r nine t
Moderator: GVN
Re: r nine t
Staat bij mij nog op de 'aan te kopen lijst' vond 'm super om mee te rijden maar was nizo geschikt voor mn woonwerk-verkeer
tapatalk 4 for xperia
tapatalk 4 for xperia
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: r nine t
dxamet schreef:Geen reactie... de doelgroep rijder surft niet naar het seniorennet
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: r nine t
Vanddag de r nine t gaan ophalen, na een aantal GS'en iets totaal anders. Eerste gevoel is er een van `weer ne echte moto o der mijn gat`. Je zal me niet horen zeggen dat hij beter stuurt, of meer comfort geeft, praktischer is, .... , maar het rijplezier is enorm.
Re: r nine t
Heb er 4500 plezier km's mee gereden sinds 1 augustus, motor geeft heel veel rijplezier en ik ben er erg blij mee.
Ben er enkele weekends mee weg geweest, Zwarte Woud, Lux, Ardennen, … lekker beest !
Ben er enkele weekends mee weg geweest, Zwarte Woud, Lux, Ardennen, … lekker beest !
-
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
Re: r nine t
Is toch echt een ferm machien ^___^
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:21
- Woonplaats: Veldhoven
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Re: r nine t
Hoe bevalt de machine als je een reis van, pak weg, 700 kilometers maakt?
Ik ben nog jong (60), maar heb toch mijn bedenkingen over het comfort op de Autobahn als ik naar Berlijn of zo wil.
Als ik deze zou kopen, zpu het best eens mijn laatste motor kunnen zijn. Hoe bevalt hij als ik 70 ben qua rijden in de volle wind?
Ik ben nog jong (60), maar heb toch mijn bedenkingen over het comfort op de Autobahn als ik naar Berlijn of zo wil.
Als ik deze zou kopen, zpu het best eens mijn laatste motor kunnen zijn. Hoe bevalt hij als ik 70 ben qua rijden in de volle wind?
Groeten van Jan
R1150RT Twinspark 2003 blauw
R1150RT Twinspark 2003 blauw
Re: r nine t
De nieuwe R 1200 rs lijkt mij een tof machine, zie ik wel zitten binnen een jaar of 2 (zijn alle kinderziekten eruit) . Momenteel een K1200 R sport ook een ongelooflijke machine. Ben momenteel 61 vraag me af hoe lang je met de moto kan blijven rijden (als we gezond blijven en de gewrichten niet te veel kraken)
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:21
- Woonplaats: Veldhoven
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Re: r nine t
Mijn "probleem" met mijn huidige r1150rt is momenteel het verplaatsen van de motor met de hand. Dus hem op zijn plaats duwen en trekken in/op de stalling. De motor valt daarom om deze praktische redenen erg tegen. 280 kilo is hij. Wat ook tegen valt is bij elk onderhoud de drempel van het verwijderen en weer terug plaatsen van de "Tupperware". Daarom wil ik weer terug naar een "kale fiets". Wel graag een BMW boxer.Sjampoke schreef:De nieuwe R 1200 rs lijkt mij een tof machine, zie ik wel zitten binnen een jaar of 2 (zijn alle kinderziekten eruit) . Momenteel een K1200 R sport ook een ongelooflijke machine. Ben momenteel 61 vraag me af hoe lang je met de moto kan blijven rijden (als we gezond blijven en de gewrichten niet te veel kraken)
Ik zit momenteel hard te denken aan een van de laatste 2 kleps R100' s.
En dan weer gewoon een ruitje en twee koffers er op.
Groeten van Jan
R1150RT Twinspark 2003 blauw
R1150RT Twinspark 2003 blauw
Re: r nine t
Is een prachtmachientje, speels, soepel, krachtig genoeg .....allee alles wat een motard moet hebben. En dan de looks, prachtig toch.....tijdloos, mooie mix tussen modern en klassiek. Dat je wat weinig windbescherming hebt mag geen probleem zijn, als je niet graag in de wind zit moet je maar een auto kopen vind ik.
