Hallo graag had ik eens geweten wanneer of om de hoeveel tijd men de lader mag insteken via de 12 volt boordstekker en hoelang deze dan mag insteken.
Dank voor de mogelijke reacties.
Groeten marc
pfff ik zou zeggen steek hem iedere week dat hem stilstaat eens een dagje of twee in en dan weer een weekje eruit en weer twee daagjes erin... lijkt me niet te weinig en is ook niet zo overdreven als continu laden...hou wel je batterijniveau in de gaten als je zo maanden aan een stuk tekeer gaat... ze is droog voor je 't weet... (allez droog, te laag peil)
Is enkel zinvol als men van plan is om 4 weken of langer niet met de moto te rijden. (Of in het winterseizoen helemaal niet rijdt.)
Alhoewel ... door omstandigheden heb ik eens 6 weken niet kunnen rijden en mijn machien startte ook zonder problemen. Zonder batterijlader of Optimate, want ik heb geen stopcontact in mijn garage.
HEb die dingen niet, en heb daar geen last van.
ALs de baterij eens plat is laad ik die op en dan gaat die ook terug door hoor.
Jij niet, maar je accu wel. Een accu die ontladen geweest is heeft nooit meer de capaciteit van voorheen. Laat je dit een aantal keer gebeuren dan kan je ze wegkieperen.
HEb die dingen niet, en heb daar geen last van.
ALs de baterij eens plat is laad ik die op en dan gaat die ook terug door hoor.
Jij niet, maar je accu wel. Een accu die ontladen geweest is heeft nooit meer de capaciteit van voorheen. Laat je dit een aantal keer gebeuren dan kan je ze wegkieperen.
klopt als een bus... met een gel kan je je wat meer permiteren maar niet onuitputtelijk...
Dank voor deze reacties en voor de reacties die eventueel nog zullen volgen.
Was trouwens toch van plan een Optimate III te kopen.
Nogmaals hartelijk dank.
Daxje schreef:waar zit die stekker waar je die lader op aan mag sluiten eigenlijk bij een r1100rt van 98?
Links bovenaan je dashbord. Het rode pijltje duidt het stopcontact aan.
Stoffel
Ik zit namelijk met een start probleem. Ma heb dit hier gevolgt dus zo een lader om via deze stekker de baterij op te laden wat moe dat zo kosten een idee????
Ik moet zo wee zo een nieuwe steken.
Daxje schreef:Ik zit namelijk met een start probleem. Ma heb dit hier gevolgt dus zo een lader om via deze stekker de baterij op te laden wat moe dat zo kosten een idee????
Ik moet zo wee zo een nieuwe steken.
Ik heb net een nieuwe Optimate III gekocht voor 50 euro.
Een Varta batterij draait rond de 80 euro.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Iemand een idee waar men de lader bij een 650GS kan aansluiten, ik zie op het eerste zicht niet direkt een aansluitpunt. Wij hebben de moto particulier overgekocht en de vorige persoon gebruikte een lader.
Zijn helaas vergeten te vragen waar aan te sluiten.
heb een baterijlader kunnen hebben.
Is één van bosch.
Ziet der goed dingen uit.
Maar er is geen fiche oo.
Nu de baterij van den gs weet ik zitten en ben ik aan het bijladen, maar waar zit die van de rt?
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
de witten schreef:heb een baterijlader kunnen hebben.
Is één van bosch.
Ziet der goed dingen uit.
Maar er is geen fiche oo.
Nu de baterij van den gs weet ik zitten en ben ik aan het bijladen, maar waar zit die van de rt?
Dat soort fiches kan je kopen. Er zit dan een soort extra ring op, dan kun je de plug gebruiken op de kleine BMW of een standaard sigarenaansteker.
De batterij op een 1150RT zit vooraan onder het zadel/onder de tank.
Ik vrees dat je niet veel ruimte hebt om eraan te prutsen zonder dat de tank eraf moet.
GSven ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT