Terug na enkele jaren een bmw

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
the riding man

Terug na enkele jaren een bmw

Bericht door the riding man »

Hoi allemaal,

Onlangs dit forum herontdekt. Heb vroeger, ik geloof rond 2005/2006 een K1200gt gehad. Toen reed ik (bijna) uitsluitend woon/werk en nog redelijk veel kilometers ook. Bijgevolg nogal veel onderhoud en mijn budget was toen nogal beperkt. Dit alles tesamen genomen heeft me toen toe aangezet om de motor te verkopen.

Vanaf eind dit jaar worden de rollen omgedraaid. Tot hiertoe dus bijna uitsluitend woon/werk gereden en dan ontbreekt de zin wel om nog te gaan toeren in je vrije tijd.
Maar vanaf eind dit jaar verhuizen we naar de Belgische kust en ga ik nog exact 2km van mijn werk wonen. Wordt dus een mooi klusje voor de fiets eens buiten te halen, en op mooie zomerdagen zelfs een mooi wandelingetje tot daar.
Mijne moto zal vanaf dan dus nog uitsluitend voor plezier ritjes gaan gebruikt worden. Voor de meesten waarschijnlijk vanzelfsprekend, maar voor mij een totaal nieuwe ervaring.
Ook al heb ik nog een redelijk nieuwe Honda motorfiets, wil ik eindelijk eens echt mijn volledige goesting kopen. De Honda kan uiteraard verkocht worden en ik hoop daar nog een realistische prijs van te krijgen, ik vermoed het wel want is niet van nieuw te onderscheiden. Daarna is het tijd om de moto te kopen van mijn dromen en in mijn vrije tijd eindelijk te gaan genieten van het motorrijden.
Mijn ultieme droommoto is een R1200rt. Ook al blijf ik het schandalig veel geld vinden (tja ik ben daar eerlijk in, ieder zijn mening he) is het toch de enige die ik echt wil en die zal het dus worden.
Welke uitvoering/bouwjaar, splinternieuwe, overjaarsmodel, of jonge occassie,.... is allemaal nog niet zeker.

Maar op deze moment zoek ik eigenlijk informatie welke een betrouwbare dealer is in West-Vlaanderen. Aangezien ik mijn moto nu niet meer noodzakelijk elke dag nodig heb (ik weet het, ik val in herhaling, maar dat is echt een verademing voor mij) vind ik het ook niet erg om een stukje te rijden om bij de betere BMW dealer terecht te kunnen. Met een stukje bedoel ik nu ook geen uur enkele rit he, allé laat ons zeggen dat een uur het absolute maximum is. Waardoor zowel West-Vlaanderen, als een groot stuk van Oost-Vlaanderen mogelijk is. Naar Antwerpen rij ik er niet voor.
Ik zal in Bredene gaan wonen, en in Oostende, vlakbij dus, zit een heel grote dealer. Maar de grote zijn altijd niet de betere heb ik al mogen ervaren. Een garantiegevalletje kan altijd (heeft niks met het merk te maken want bij elke nieuwe moto kan eens iets aan komen, maar de goodwill van de dealer maakt of kraakt de service en vlotte afhandeling van eventuele problemen.

Iemand een tip voor een goede bmw garage, omgeving kust, of wat verder?
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
Den Dirk

Re: Terug na enkele jaren een bmw

Bericht door Den Dirk »

In de laatste M&T staat een lovende test over nieuwe (dure) RT... :wink:
Maar de vorige edtities zijn ook niet slecht!
I like my bike!!
g9

Bericht door g9 »

Je hebt PB
Relax

Bericht door Relax »

Over dealers zijn zoveel (verschillende) meningen als over banden.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Lukas

Bericht door Lukas »

... en olie.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Merlin

Bericht door Merlin »

Tot nu toe heb ik altijd al een goede service gehad bij 'die grote dealer in Oostende'. Na een 1150RS, een vespa GT250 heb ik daar ook mijn GSA LC gekocht. Vriendelijk, behulpzaam en volgens mij nie duurder of goedkoper dan ergens anders. Moet wel eerlijk zijn, heb tot nu toe geen grote problemen gehad met mijn motoren.

Natuurlijk, dit is mijn ervaring, en als 't goed is, mag het ook gezegd worden.
the riding man

Bericht door the riding man »

Iedereen alvast bedankt voor de reactie's (zowel via hier, als via pm) hier heb ik al veel aan. De dealer die unaniem door iedereen wordt aanbevolen, en ook het meest logische is gezien zijn ligging voor mij, zal mij begin volgend jaar over de vloer krijgen om eens kennis te maken. En van daaruit zien we dan wel verder.
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
Plaats reactie