Om 700km in 1 ruk meet te rijden niet echt een ideale machine, het kan natuurlijk, maar als dat je hoofddoel is zou ik toch voor een andere gaan. Om kleinere tochten langs slingerwegen echter ideaal. Het toerke wat ik deed was er eentje van een dikke 100 km met vertrek in Francorchamps en moet zeggen: funfactor 100+
Vergelijking met de oude boxers: die rijden ook goed maar deze r-nineT remt (dat kan van de oudjes niet gezegd worden) en stuurt messcherp.
Om 700km in 1 ruk meet te rijden niet echt een ideale machine, het kan natuurlijk, maar als dat je hoofddoel is zou ik toch voor een andere gaan. Om kleinere tochten langs slingerwegen echter ideaal. Het toerke wat ik deed was er eentje van een dikke 100 km met vertrek in Francorchamps en moet zeggen: funfactor 100+
Vergelijking met de oude boxers: die rijden ook goed maar deze r-nineT remt (dat kan van de oudjes niet gezegd worden) en stuurt messcherp.
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:21
- Woonplaats: Veldhoven
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Re: r nine t
Beste Animal,
dank voor uw recensie. Die 700 kilometer is ook maar één keer per jaar of zo en altijd in de zomer. Dus zal de pret niet erg verstoren. hoogstens wat vaker af stappen voor een bakkie leut.
Mijn hoofddoel zal toch woon/werkverkeer van maximaal 40 kilometer/pleziertochtjes/tourritten en zo zijn. En makkelijk boodschappen in de grote stad doen.
Onderhand vergeet ik bijna dat ik in mijn "jonge jaren" zeker een jaar of zes op kale fietsen rond reed (Yamaha SR500) zonder een centje pijn.
Remmen en sturen: Daar hebt u zeer zeker een punt! Maar een R100R Mystic of zo zal ook niet verkeerd remmen en sturen. Bovendien haal ik nooit het uiterste uit een motor.
Nogmaals dank.
dank voor uw recensie. Die 700 kilometer is ook maar één keer per jaar of zo en altijd in de zomer. Dus zal de pret niet erg verstoren. hoogstens wat vaker af stappen voor een bakkie leut.
Mijn hoofddoel zal toch woon/werkverkeer van maximaal 40 kilometer/pleziertochtjes/tourritten en zo zijn. En makkelijk boodschappen in de grote stad doen.
Onderhand vergeet ik bijna dat ik in mijn "jonge jaren" zeker een jaar of zes op kale fietsen rond reed (Yamaha SR500) zonder een centje pijn.
Remmen en sturen: Daar hebt u zeer zeker een punt! Maar een R100R Mystic of zo zal ook niet verkeerd remmen en sturen. Bovendien haal ik nooit het uiterste uit een motor.
Nogmaals dank.
Groeten van Jan
R1150RT Twinspark 2003 blauw
R1150RT Twinspark 2003 blauw
Re: r nine t
Indien je daar iedere dag woonwerk en snelweg kilometers moet mee maken, laat maar staan, zijn er betere voor. (lees bescherming)
Heb er eens 2 dagen na elkaar +12uur een 600km kleine wegen mee gereden, natuurlijk kom ik dan frisser van mijn GS af, maar die geeft me niet zoveel rijplezier als de NineT.
Ik ben maar een goede meter zeventig, staan stuurverhogers op en zit vrij recht, heb geen klagen vd zithouding.
Sterker zelfs, ik vind het aangenamer (lees zuiver rijwind) dan op een motor met scherm tot 130 op de GPS, ga je harder kan je dat geen dag continu volhouden of je moet er het Wunderlich scherm op monteren.
Ik zou eerst eens gaan testrijden (meten = weten) als je van een telelever komt, nu voel ik weer wat motorrijden is en de motor staat keihard geveerd.
