Reisadvies Zuiden van Engeland
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
-Wim-
Reisadvies Zuiden van Engeland
Gents,
Na een hele periode dat het motorrijden op een laag pitje stond is het terug beginnen kriebelen.
Ik heb mijn GTL verkocht en ben terug naar een GSa gegaan, die begin 2015 wordt geleverd.
Ik plan een tripje tussen de 5 en de 8 dagen naar het zuiden van Engeland met mijn dochter.
Vermoedelijk zal dat de derde of laatste week van augustus 2015 worden.
Ik ben op zoek naar reiservaringen, plaatsjes die we zeker moeten aandoen en motorvriendelijke B&B's.
Als iemand ons hier mee kan helpen, horen wij dat graag.
Alvast bedankt,
Wim & Tine
Na een hele periode dat het motorrijden op een laag pitje stond is het terug beginnen kriebelen.
Ik heb mijn GTL verkocht en ben terug naar een GSa gegaan, die begin 2015 wordt geleverd.
Ik plan een tripje tussen de 5 en de 8 dagen naar het zuiden van Engeland met mijn dochter.
Vermoedelijk zal dat de derde of laatste week van augustus 2015 worden.
Ik ben op zoek naar reiservaringen, plaatsjes die we zeker moeten aandoen en motorvriendelijke B&B's.
Als iemand ons hier mee kan helpen, horen wij dat graag.
Alvast bedankt,
Wim & Tine
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Re: Reisadvies Zuiden van Engeland
Een week Zuid Engeland is wel veel denk ik, je kan het dan misschien ineens combineren met twee dagen Wales.
Dingen aan de zuidkust die de moeite zijn : de desolate stranden nabij de centrale van Dungeness, Beachy Head, the New Forest, ritje doorgeen de Salisbury Plains, Stonehenge, het sluizencomplex in Devizes, je kan even stoppen bij het kasteeltje van Robbie Williams (al gaan er geruchten dat ie dat onlangs verkocht zou hebben), de bruggen over de Severn, eens over de Severn : het Brecon Beacons National Park (oftewel het meest zuidelijke deel van Wales).
In Wales zelf zijn er ook tig leuke locaties om langs te rijden.
Alles hangt er natuurlijk van af of je veel wil rijden, of dat je graag regelmatig stopt om dingen wat uitvoeriger te bezoeken.
Dingen aan de zuidkust die de moeite zijn : de desolate stranden nabij de centrale van Dungeness, Beachy Head, the New Forest, ritje doorgeen de Salisbury Plains, Stonehenge, het sluizencomplex in Devizes, je kan even stoppen bij het kasteeltje van Robbie Williams (al gaan er geruchten dat ie dat onlangs verkocht zou hebben), de bruggen over de Severn, eens over de Severn : het Brecon Beacons National Park (oftewel het meest zuidelijke deel van Wales).
In Wales zelf zijn er ook tig leuke locaties om langs te rijden.
Alles hangt er natuurlijk van af of je veel wil rijden, of dat je graag regelmatig stopt om dingen wat uitvoeriger te bezoeken.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
-
pirre105
- Contacteer:
Hebben begin september 14 Zuid Engeland gedaan.
Vertrokken vanuit Overijse naar Duinkerken (200 km) dan 2 uur overtocht met boot naar Dover (22 euro moto + 2 personen)
Volledige kust afgebold tot in Cornwall en dan verder langs de Ierse Zee naar boven om langs het binnenland terug te keren naar Dover. Rij zeker door de Nationale Parken en tel gerust 7 dagen want Zuid Engeland is fantastisch mooi en er is zoveel te zien. Totale rit in Zuid Engeland was 2200 km en dan nog 400 km op het vaste land.Wij deden er nog 2 dagen Londen bij (motor in hotel en bezoek via metro) Super reis maar moet er wel bij zeggen dat de weergoden ons goed gezind waren. Bij regen zal het veel minder zijn maar dat is overal.
Wales zal voor een volgende rit zijn, dat kon er niet meer bij.
Groeten
Vertrokken vanuit Overijse naar Duinkerken (200 km) dan 2 uur overtocht met boot naar Dover (22 euro moto + 2 personen)
Volledige kust afgebold tot in Cornwall en dan verder langs de Ierse Zee naar boven om langs het binnenland terug te keren naar Dover. Rij zeker door de Nationale Parken en tel gerust 7 dagen want Zuid Engeland is fantastisch mooi en er is zoveel te zien. Totale rit in Zuid Engeland was 2200 km en dan nog 400 km op het vaste land.Wij deden er nog 2 dagen Londen bij (motor in hotel en bezoek via metro) Super reis maar moet er wel bij zeggen dat de weergoden ons goed gezind waren. Bij regen zal het veel minder zijn maar dat is overal.
Wales zal voor een volgende rit zijn, dat kon er niet meer bij.
Groeten
Ik hou van Lut en mijn GSA.
Een paar jaar geleden zijn wij via Duinkerke-Dover naar Lands End gegaan via kleine binnenwegen, terug via Cornwall... en daar heb je echt een week voor nodig, tenzij je grotere wegen uitkiest.
Indien je me je e-mail toestuurt via PB, dan mail ik je de toenmalige route, aan te passen op huidig kaartmateriaal.
Mvg, Prince
Indien je me je e-mail toestuurt via PB, dan mail ik je de toenmalige route, aan te passen op huidig kaartmateriaal.
Mvg, Prince
A Saint has a past... a Sinner has a future...
Hoi Wim, goed dat je terug naar de GSA bent gegaan.
En 5-8 dagen doe je gelijk toch ff Wales mee.
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 10&t=38921" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 10&t=38921" onclick="window.open(this.href);return false;
vorig jaar de cotwolds gedaan, echt een must
http://fotoalbum.seniorennet.be/seog/co ... __/galerij" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.be/search?q=cotswold ... CAYQ_AUoAQ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fotoalbum.seniorennet.be/seog/co ... __/galerij" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.be/search?q=cotswold ... CAYQ_AUoAQ" onclick="window.open(this.href);return false;
5 dagen of 8 dagen, dat maakt wel al een verschil.
Op 5 dagen reed ik via Zuid Engeland, door de Cotswolds naar Wales. En terug uiteraard.
Dat vond ik te kort. Ik had wat meer tijd in Wales willen hebben.
Wil je helemaal tot Land's End? Bedoel je dat met het zuiden van Engeland?
Dan zou ik niet nog Wales erbij nemen. Dat zou ik te kort vinden.
Dan past een dagje/nachtje Londen op de terugweg er precies beter bij.
Teken het alvast eens uit op een kaart of in Basecamp en zie eens waar je uitkomt.
Op 5 dagen reed ik via Zuid Engeland, door de Cotswolds naar Wales. En terug uiteraard.
Dat vond ik te kort. Ik had wat meer tijd in Wales willen hebben.
Wil je helemaal tot Land's End? Bedoel je dat met het zuiden van Engeland?
Dan zou ik niet nog Wales erbij nemen. Dat zou ik te kort vinden.
Dan past een dagje/nachtje Londen op de terugweg er precies beter bij.
Teken het alvast eens uit op een kaart of in Basecamp en zie eens waar je uitkomt.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Hey Wim,
Ik deel Lukas' mening. 5 of 8 dagen is een serieus verschil. Als je echt het linkse 'puntje' wil meenemen.
2jaar geleden ging ik naar Land's End. het verslag vind je hieronder:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 57#p370457" onclick="window.open(this.href);return false;
Zonder Wales, zonder Cotswold.
Ik reis ook geregeld met de dochter (13jaar). Zonder jouw dochter haar leeftijd te kennen... 8dagen op de motor, met goed gevulde rij-dagen is geen sinecure voor een duo.
Indien interesse in de route, dan hoor ik het wel. Of we spreken eens af.
Vriendelijke groeten en ... schitterend plan hoor, zo met de dochter op stap gaan.
Pieter
Ik deel Lukas' mening. 5 of 8 dagen is een serieus verschil. Als je echt het linkse 'puntje' wil meenemen.
2jaar geleden ging ik naar Land's End. het verslag vind je hieronder:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 57#p370457" onclick="window.open(this.href);return false;
Zonder Wales, zonder Cotswold.
Ik reis ook geregeld met de dochter (13jaar). Zonder jouw dochter haar leeftijd te kennen... 8dagen op de motor, met goed gevulde rij-dagen is geen sinecure voor een duo.
Indien interesse in de route, dan hoor ik het wel. Of we spreken eens af.
Vriendelijke groeten en ... schitterend plan hoor, zo met de dochter op stap gaan.
Pieter
-
-Wim-
Hey Luc,luc boxer schreef:Hoi Wim, goed dat je terug naar de GSA bent gegaan.![]()
Bedankt voor je reply. Het was ofwel een GSa of een KTM Adv. Na een testrit is het de GSa geworden
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC