MP3-spelers en dergelijke op de moto....

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
yoooooh

MP3-spelers en dergelijke op de moto....

Bericht door yoooooh »

Wie gebruikt er eentje?
is dit praktisch te doen? wat qua veiligheid?
Ik zou er wel eentje willen...
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Heb er ene, ne Samsung, en gebruik hem geregeld als ik veel autostrade moet afleggen. Heb van een oud hoofdtelefoontje een inbouwsysteem gemaakt met velcro. Zo kan ik de oortjes telkens uithalen of insteken wanneer het voor mij uitkomt. De MP3 hangt dan onder mijn motorjas en de oortjes zitten in mijn helm. Het volume is gereduceerd tot wat achtergrondmuziek om de veiligheid niet in het gedrang te brengen.
Denk dat er op het Forum ook een topic staat van Brik ivm zijn installatie van een MP3. Heeft hem namelijk ook op zijn intercom geïnstalleerd.
Kijk eens HIER
Hieronder alvast een foto's:
Afbeelding
Afbeelding
p@rick

Re: MP3-spelers en dergelijke op de moto....

Bericht door p@rick »

yoooooh schreef:Wie gebruikt er eentje?
is dit praktisch te doen? wat qua veiligheid?
Ik zou er wel eentje willen...
Ik gebruik al een tijdje een Apple iPod mini op de moto.
De iPod zelf past nog perfect bij de radio in het radiovak van mijn RT, en is van daaruit verbonden met mijn Autocom pro7 intercom.
Voor de bediening van de iPod gebruik ik een draadloze afstandsbediening van Griffin (speciaal voor de iPod gemaakt) .
Ben uiterst tevreden.
Voor meer info en/of foto's stuur je maar een pb'tje...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
yoooooh

Bericht door yoooooh »

Stoffel schreef:De MP3 hangt dan onder mijn motorjas en de oortjes zitten in mijn helm.
euh... wat staat er dan op je stuur, behalve die gps? toch ene mp3-speler? of gewoon de afstandsbediening??
overigens chique installatie, stoffel!!
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

yoooooh schreef:
Stoffel schreef:De MP3 hangt dan onder mijn motorjas en de oortjes zitten in mijn helm.
euh... wat staat er dan op je stuur, behalve die gps? toch ene mp3-speler? of gewoon de afstandsbediening??
hahaha
dit is niet stoffel zijn mototje he. STOFFEL RIJD MET EEN RODE GS1200
dit is een voorbeeld van iemand die hier ook op het forum vertoeft.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
brit

Bericht door brit »

ik heb een iriver h120. sluit ik aan op mijn baehr capo II waardoor ik op die manier via de headset van de helm kan genieten van de muziek. de speler zelf steek ik in de binnenzak van mijn motorjas. de afstandsbediening stop ik in de buitenzak van de jas of hangt gewoon los aan mijn motorjas afhankelijk van het weer...

ik gebruik hem enkel bij autosnelwegritten.
Jan en Greet

Bericht door Jan en Greet »

Heb zulks al 'n hele tijd,een jukebox van Philips,1,5 GB.
De uitgang voor de oortjes daar steek ik een cassette-adaptor in...da's een jackstekker om in toestel te steken en aan de andere kant een cassette.Die steek ik in de cassetteingang van mijn on-board BMW radio;op deze manier kan ik nog steeds via de bediening op 't stuur switchen tussen radio en cassette en kan ik ook nog steeds het volume regelen.Eén en ander werd aangesloten op mijn Autocom.
Prima resultaat!
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

yoooooh schreef:
Die foto is van Brik zijn installatie. Hieronder een foto van mijn MP3 player.

Afbeelding

Stoffel :wink:
Afbeelding
Plaats reactie