren binnengebracht voor de eerste 1000km beurt. Vandaag belde de dealer mij dat er een probleem was: er zat nml. ijzervijlsel in de afgelaten olie. Hij zei mij dat hij bmw hierover ging contacteren. Als leek op technisch vlak vraag ik julllie mening of advies hierover. Waar kan ik mij aan verwachten of wat moet ik doen?
Groeten
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Ik zou even op het antwoord van Bornem wachten.
Nieuw motorgedeelte zou toch het minimum moeten zijn, lijkt mij een ernstige fabrikage fout. :evil:
In ieder geval hoop ik dat het voor je goed afloopt!
:)

Vind ik nu positief van de dealer, mag ook eens gezegd worden. :D
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ik denk dat de kans bestaat dat dit overroepen is. De oliewissel op 1000km is net om de rodage-olie te vervangen. Tijdens de rodage worden de bewegende delen voor het eerst deftig tegen elkaar bewogen waardoor juist fijne deeltjes vrijkomen. Net daarom gaat die olie+filter er zo vroeg af. Er bestaan uiteraard gradaties daarin, en het kan inderdaad altijd zijn dat er in uw geval meer aan de hand is.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
brit

Bericht door brit »

Xavier schreef:Tijdens de rodage worden de bewegende delen voor het eerst deftig tegen elkaar bewogen waardoor juist fijne deeltjes vrijkomen.
iedere bmw motor zou reeds 100 km gereden hebben op de testbank vooraleer hij afgeleverd wordt.

als de dealer je opbelt met de melding dat er iets niet in orde is, dan zal er daadwerkelijk iets niet in orde zijn. jouw 12rt zal niet de eerste zijn die hij na 1000 km voorziet van verse olie, dus hij zal wel weten waarover hij spreekt.

afwachten dus tot hij antwoord heeft van bornem. normaal is het zeker niet, anders had dealer je gewoon niet gecontacteerd.
torro

Bericht door torro »

Ik ken mensen die een dure mercedes hadden gekocht. Tijdens het eerste jaar ; zeg maar onder volledige garantie ; traden er problemen op met de auto. Meer bepaald ook de motor die niet naar behoren draaide. De volledige auto trilde tijdens het stationair draaien van de motor. De dealer viel niets te verwijten, want die deed er alles aan om hun probleem te verhelpen. Wat er verder met de auto allemaal gebeurde laat ik hier buiten beschouwing, maar toen het probleem tijdens de betreffende garantie werd vastgesteld, liet de eigenaar van de auto deze gebreken via een advocaat bevestigen. Gelukkig maar want zo had hij een spreekwoordelijke 'stok achter de deur'. Het heeft hem geholpen om een nieuwe auto te verkrijgen, want de problemen herhaalden zich na het aflopen van de garantie.
ok De kosten voor een advocaat zijn hoog en de prijs van de mercedes bedroeg zo'n 3x à 4x de prijs van een RT ...
Maar toch ... de kosten van bevestiging van het probleem via een advocaat zullen een peulschil zijn als je prachtige maar dure RT machine voor problemen blijft zorgen. En wat ga je doen als ze bij BMW het probleem relativeren en na verloop van garantie je motorblok vroegtijdig moet vervangen worden. Zonder die bevestiging heb je geen poot om op te staan tegenover BMW.

veel succes ! peter.
R 1100 R
Plaats reactie