Ten eerste mn complimenten voor de beheerders en members van dit forum; Jongens het ziet er geweldig uit mooie vormgeving en veel actieviteit,alleen maar hulde hiervoor
Sinds een maand of 5 ben ik de bezitter van een R1100RS '94 echt een supermotor rijdt goed stuurd goed, ik heb er in deze tijd 3500km mee gereden.
Tot mijn schrik zie ik nu dat de voorband helemaal scheef is afgesleten
links zit die nu op 0 mm terwijl er rechts nog wel 3mm opzit.
Ik weet ook zeker dat dit 3500km geleden nog wel goed was
Zoals ik al zei,de motor stuurd goed,kan met gemak met de handen los rijden,en ook weet ik zeker dat ik net zoveel bochten naar rechts als naar links heb gemaakt.
Iemand enig id hoe dit kan, en welk merk kan ik het best nu weer gaan monteren. (zit nu Bridgestone op)
Bvd
Groeten Rob.
Nieuw op dit forum ;> en direct al een probleem ;<
Moderator: GVN
-
Iron Gonzo
welkom flipje
we gaan de RT rijders nog inhalen met de RS kwa aantal hier op het forum.
wat uw banden keuze betreft kan je terecht op het banden topic.
mijn volgende zal de pilot road worden.
het is normaal dat een band een ietwat afslijt aan 1 kant bij beemers.
laat eens uw lagers controleren want bij U lijkt de slijtage wel extreem met een verschil van 3mm
plaats eens een fototje van uw RS
groetjes en nog veel rijplezier
we gaan de RT rijders nog inhalen met de RS kwa aantal hier op het forum.
wat uw banden keuze betreft kan je terecht op het banden topic.
mijn volgende zal de pilot road worden.
het is normaal dat een band een ietwat afslijt aan 1 kant bij beemers.
laat eens uw lagers controleren want bij U lijkt de slijtage wel extreem met een verschil van 3mm
plaats eens een fototje van uw RS
groetjes en nog veel rijplezier
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
ja, gevolg van de balansassen peins ik, dat stond er vroeger ni op.
Ik heb met mijn r1100s 't zelfde voor, ik lig er niet van wakker.Bij 't optrekken(zie gas geven in neutraal). trekt motoke altijd naar rechts, dus bij 't remmen en uitbollen(druk op voorband) zal dit liks zijn dan hé, en slijtgevoeliger zijn waardoor slijtage....
enfin,...
da's mijn gedacht hé.
verschil is precies steeds pas merkbaar na 5000 of meer km's.
ik heb nu bt20nt op de moto liggen, en da's mijne favoriet qua grip/levensduur.metzeler was wa schuiviger bij vochtig weer(bah).
Ik heb met mijn r1100s 't zelfde voor, ik lig er niet van wakker.Bij 't optrekken(zie gas geven in neutraal). trekt motoke altijd naar rechts, dus bij 't remmen en uitbollen(druk op voorband) zal dit liks zijn dan hé, en slijtgevoeliger zijn waardoor slijtage....
enfin,...
da's mijn gedacht hé.
verschil is precies steeds pas merkbaar na 5000 of meer km's.
ik heb nu bt20nt op de moto liggen, en da's mijne favoriet qua grip/levensduur.metzeler was wa schuiviger bij vochtig weer(bah).
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
1100 blok had dit duidelijker (collega met R1100R) Ik heb er tot op heden geen last van met 1150 blok (R1150R), alhoewel er mensen op het forum signaleerden (RT) er ook last van te hebben. Met de 1200 kan ik me best inbeelden dat het verdwenen is. Is de inwerking van de krachten van de boxermotor (cfr als je stilstaat en even gas geeft voel je hem vanzelf wegtrekken...)
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum