Overstappen naar een K
Moderator: GVN
Overstappen naar een K
Hallo,
Zitten er hier mannen/vrouwen die overgestapt zijn van GS/GSA naar K1200/K1300 gt? Wat zijn jullie bevindingen/ervaringen?
Ik rij zelf al jaar en dag met Gs'en (650, 1200 en Adventure).
Al enige tijd kriebelt het om eens over te stappen naar een vier cylinder. Bij BMW moet ik dus naar een K1200/1300 uitkijken. De k1600 komt niet in aanmerking wegens te duur en te zwaar.
Bij de concurrentie valt een Yamaha FJR ook wel in mijn gading.
Wie deelt mij zijn/haar ervaring
Grt
Zitten er hier mannen/vrouwen die overgestapt zijn van GS/GSA naar K1200/K1300 gt? Wat zijn jullie bevindingen/ervaringen?
Ik rij zelf al jaar en dag met Gs'en (650, 1200 en Adventure).
Al enige tijd kriebelt het om eens over te stappen naar een vier cylinder. Bij BMW moet ik dus naar een K1200/1300 uitkijken. De k1600 komt niet in aanmerking wegens te duur en te zwaar.
Bij de concurrentie valt een Yamaha FJR ook wel in mijn gading.
Wie deelt mij zijn/haar ervaring
Grt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Re: Overstappen naar een K
Er is een 4 cil GS op komst.
Re: Overstappen naar een K
Als we onze twee aan elkaar binden zeker
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Re: Overstappen naar een K
Er is sprake dat de 1000 van de S1000R in een hoogpotige moto gaat gestoken worden, er zijn al "spy'-foto"s van....
I like my bike!!
Re: Overstappen naar een K
Dan is wachten de boodschap.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Re: Overstappen naar een K
'k Heb een K1200RS gehad (oude K-serie) en een K1200R Sport (nieuwe K-serie), en nu rij ik met een R1150GSA. Het zijn totaal verschillende concepten natuurlijk, en ik heb hier vroeger geregeld verkondigd dat ik de 4-cilinder qua motor liever had (en dan vooral de oude K-serie, de nieuwe rijdt een pak zenuwachtiger). Ondanks dat denk ik er niet aan om de GSA weer in te ruilen voor een K.
Al zal Frans (ook van het forum) het tegenspreken : met de K's kon ik qua bochtenwerk niet wat ik met de GSA wel kan. Uiteraard ligt dat voor een heel groot deel ook aan 't manneke op de moto, want Frans schijnt daar geen hinder van te ondervinden. Maar voor mij weegt de souplesse van de 4-cilinder tegenover de boxer niet op tegen de wendbaarheid die de GSA wel heeft en de K (met mij erbovenop) niet.
Als lange trips op vrij grote wegen je ding zijn, dan zal je op een K-GT allicht een tevereden motorrijder zijn. Als je haarspeldbochten in de Alpen verkiest, hou dan je GSA of ga testrijden met die S1000GS die er naar verluidt staat aan te komen. Al heeft die in mijn ogen dan weer als nadeel dat hij geen kardan heeft.
Al zal Frans (ook van het forum) het tegenspreken : met de K's kon ik qua bochtenwerk niet wat ik met de GSA wel kan. Uiteraard ligt dat voor een heel groot deel ook aan 't manneke op de moto, want Frans schijnt daar geen hinder van te ondervinden. Maar voor mij weegt de souplesse van de 4-cilinder tegenover de boxer niet op tegen de wendbaarheid die de GSA wel heeft en de K (met mij erbovenop) niet.
Als lange trips op vrij grote wegen je ding zijn, dan zal je op een K-GT allicht een tevereden motorrijder zijn. Als je haarspeldbochten in de Alpen verkiest, hou dan je GSA of ga testrijden met die S1000GS die er naar verluidt staat aan te komen. Al heeft die in mijn ogen dan weer als nadeel dat hij geen kardan heeft.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
- Woonplaats: in de kempen
- Locatie: antwerpen
Re: Overstappen naar een K
Ben overgeschakeld wegens aanhoudende problemen van een r1150r terug naar een viercylinder.
Weliswaar een suzuki ( bandit 1250 ) , omdat ik op dat moment mijn gading niet meer vond bij BMW.
De beste en soepelste motor die ik ooit had, slechts 98 pk , maar maximum koppel al bij 3400 t/min, motorblok ontworpen op koppel en niet op maximum pk..Enigste minpuntje, geen cardan.
Vergeet de mythe van de soepele dikke twin , zelfs mijn harley kan daar echt niet tegenop...
Alleen een 6-cylinder zal nog wel soepeler zijn , vind je ook bij bmw, als het een bmw moet zijn .
EDIT: mei 2016 terug een boxer erbij r1150gs
Weliswaar een suzuki ( bandit 1250 ) , omdat ik op dat moment mijn gading niet meer vond bij BMW.
De beste en soepelste motor die ik ooit had, slechts 98 pk , maar maximum koppel al bij 3400 t/min, motorblok ontworpen op koppel en niet op maximum pk..Enigste minpuntje, geen cardan.
Vergeet de mythe van de soepele dikke twin , zelfs mijn harley kan daar echt niet tegenop...
Alleen een 6-cylinder zal nog wel soepeler zijn , vind je ook bij bmw, als het een bmw moet zijn .
EDIT: mei 2016 terug een boxer erbij r1150gs
Laatst gewijzigd door wolfrider op 08 mei 2016, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Overstappen naar een K
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 12&t=39291" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
- Woonplaats: B-Zwijndrecht
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Overstappen naar een K
Ik heb destijds die overstap gemaakt in de andere richting.
Begonnen met een 1200LT om dan over te stappen naar een 1200GSA.
Nadien naar een GL1800 omdat moeder de vrouw meer comfort wou in combinatie met een KTM 990R voor mezelf.
Na een verkeerd gelopen Marokko avontuur ben ik terug naar BMW gegaan met een 1600 GTL. 23000 km fijne kms mee gereden, maar toch altijd een hoogpoter gemist.
Ik heb nu de knoop doorgehakt en zaterdag terug een 1200 GSa besteld.
Begonnen met een 1200LT om dan over te stappen naar een 1200GSA.
Nadien naar een GL1800 omdat moeder de vrouw meer comfort wou in combinatie met een KTM 990R voor mezelf.
Na een verkeerd gelopen Marokko avontuur ben ik terug naar BMW gegaan met een 1600 GTL. 23000 km fijne kms mee gereden, maar toch altijd een hoogpoter gemist.
Ik heb nu de knoop doorgehakt en zaterdag terug een 1200 GSa besteld.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
-
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
- Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Overstappen naar een K
Bob heeft wel gelijk de GS is wendbaarder, maar de K1600 is verslavend.
Lekker lui rijden ,koppel in overvloed en goede wegligging, wel een zwaar beest.
En vooral niet vergeten de goede bescherming tegen kou en regen.
Lekker lui rijden ,koppel in overvloed en goede wegligging, wel een zwaar beest.
En vooral niet vergeten de goede bescherming tegen kou en regen.
-
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
Re: Overstappen naar een K
tap hier nu en dan eens van nen K naar nen R en omgekeerd
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: Overstappen naar een K
... maar veel minder speels. Ik ben na K16 weer terug bij een GSA en heb nog geen seconde spijt gehad (terwijl ik op de K16 nog altijd naar een GSA bleef kijken).frans schreef:Bob heeft wel gelijk de GS is wendbaarder, maar de K1600 is verslavend.
Lekker lui rijden ,koppel in overvloed en goede wegligging, wel een zwaar beest.
En vooral niet vergeten de goede bescherming tegen kou en regen.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Re: Overstappen naar een K
Denk dat ik de GSA nog maar wat zal houden.
Bedankt voor de reactie's
Bedankt voor de reactie's
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Re: Overstappen naar een K
Jojo, dat hebben ze in het verleden al kunnen verbeteren.RBee schreef:
Er is een 4 cil GS op komst.
Vreemd dat BMW het verleden van de 6-cylender gaat achterhalen.
Zie ook hier die aloude machines die het nog perfect doen.
MG Breva 850