RT of GS ????

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

luc boxer

RT of GS ????

Bericht door luc boxer »

DILEMMA!!!
Mijn volgende moto wordt het een R1200RT of een R1200GS?
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Relax

Bericht door Relax »

Ge zijt zot van ne GS, dus koop 'm. Je vrouw heeft gelijk.
RT kan later nog, anders heb je nog jaren spijt.
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Heb de overstap van een 1100RT naar een GS gedaan en heb het me nog geen moment beklaagd. Heb ook getwijfeld om de 1200RT te kopen, zelfs 2 weken geleden heb ik de mogelijkheid gehad om de switch te maken (had die dan grotendeels gedaan om de vrouw haar rug wat te sparen) maar ben toch bij mijne GS gebleven. Wordt zelf volgend jaar 40 en zoals ze zeggen, life begins at 40, bij mij was het al van dat op 39. GS is van April 2005 en ik gebruik hem dagelijks voor woon-werk en af en toe voor weekenduitstapjes. Woon-werk is 250 km/dag en iedereen zijn gedacht maar ik ben er 200% content van.
En als je vrouw je al de pap in de mond geeft, wie zou ze dan nog durven tegenspreken hé :lol: :lol:

Stoffel ;)
Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

GS, GS, GS, GS, GS, GS, GS, GS, GS, GS,...

Euhh, heb ik 't al gezegd, GS :lol:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Michel

Re: RT of GS ????

Bericht door Michel »

luc boxer schreef:DILEMMA!!!
Ik ben op dezelfde datum als bart (7oktober) 40 geworden en volgens de vrouw, :roll: :roll: als je nu geen GS koopt zal het er nooit van komen.Dus bij deze alle forum gebruikers laat uw mening hierover eens horen. :idea:
Ten eersten proficiat met uw verjaardag :P
Ten tweeden: het zijn allebei toffe machines. Met een GS is het wel meer fun geblazen, dat zal Koppel wel beamen! Persoonlijk zou ik echter opteren voor de RT, kwestie van meer bescherming tegen de weergoden te hebben, en hier zal Xavier mij niet tegenspreken.
Eigenlijk zou je beide machines moeten uittesten tijdens mooi weer en ook tijdens rotweer!
Allee, nie te veel slapeloze nachten,hé :wink:
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Luc,

Proficiat en succes met je nieuwe speeltje. Tja, RT is perfecte windbescherming en toerbuffel. GS is fun fun fun..

Een vrouw proberen overtuigen van de "schoonheid" van een GS is niet simpel, daartegen zijn ze wel te vinden voor de uitstraling van de RT.

RonnyGS is zo overgestapt van een K1100LT naar een R1150GS en hij heeft zich in jaren zo niet geamuseerd... up to you :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hi there,

Het meeste is hier al gezegd en er zit veel waarheid in.
Om te beginnen: ik heb nog geen enkele vrouw ontmoet die een GS mooi vindt. Om haar daarenboven nog van te overtuigen, hihi
Als je veel kilometers doet zijn cardan, koffers, ABS en comfort een noodzaak. Daar ben je in elk geval al uit 8)
- Als je elke dag woon-werk doet zal je blij zijn met de goede protectie van de RT. Ik kan je verzekeren dat ik heel blij ben wanneer ik met open hemelsluizen quasi droog op het werk kom. Ik durf wel zeggen dat ik er niet eens meer tegenop zie om in de gietende regen ergens naar toe te gaan. In Belgie durft dit wel eens voor te vallen.
- Met de RT kan je ook aardig sjezen :roll: zeker met de 1200 want die heeft een pak vermogen in huis.
- Er is rijden en rijden, als je wilt 'blijven rijden' dan is er de RT.
- Soit, hangt er vanaf hoeveel km je moet doen. Ik doe er goed 140 per dag voor het werk.

Let wel, ik heb nog nooit met een GS gereden (omdat ik bang ben dat ik hem ook wil)
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
YOwan

Bericht door YOwan »

luc boxer schreef:Dus bij deze alle forum gebruikers laat uw mening hierover eens horen.
Uiteraard gaan GS-ers U een ... GS aanprijzen !
Uiteraard gaan RT-ers U een ... RT aanprijzen !
Aangezien ge een motor zoekt die aan bepaalde criteria moet voldoen :
al eens gedacht aan de nieuwe K1200RT die er zit aan te komen ?
Deze zal volgens mij het goede van de RT (bescherming), het goede van de GS (fun) en het goede van de K-reeks (soepele perfecte motor) aan mekaar koppelen. (= perfect compromis)
Het overwegen waard, niet :!:
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

JüRgen schreef:
Een vrouw proberen overtuigen van de "schoonheid" van een GS is niet simpel, daartegen zijn ze wel te vinden voor de uitstraling van de RT.
:?: :?: De enige vrouwen die je zou kunnen overtuigen van een RT zijn de chesterfield dames, echte vrouwen houden van een plezierke, een echte vrouw kiest GS om zelf op te rijden! :wink:

Xavier, heb je wel eens een echte vrouw ontmoet? :lol: :lol:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

J-P schreef:
JüRgen schreef:
Xavier, heb je wel eens een echte vrouw ontmoet? :lol: :lol:
Breek mij de bek niet open...
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

:lol: :lol: :lol: Ik verzeker je, echte vrouwen rijden GS. Ik ken er zeker 10 persoonlijk die GS rijden en het zijn allen op en top vrouw. :wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Relax

Bericht door Relax »

Nog ééntje vrij van? Mag er goed uitzien.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Tuurlijk niet! GS-vrouwen weten niet alleen de juiste motor te kiezen maar ook de juiste man :lol:
J-P

Relax

Bericht door Relax »

Ja, geef m'n ook nog ff een voorzet, ezel Afbeelding
Shulty

Bericht door Shulty »

YOwan schreef:
luc boxer schreef:Dus bij deze alle forum gebruikers laat uw mening hierover eens horen.
Uiteraard gaan GS-ers U een ... GS aanprijzen !
Uiteraard gaan RT-ers U een ... RT aanprijzen !
Aangezien ge een motor zoekt die aan bepaalde criteria moet voldoen :
al eens gedacht aan de nieuwe K1200RT die er zit aan te komen ?
Deze zal volgens mij het goede van de RT (bescherming), het goede van de GS (fun) en het goede van de K-reeks (soepele perfecte motor) aan mekaar koppelen. (= perfect compromis)
Het overwegen waard, niet :!:
cu soon, doeiij
Maak hem nog wa zotter :roll: :twisted:

On topic: een GS is voor mij pure fun!!! Heb al een RT getest, en is wel leuk, maar toch.........ach, ooit word ik wel eens 60, dan is er de RT :twisted: 8)
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Shulty

Bericht door Shulty »

Relax schreef:Ja, geef m'n ook nog ff een voorzet, ezel Afbeelding
:D :lol: :mrgreen:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
luc boxer

Bericht door luc boxer »

één ding is zeker een K1200RT wordt het zeker niet. Het zal wel een prima moto worden zoals alle K’s maar ik ben een BOXER fan in hard en nieren. Ik was zelf een RT fan met mijn R65RT en mijn R100RT classic tot de R1100RT uit kwam. Daar zat ik niet goed op, dit kwam door mijn lengte 1m91 op zich niet abnormaal (toch niet de lengte) maar wel lange benen en een kort lijf. Ik had het genoegen om deze ruimschoots te testen (+/-5000km) maar stapte er elke keer s’avonds af met zere knieën. :( Met de R1150RT was dit niet beter en met de R1200RT is dit probleem opgelost, maar ondertussen heb ik van de GS geproefd en zit ik met een probleem.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

wa mij betreft, beiden supermachines die idd aan elkaar gewaagd zijn ... het wordt dus een keuze tussen een chesterfield dame en een echte GS madam ... tja ... :lol: :lol:

mijn keuze voor de RT was : ik doe vrij veel autostrade en daar vond ik de bescherming en baanvastheid gewoon een pak beter en vertrouwder dan een GS. Als ik elke dag enkele 100den kilometers binnenwegen zou doen was mijn keuze vlug gemaakt, ne GS ... denk misschien aan die dingen ook even :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

J-P schreef::lol: :lol: :lol: Ik verzeker je, echte vrouwen rijden GS. Ik ken er zeker 10 persoonlijk die GS rijden en het zijn allen op en top vrouw. :wink:
Voilà, daarmee is het bewezen : de GS is een vrouwenmotor :twisted: :twisted:

(in alle eerlijkheid : ik zit ook met een GS in mijn hoofd)
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
krisbr

Bericht door krisbr »

hallokes,

ik heb 7 jaar r850r gereden en nu rijdt ik sinds anderhalve maand op r1200rt.

ik heb ook gedacht aan r1200gs maar vrouwtje vondt dat aartslelijk en zij rijdt zelf niet dus zit enkel achterop.

en vermits ik onder grote sloef lig werd het dus een rt!!

op mijn r had ik een perfecte zit , ik vond dat zadel perfect gepast voor mij . mijn vrouwtje had ook nooit klachten achterop!

nu , op de 1200rt moet ik mij toch aanpassen : ik zit er niet zo in " gebeiteld" zoals vroeger op mijn r en ook het vrouwtje klaagt dat ze veel makkelijker naar voren schuift en zeker niet méér plaats heeft dan op de vroegere r.

de vroegere r had een echt " zadel " , terwijl het zadel van de nieuwe rt heel anders is : het is veel vlakker, je schuift makkelijker naar voren ( met onaangenaam gevoel aan je edele delen !) en je hebt niet zoveel steun aan de achterkant .

Waarom behouden ze niet gewoon de dingen die goed zijn en focussen ze zich niet op dingen die beter kunnen?

Ik zal op den duur wel wennen aan dit zadel maar dit moest me toch even van het hart!

Voor de rest niets dan goeds over mijn rt!

groeten
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Je kan de 2 Motoren gewoon niet vergelijken.

DE RT is een perfekt werkbeest, perfekte motor, dus woon-werk verkeer is dat het ideale machien, maar der is geen fun aan.

DE GS das indderdaat ook zeer konfortabel, maar de windbescherming is en regenbescherming zijn niet echt aanwezig.

Hangt ervan af hoeveel km je per jaar wil afleggen.
Ik reed met mijn werkbeest 20 K en geen km spijt van. Maar is een kruising tussen moto en auto, daarintegen is de GS NEN echten moto.

Moest ik één moeten wegdoen dan zou het toch de RT (mischien moet ik dan niet meer werken) :lol:
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

de witten schreef:... is een kruising tussen moto en auto, daarintegen is de GS NEN echten moto.
...
toch nie helemaal mee eens hoor witten :lol:
ik vind den RT just zoveel moto als de GS. Kheb ook al me beide gesjeesd en ik heb altijd gezegd, de GS als 2de moto ideaal ...
as ge zet da sommigen met nen RT doen wa anderen nie eens me ne GS durven, dan weet ge genoeg :wink:

hangt idd allemaal af van persoonlijke voorkeur, rijgedrag en doelgebruik ... simple comme dire bonjour :wink:
GOLDEN 5 member
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Tja den 1200RT of GS, ik zat met hetzelfde dilema toen ik men GS wou bestellen.
Net voor ik die bestelde vroeg ik of ik eens met die 1200RT mocht sjezen, iets wat ik beter niet had gedaan.
De luxe van een radio, boordcomputer, elektrisch verstelbaar scherm zijn echt wel een must, maar de prijs van sommige opties is echt wel "allo kroket".

Hiere thuis zagen ze den GS ook niet graag, zagen liever den RT.
Heb da heel gemakkelijk opgelost, als zij mij het verschil tussen nen GS en nen RT bij legden kocht ik mij nen RT hehehe.
Den GS was ineens nen schone moto.

Maar na 9000km mee mene GS kan ik zeggen dak de goeie beslissing gemaakt heb van uit mijn opzicht dan toch :wink:
En die look van mene GS vindt ik echt wel top, tis van of ge ziet mij graag of niet :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
petje

Bericht door petje »

ik zou voor de ST1200 gaan
fun en comfort :D :D :D :D
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

nog effe wachten en voor de 1200GS-Di gaan ... :lol: gemiddeld verbruik : 3L ..... diesel :wink:
GOLDEN 5 member
Plaats reactie