Enig minpunt : Trek wat meer tijd uit als je ergens stopt, vele komen je vragen hoe de motor het doet
Verleden weekend nog mee gaan kamperen, dan staat hij er zo bij.
Heb er eens 2 dagen na elkaar +12uur een 600km kleine wegen mee gereden, natuurlijk kom ik dan frisser van mijn GS af, maar die geeft me niet zoveel rijplezier als de NineT.
Ik ben maar een goede meter zeventig, staan stuurverhogers op en zit vrij recht, heb geen klagen vd zithouding.
Sterker zelfs, ik vind het aangenamer (lees zuiver rijwind) dan op een motor met scherm tot 130 op de GPS, ga je harder kan je dat geen dag continu volhouden of je moet er het Wunderlich scherm op monteren.
Ik zou eerst eens gaan testrijden (meten = weten) als je van een telelever komt, nu voel ik weer wat motorrijden is en de motor staat keihard geveerd.
Enig minpunt : Trek wat meer tijd uit als je ergens stopt, vele komen je vragen hoe de motor het doet
Verleden weekend nog mee gaan kamperen, dan staat hij er zo bij.
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:21
- Woonplaats: Veldhoven
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Re: r nine t
Ik heb eigenlijk maar 1 keiharde eis voor een naked bike: het MOET een boxer zijn. Dit is misschien een idee fixe. Maar ik wil, na een zeer zwaar ongeval 18 jaar geleden alleen nog maar met een boxer rijden. Zodat men bij wijze van spreken eerst de cylinder er af moet rijden voordat ze bij mijn been zijn.
Groeten van Jan
R1150RT Twinspark 2003 blauw
R1150RT Twinspark 2003 blauw
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
- Woonplaats: Dendermonde
- Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
- Contacteer:
Re: r nine t
Waarom zou je met een naked geen lange snelweg etappes aan 130+ kunnen afleggen? Ok, 't is vermoeiender en Ok, boven de 160km/u moet ge u wel wat schrap zetten maar op zich gaat dat. Trouwens in de jaren '70 had ge bijna niks anders
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
Re: r nine t
Heb meer dan 10 jaar met naakte motoren gereden ook voor woon werk zowel zomer als winter gewoon rugzak mee of je kan iets op de passagiers zadel binden het hangt enkel van uzelf af, kan je het opbrengen telkens je gaat werken tas opbinden of met rugzak te rijden ook door de regen.
Re: r nine t
Hier hetzelde naked of niet altijd een boxer om die redenenJan1954 schreef:Ik heb eigenlijk maar 1 keiharde eis voor een naked bike: het MOET een boxer zijn. Dit is misschien een idee fixe. Maar ik wil, na een zeer zwaar ongeval 18 jaar geleden alleen nog maar met een boxer rijden. Zodat men bij wijze van spreken eerst de cylinder er af moet rijden voordat ze bij mijn been zijn.
Re: r nine t
En hier is ze dan, enkel nog cylinderbeschermers van Wünderlich maar die zijn BO...
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: r nine t
mooi ,
denk dat het ook mijn volgende wordt.
mooie diepvries trouwens
denk dat het ook mijn volgende wordt.
mooie diepvries trouwens
Re: r nine t
Ik zie hem liever zonder achterframe, maar dat is persoonlijk.
Mooie motor, we zijn al met 2 op dit forum.
Mooie motor, we zijn al met 2 op dit forum.
Re: r nine t
@jo : chique speelgoed he dienen diepvries en Liebherr is the best (kwestie van wa sluikreklame te maken...)
Re: r nine t
die kont en nummerplaathouder zijn wel euhh... butt-ugly.
Re: r nine t
tja, on ne discutte pas les gouts et les couleurs...stefke2 schreef:die kont en nummerplaathouder zijn wel euhh... butt-ugly.