Klep uitlaat 2010

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jovdt

Klep uitlaat 2010

Bericht door jovdt »

Vandaag (nu de rug iets beter is) de einddemper eens losgemaakt om alles wat probeer te maken van de laatste zoutcultuur :mrgreen: Alles kwam gemakkelijk los en na wat poetsen alles terug als nieuw. ook de klep even open gedaan en wat gesmeerd want bij mijn vorige(2010) heb ik ze eens een nachtje in de mazout moeten leggen om terug wat te bewegen....Bij het losmaken van het deksel viel het me op dat de boutjes precies geborgd waren met een witte pasta...deze was nog zichtbaar op de schroefdraad..Heb nog even gewacht om de boel te sluiten want weet nu niet of het nodig is terug te borgen i.v.m. lostrillen ? En zo ja welk product gebruikt BMW?
MidlifeCruise

Re: Klep uitlaat 2010

Bericht door MidlifeCruise »

Ik heb die van mij gisteren nog uit mekaar gehad, ik heb er niets aangedaan.
Maar als je locktite staan hebt doe er een streepje op, kan toch geen kwaad; ik kan me niet direct herinneren, maar gaan die niet in plastic?
Ik borg veel met locktite, behalve die 2 daar heb ik niets aangedaan.
Heeft iemand eigenlijk weet hoe je kan zien of die klep goed afgesteld is of werkt.
Ergens een filmpje of zo?
Just call me Luc
jovdt

Bericht door jovdt »

Werken dat kan je makkelijk vaststellen hé...met de vinger ne keer duwen en als ze vlot beweegt is het goed.
Er is weinig aan af te stellen denk ik.
Den Woesten

Bericht door Den Woesten »

klep weg laten en stille demper , zoveel meer rij plezier en geen stress bij niet moto-likers.

Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
GS Slider

Bericht door GS Slider »

Waartoe dient die klep eigenlijk ?
Kan men die er zomaar uitgooien ?

G.
MidlifeCruise

Bericht door MidlifeCruise »

Ja dat kan blijkbaar, je kan die klep er uit gooien, ik heb de moto gekocht met een stuk ring in de plaats.
Ik heb de klep nu terug gemonteerd, de moto zou dan iets soepeler moeten draaien. Ik kom van een monospark 1150, ben dus wel wat gewoon.
Lawaai ja meer dan de 1150 met Y-pijp, aIs het te veel is, schroef ik er een pre 2010 uitlaat onder.
Ik heb er een filmpje van gemaakt van die werkende klep, echter die doet niet veel mijn gedacht, daarom mijn vraag is de werking wel OK? Maar ik moet dat nog van de GSM krijgen.
Ik heb nog geen 1200 handleiding met een eventuele afstelprocedure van de kabels...
Just call me Luc
jovdt

Bericht door jovdt »

Danny heeft er iets over verteld in het verhaal van den woesten.....moet ne keer kijken bij stille uitlaat of zoiets....
Plaats reactie