tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS
Moderator: GVN
tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS
batterij meestal aan druppellader als ie een tijdje stilstaat.
14 dagen rijden geen probleem, 's morgens willen vertrekken batterij geeft ni genoeg om te starten. Is zo al een hele tijd aan de gang. Nachtje aan de oplader ... weer een tijdje gerust.
Batterijlampje alles normaal ( gaat uit tijdens draaien, brand ook niet flauwtjes)
Spanning batterij 12V , bij het draaien 13V (tot 14 V)
Met batterij/alternator controlekastje alles OK
diodeplaat uitgemeten OK, bedrading OK, koolborstels nog lang genoeg
iemand nog tips?
grtz
14 dagen rijden geen probleem, 's morgens willen vertrekken batterij geeft ni genoeg om te starten. Is zo al een hele tijd aan de gang. Nachtje aan de oplader ... weer een tijdje gerust.
Batterijlampje alles normaal ( gaat uit tijdens draaien, brand ook niet flauwtjes)
Spanning batterij 12V , bij het draaien 13V (tot 14 V)
Met batterij/alternator controlekastje alles OK
diodeplaat uitgemeten OK, bedrading OK, koolborstels nog lang genoeg
iemand nog tips?
grtz
STUCK IN THE MUD
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS
Controle lampje dachsbord stuk ?
Daar moet de dynamo z'n stuurspanning vandaan halen.
Daar moet de dynamo z'n stuurspanning vandaan halen.
MG Breva 850
Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS
zoals ik al zei: lampje doet het zoals het moetWiedewa schreef:Controle lampje dachsbord stuk ?
Daar moet de dynamo z'n stuurspanning vandaan halen.
STUCK IN THE MUD
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS
en nee ...ik laat ook contact niet opstaan
STUCK IN THE MUD
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
-
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS
ik verdenk toch uw accu! Meet eens de accu tijdens het starten.
De accu moet 12.6v hebben en als ge start toch nie onder de 10v of t'is nada.
De accu moet 12.6v hebben en als ge start toch nie onder de 10v of t'is nada.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS
batterij 12V, tijdens starten 10V
met testkastje : licht uit controlelampje generator OK, standlicht aan..lampje pulseert, licht aan ...lampje generator uit, spanning over batterij blijft wel 13V
met testkastje : licht uit controlelampje generator OK, standlicht aan..lampje pulseert, licht aan ...lampje generator uit, spanning over batterij blijft wel 13V
STUCK IN THE MUD
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS
Batterij is om zeep kan niet genoeg Ah meer laden .
12 à 13 v is spanning Ah is stroomsterkte.
Hoe kan je dat meten ?
Laad batterij vol en steekt eens de lichten aan dan zal je zien dat batterijlader over de helft terug begint.
Als batterij Ah opslagverlies heeft zal de batterijlader zeer snel op links staat.(na half uurtje)
12 à 13 v is spanning Ah is stroomsterkte.
Hoe kan je dat meten ?
Laad batterij vol en steekt eens de lichten aan dan zal je zien dat batterijlader over de helft terug begint.
Als batterij Ah opslagverlies heeft zal de batterijlader zeer snel op links staat.(na half uurtje)
BMW R1100R zonder KFR
Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS
Is inderdaad zo , zal in de week batt. eens laten testen. (Vind het wel raar dat accu het voor een tijdje wel goed doet)
STUCK IN THE MUD
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS
Als je een paar keer achtereen start zal je ondervinden dat de nodig Ah zullen ontbreken tov een goede batterij met meer startpogingen.Beire schreef:Vind het wel raar dat accu het voor een tijdje wel goed doet
BMW R1100R zonder KFR
-
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS
12v is te weinig moet 12.6v zijn (6 cellen van 2.1v)batterij 12V, tijdens starten 10V
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid