Cardanas Stuk R100R
Moderator: GVN
Cardanas Stuk R100R
Net nu ze wat beter weer voorspellen heb ik de pech dat mijn cardanas van mijn R100R stuk is gegaan. De lagers van de achterste kruiskoppeling zijn helemaal tot ijzervijsel herleid. Resultaat, juist een nieuwe cardanas! Met een beetje geluk heb ik morgen een andere. Nu bleek net dat diezelfde week er nog iemand is komen informeren achter een andere cardanas voor een R100R. Is dit nu eigenlijk een vaak voorkomend euvel of is dit eerder zeldzaam? Kortom, wie heeft dit nog voorgehad?
Grtn Guido
Grtn Guido
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Guido,
Je kan je ervaring altijd eens voorleggen op het airhead forum :
http://autos.groups.yahoo.com/group/bmwcycles/
Ik heb een search op het forum gedaan en zie enkel één geval van vervanging op een GS na 90.000Km.
Je kan je ervaring altijd eens voorleggen op het airhead forum :
http://autos.groups.yahoo.com/group/bmwcycles/
Ik heb een search op het forum gedaan en zie enkel één geval van vervanging op een GS na 90.000Km.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
laat ik het dan anders tellen de final drive lager heeft niks te zien met de kruiskoppelingen...de kardanas breken heb ik trouwens nog nooit geweten 't zijn altijd de kruiskoppelingen en die van de tweekleppers hebben dat meer dan gelijk welke K of 4 ventieler, een modernere kardan moet al heel wat km's hebben alvorens kaduuk te gaan... 't is bij die ouwe ketels niet abnormaal alle 60 a 70.000km 
Komende zondag is mijn cardanas terug gemaakt. De kruiskoppeling wel te verstaan. Blijkbaar is dit een veel voorkomend euvel bij deze reeks. De lagers van de kruiskoppeling zijn zelfsmerende lagers en na verloop van tijd is de smering niet meer optimaal. Als ik even aan een 2CV6 wagentje denk,wel daar is de kruiskoppeling van de cardanas gevat in een rubber die kan worden opgespoten met vet. Zou dit een mogelijke oplossing zijn voor de BMW? Zijn er mensen die daar misschien mee geexperimenteerd hebben? Elke tip is welkom uiteraard!
Groeten Guido
Groeten Guido
Cardan as
Hallo ik kan die cardans maken !
Als het huis van de cardan teveel uitgesleten gaat het niet wat bedoel ik daarmee de gaten waar de kruiskopeling in zitten .
MVG
Rudi
Als het huis van de cardan teveel uitgesleten gaat het niet wat bedoel ik daarmee de gaten waar de kruiskopeling in zitten .
MVG
Rudi
Slecht nieuws. De koppeling kon niet meer gemaakt worden omdat ze een stuk is uitgesleten en daardoor te dun is geworden. Ik zal trouwens informeren waar je de koppeling kan laten maken. Ik weet dat het in Nederland was.
Dus als iemand mij kan helpen met een cardanas voor een R100R stuur me een mailtje AUB.
MVG Guido
Dus als iemand mij kan helpen met een cardanas voor een R100R stuur me een mailtje AUB.
MVG Guido