Moto's te Moorslede

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
vacaro
Contacteer:

Moto's te Moorslede

Bericht door vacaro »

Ik ben op zoek naar R1100/1150RT en als je op kapaza zoekt kom ik er veel tegen van 1995-2000 R1100RT van dezelfde garage Bara ofwel Raoul.

Iemand al ervaring met daar ene te kopen, hebben allemaal ni overdriven veel kilometers en zien er allemaal goed uit.
Goed opgepoetst of herspoten, prijzen lijken me reeel, ben alleen beetje achterdochtig ......

Ik wil deze person niet zwart maken , zoek alleen beetje zekerheid bevestiging dat ik daar kan kopen!

En algemeen, waar moet ik op letten bij modellen van deze reeks de R1100RT?
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Dirk Pauwels

Re: Moto's te Moorslede

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik vind zijn prijzen aan de hoge kant. Als hij garantie geeft heb je al meteen wat meer zekerheid dan van particulier natuurlijk en dan is de meerprijs min of meer gerechtvaardigd.

De 1100RT is een moeilijk geval 2dehands, je ziet namelijk niets van wat je wil zien door de kuip....

Persoonlijk heb ik eigenlijk liever ne vuile moto om te inspecteren voor verkoop dan een opgepoetste, want op die laatste zie je ook niets van mogelijke lekken etc.. Dus zeker een langere proefrit doen.
Denk er aan dat op een motor van 18-20 jaar alle kosten die je moet doen eigenlijk al kosten te veel zijn, aangezien je nooit bij particuliere verkoop iets fatsoenlijks van die aankoop gaat terugkrijgen, er staan er zoveel te koop dat er veel gewoon niet weg geraken. Dus maw ABS probleem, versleten banden, allerlei lekken - laat maar staan, er is altijd een betere....

Dus:
Banden controleren, kijk ook effe naar de dot nr, laatste 2 cijfers zijn het jaartal, oude banden zijn niet aan te raden.
Speling achterwiel, herstelling kan enkel aanspannen lagers zijn maar evengoed 300€ of meer kosten.
Lekkage onderaan rubber aan de cardan, vraag of de spanband er even af mag, indien er olie uitloopt, heb je defecte dichting pignon of uitgaande as boite. Komt veel voor.
Vering controleren op lekkage, probeer de demping uit en kijk of de demper nog reageerd als je veervoorspanning/demping versteld.
Verlichting tellers, kost niets maar is wat werk.
Voorvork controleren op lekkage.
Speling koppeling controleren, als de regelvijs aan de hendel al volledig ingedraaid is is er veel kans dat de koppeling zijn einde nadert. Hoeft niet, je kan nog bijregelen aan de boite, maar is vaak een indicatie van slijtage. Is een dure herstelling.
Controleer de ABS: bij het wegrijden moet je iets metaalachtig horen krijsen, anders start de ABS niet op. De lampjes moeten na een paar meter uitgaan, niet blijven branden of knipperen. Is ook een duurdere herstelling. Oppassen: sommigen met defecte ABS proberen de koper te bedotten door de ABS relais te trekken, let er op dat bij aanschakelen contact de lampjes oplichten, indien niet controleer relais onder zadel.
Controleer de remleidingen, als dit nog de rubber leidingen zijn moeten die nog vervangen worden, kans is groot dat er bij een noodstop een leiding springt.
Controleer onderkant boite, lekkage komt daar ook regelmatig voor.
Vraag afgestempeld onderhoudsboekje, als de moto regelmatig gebold heeft is er niets aan de hand, bij ene die lang heeft stilgestaan heb je meestal problemen met benz pomp, rubber leidingen, dichtingen etc..
Waar de 1100's ook wat last van hebben is lekkage joint de culasse/voetpakking, probeer te zien of de motor mooi droog staat.
Remblokken checken, vooral achter. Staat remschijven checken, vooraan zijn het full floaters, Mogen enkel zijdelings bewegen, niet in de langsrichting. Zware ribbels op schijven hoort ook niet.
Versleten gasklephuizen hoor je aan het getik.
Kijk of de kuip netjes aansluit en geen kleurverschil heeft.
Probeer de vergrendeling vd koffers.
Probeer de electrische verstelling vd ruit
Test de handvatverwarming
Trek de voorrem in en kijk of de remhendel goed naar het nulpunt komt, indien niet zit er oxidatie in de cylinder vd pomp en ga je problemen krijgen, soms helpt een revisie kitje, soms niet...
Donkere remolie wijst erop dat ze lang niet vervangen is. Eentje die regelmatig nieuwe remolie gekregen heeft maakt minder kans op ABS problemen.

Voor de 1150 idem, alleen heeft deze een hydraulische koppeling.

1150 van 2003/2004 met het servo ABS zou ik enkel kopen nadat uitdrukkelijk vermeld is op de factuur dat je garantie op de ABS krijgt, is een duur en kwetsbaar geval. Een revisie module, niet geplaatst, kost ong 750€

Veel succes.
Laatst gewijzigd door Dirk Pauwels op 04 feb 2015, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Frederikw
Contacteer:

Bericht door Frederikw »

Die heeft mijn 1100RT 2 maand geleden gekocht. Blauwe met 44k km. Die staat nu 1000euro duurder dan wat ik er voor gekregen heb, maar ik heb hem wel verkocht met ABS lichtje aan, kapotte batterij en lekkende benzinepomp. Dat lijkt hij allemaal gemaakt te hebben + garantie... dat lijkt mij nu niet overdreven.

Het was een typische opkoper en alle cliché's werden gebruikt in het onderhandelingsgesprek, maar in mijn geval heeft hij een gezonde moto gekocht voor een eerlijke prijs en verkoopt hij die nu iets duurder door. Niets mis mee.
http://www.radiobaobab.be" onclick="window.open(this.href);return false;
g9

Bericht door g9 »

Heb je een pb gestuurd
mvg
Geert
Plaats reactie