Motor warmer met Brisk bougies

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Kasper

Motor warmer met Brisk bougies

Bericht door Kasper »

Ik heb laatst de Bosch bougies ingewisseld voor Brisk bougies, volgens mij staat m'n temperatuur meter veel hoger sindsdien. ik heb trouwens niet het idee dat het blok er koud regelmatigger door is gaan lopen.

Motor : K1/1990

Heeft iemand anders hier ervaring mee, ik houd die temperatuur meter naarstig in de gaten ivm met eventueele klep schade.

Kasper
Danny

Bericht door Danny »

bougies vervangen zonder deftig afstellen heeft ook helemaal geen zin,dus kleppen controleren en alle paarden in een rij laten lopen,gasklepsensor positioneren evt CO regelen... de temperatuur is een algemeen beeld niet per definitie dat aan de kleppen....
wanneer je niet op je gemak bent stop er dan terug originele in ?? :roll: :wink:
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Een andere bougie kan de loop van de motor beinvloeden en dus ook de temperatuur. Hoewel dit laatste echt heel weinig voorkomt. Zoals Danny zegt, steek er terug Boschkes in. Naar mijn mening ook beter. Als je toch een alternatief wil: Beru. Wij hebben daar zeer goede ervaringen mee in wedstrijdmotoren voor race- en rallywagens.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Danny

Bericht door Danny »

Beru reclame word ook gemaakt door een locale auto-onderdelenhandel, ik moet toch maar eens een licht opsteken wat ze voor de 1150 in petto hebben... :wink: laat wel wat weten van de resultaten
Plaats reactie