hallo,
ik heb in lagere toeren veel last van roffelen in de uitlaat. Ook veroorzaakt de motor klappen in de uitlaat bij gas terugnemen.
Dit blijft nadat ik van de week de motor opnieuw heb laten controleren op: 'de computer', Co2 gehalte, de electrische afsluiter (die de benzine toevoer afsluit bij gas terugnemen) en de ontsteking.
Volgens de dealer was het uiteindelijk alleen nodig om het Co2 een beetje af te stellen.
Wat veroorzaakt dit roffelen en knallen en hoe kan ik het verhelpen?
(K75 uit 1996)
K75 roffelen en klappen in de uitlaat
Moderator: GVN
uitlaatknallen
heb 16 jaar met k75c gereden en heb nooit spontaan dit probleem gekend doch kon hem wel laten knallen in de uitlaat door bij gas vol terugnemen direkt terug een beetje gas te geven
dit alles heeft te maken met onverbrande benzine die in de uitlaat terecht komt
bij gas terugnemen schakelt de injectie uit tot toerental 2000rpm en net door in te spelen op de terug inschakeling van het injectiesysteem en te "spelen" met het gaspedaal kan men dit bewerkstelligen
dit alles heeft te maken met onverbrande benzine die in de uitlaat terecht komt
bij gas terugnemen schakelt de injectie uit tot toerental 2000rpm en net door in te spelen op de terug inschakeling van het injectiesysteem en te "spelen" met het gaspedaal kan men dit bewerkstelligen
groetjes joe
-
Iron Gonzo
aan de computer kan je dat niet zien.
regel eens uw kleppen. Dit kan al veel oplossen.
regel eens uw kleppen. Dit kan al veel oplossen.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit