r nine t

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

bartdv
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2011, 21:05
Locatie: Galmaarden

r nine t

Bericht door bartdv »

Zijn er al met een r nine t onder hun gat en hoe bevalt die?
Tx
Bart
dxamet
Berichten: 408
Lid geworden op: 24 jan 2005, 21:18
Woonplaats: wachtebeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: r nine t

Bericht door dxamet »

Geen reactie... de doelgroep rijder surft niet naar het seniorennet :wink:
:salut:dxamet
Senpuppy
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 okt 2013, 21:20
Woonplaats: Putte
Locatie: Antwerpen

Re: r nine t

Bericht door Senpuppy »

Staat bij mij nog op de 'aan te kopen lijst' :-P vond 'm super om mee te rijden maar was nizo geschikt voor mn woonwerk-verkeer :-(

tapatalk 4 for xperia
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: r nine t

Bericht door Dirk Pauwels »

dxamet schreef:Geen reactie... de doelgroep rijder surft niet naar het seniorennet :wink:
:lol: :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
jo_GS1200
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2008, 22:17

Re: r nine t

Bericht door jo_GS1200 »

Vanddag de r nine t gaan ophalen, na een aantal GS'en iets totaal anders. Eerste gevoel is er een van `weer ne echte moto o der mijn gat`. Je zal me niet horen zeggen dat hij beter stuurt, of meer comfort geeft, praktischer is, .... , maar het rijplezier is enorm.
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Re: r nine t

Bericht door -Fred- »

Heb er 4500 plezier km's mee gereden sinds 1 augustus, motor geeft heel veel rijplezier en ik ben er erg blij mee.
Ben er enkele weekends mee weg geweest, Zwarte Woud, Lux, Ardennen, … lekker beest !

Afbeelding
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: r nine t

Bericht door patrick k100 »

Prachtig he
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Senpuppy
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 okt 2013, 21:20
Woonplaats: Putte
Locatie: Antwerpen

Re: r nine t

Bericht door Senpuppy »

Is toch echt een ferm machien ^___^
Jan1954
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:21
Woonplaats: Veldhoven
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: r nine t

Bericht door Jan1954 »

Hoe bevalt de machine als je een reis van, pak weg, 700 kilometers maakt?
Ik ben nog jong (60), maar heb toch mijn bedenkingen over het comfort op de Autobahn als ik naar Berlijn of zo wil.
Als ik deze zou kopen, zpu het best eens mijn laatste motor kunnen zijn. Hoe bevalt hij als ik 70 ben qua rijden in de volle wind?
Groeten van Jan
R1150RT Twinspark 2003 blauw
Sjampoke
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 jun 2014, 22:02
Woonplaats: 9170

Re: r nine t

Bericht door Sjampoke »

De nieuwe R 1200 rs lijkt mij een tof machine, zie ik wel zitten binnen een jaar of 2 (zijn alle kinderziekten eruit) . Momenteel een K1200 R sport ook een ongelooflijke machine. Ben momenteel 61 vraag me af hoe lang je met de moto kan blijven rijden (als we gezond blijven en de gewrichten niet te veel kraken)
Jan1954
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:21
Woonplaats: Veldhoven
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: r nine t

Bericht door Jan1954 »

Sjampoke schreef:De nieuwe R 1200 rs lijkt mij een tof machine, zie ik wel zitten binnen een jaar of 2 (zijn alle kinderziekten eruit) . Momenteel een K1200 R sport ook een ongelooflijke machine. Ben momenteel 61 vraag me af hoe lang je met de moto kan blijven rijden (als we gezond blijven en de gewrichten niet te veel kraken)
Mijn "probleem" met mijn huidige r1150rt is momenteel het verplaatsen van de motor met de hand. Dus hem op zijn plaats duwen en trekken in/op de stalling. De motor valt daarom om deze praktische redenen erg tegen. 280 kilo is hij. Wat ook tegen valt is bij elk onderhoud de drempel van het verwijderen en weer terug plaatsen van de "Tupperware". Daarom wil ik weer terug naar een "kale fiets". Wel graag een BMW boxer.
Ik zit momenteel hard te denken aan een van de laatste 2 kleps R100' s.
En dan weer gewoon een ruitje en twee koffers er op.
Groeten van Jan
R1150RT Twinspark 2003 blauw
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Re: r nine t

Bericht door animal »

Is een prachtmachientje, speels, soepel, krachtig genoeg .....allee alles wat een motard moet hebben. En dan de looks, prachtig toch.....tijdloos, mooie mix tussen modern en klassiek. Dat je wat weinig windbescherming hebt mag geen probleem zijn, als je niet graag in de wind zit moet je maar een auto kopen vind ik.
Om 700km in 1 ruk meet te rijden niet echt een ideale machine, het kan natuurlijk, maar als dat je hoofddoel is zou ik toch voor een andere gaan. Om kleinere tochten langs slingerwegen echter ideaal. Het toerke wat ik deed was er eentje van een dikke 100 km met vertrek in Francorchamps en moet zeggen: funfactor 100+

Vergelijking met de oude boxers: die rijden ook goed maar deze r-nineT remt (dat kan van de oudjes niet gezegd worden) en stuurt messcherp.
Jan1954
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:21
Woonplaats: Veldhoven
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: r nine t

Bericht door Jan1954 »

Beste Animal,
dank voor uw recensie. Die 700 kilometer is ook maar één keer per jaar of zo en altijd in de zomer. Dus zal de pret niet erg verstoren. hoogstens wat vaker af stappen voor een bakkie leut.
Mijn hoofddoel zal toch woon/werkverkeer van maximaal 40 kilometer/pleziertochtjes/tourritten en zo zijn. En makkelijk boodschappen in de grote stad doen.
Onderhand vergeet ik bijna dat ik in mijn "jonge jaren" zeker een jaar of zes op kale fietsen rond reed (Yamaha SR500) zonder een centje pijn.

Remmen en sturen: Daar hebt u zeer zeker een punt! Maar een R100R Mystic of zo zal ook niet verkeerd remmen en sturen. Bovendien haal ik nooit het uiterste uit een motor.
Nogmaals dank.
Groeten van Jan
R1150RT Twinspark 2003 blauw
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Re: r nine t

Bericht door -Fred- »

Indien je daar iedere dag woonwerk en snelweg kilometers moet mee maken, laat maar staan, zijn er betere voor. (lees bescherming)
Heb er eens 2 dagen na elkaar +12uur een 600km kleine wegen mee gereden, natuurlijk kom ik dan frisser van mijn GS af, maar die geeft me niet zoveel rijplezier als de NineT.
Ik ben maar een goede meter zeventig, staan stuurverhogers op en zit vrij recht, heb geen klagen vd zithouding.
Sterker zelfs, ik vind het aangenamer (lees zuiver rijwind) dan op een motor met scherm tot 130 op de GPS, ga je harder kan je dat geen dag continu volhouden of je moet er het Wunderlich scherm op monteren.
Ik zou eerst eens gaan testrijden (meten = weten) als je van een telelever komt, nu voel ik weer wat motorrijden is en de motor staat keihard geveerd.
Enig minpunt : Trek wat meer tijd uit als je ergens stopt, vele komen je vragen hoe de motor het doet :-P

Afbeelding

Verleden weekend nog mee gaan kamperen, dan staat hij er zo bij.

Afbeelding
Jan1954
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:21
Woonplaats: Veldhoven
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: r nine t

Bericht door Jan1954 »

Ik heb eigenlijk maar 1 keiharde eis voor een naked bike: het MOET een boxer zijn. Dit is misschien een idee fixe. Maar ik wil, na een zeer zwaar ongeval 18 jaar geleden alleen nog maar met een boxer rijden. Zodat men bij wijze van spreken eerst de cylinder er af moet rijden voordat ze bij mijn been zijn.
Groeten van Jan
R1150RT Twinspark 2003 blauw
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: r nine t

Bericht door sjezer »

Waarom zou je met een naked geen lange snelweg etappes aan 130+ kunnen afleggen? Ok, 't is vermoeiender en Ok, boven de 160km/u moet ge u wel wat schrap zetten maar op zich gaat dat. Trouwens in de jaren '70 had ge bijna niks anders :mrgreen:
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
leo62
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jun 2014, 16:23
Woonplaats: betekom
Locatie: brabant

Re: r nine t

Bericht door leo62 »

Heb meer dan 10 jaar met naakte motoren gereden ook voor woon werk zowel zomer als winter gewoon rugzak mee of je kan iets op de passagiers zadel binden het hangt enkel van uzelf af, kan je het opbrengen telkens je gaat werken tas opbinden of met rugzak te rijden ook door de regen.
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: r nine t

Bericht door jovdt »

Jan1954 schreef:Ik heb eigenlijk maar 1 keiharde eis voor een naked bike: het MOET een boxer zijn. Dit is misschien een idee fixe. Maar ik wil, na een zeer zwaar ongeval 18 jaar geleden alleen nog maar met een boxer rijden. Zodat men bij wijze van spreken eerst de cylinder er af moet rijden voordat ze bij mijn been zijn.
Hier hetzelde naked of niet altijd een boxer om die redenen
bartdv
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2011, 21:05
Locatie: Galmaarden

Re: r nine t

Bericht door bartdv »

En hier is ze dan, enkel nog cylinderbeschermers van Wünderlich maar die zijn BO...

Afbeelding
Afbeelding
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: r nine t

Bericht door Den Dirk »

'n Gepersonaliseerde nummerplaat? Chicque!! :wink:
I like my bike!!
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: r nine t

Bericht door Jo De Paepe »

mooi ,
denk dat het ook mijn volgende wordt.

mooie diepvries trouwens :wink:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Re: r nine t

Bericht door -Fred- »

Ik zie hem liever zonder achterframe, maar dat is persoonlijk.
Mooie motor, we zijn al met 2 op dit forum.
bartdv
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2011, 21:05
Locatie: Galmaarden

Re: r nine t

Bericht door bartdv »

@jo : chique speelgoed he dienen diepvries ;-) en Liebherr is the best (kwestie van wa sluikreklame te maken...)
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: r nine t

Bericht door stefke2 »

die kont en nummerplaathouder zijn wel euhh... butt-ugly. :roll:
bartdv
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2011, 21:05
Locatie: Galmaarden

Re: r nine t

Bericht door bartdv »

stefke2 schreef:die kont en nummerplaathouder zijn wel euhh... butt-ugly. :roll:
tja, on ne discutte pas les gouts et les couleurs...
Plaats reactie