tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Beire
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 okt 2004, 19:14
Locatie: Hageland

tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS

Bericht door Beire »

batterij meestal aan druppellader als ie een tijdje stilstaat.
14 dagen rijden geen probleem, 's morgens willen vertrekken batterij geeft ni genoeg om te starten. Is zo al een hele tijd aan de gang. Nachtje aan de oplader ... weer een tijdje gerust.
Batterijlampje alles normaal ( gaat uit tijdens draaien, brand ook niet flauwtjes)
Spanning batterij 12V , bij het draaien 13V (tot 14 V)
Met batterij/alternator controlekastje alles OK
diodeplaat uitgemeten OK, bedrading OK, koolborstels nog lang genoeg

iemand nog tips?

grtz
STUCK IN THE MUD
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS

Bericht door Wiedewa »

Controle lampje dachsbord stuk ?

Daar moet de dynamo z'n stuurspanning vandaan halen.
MG Breva 850
Beire
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 okt 2004, 19:14
Locatie: Hageland

Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS

Bericht door Beire »

Wiedewa schreef:Controle lampje dachsbord stuk ?

Daar moet de dynamo z'n stuurspanning vandaan halen.
zoals ik al zei: lampje doet het zoals het moet
STUCK IN THE MUD
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
Beire
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 okt 2004, 19:14
Locatie: Hageland

Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS

Bericht door Beire »

en nee ...ik laat ook contact niet opstaan :wink:
STUCK IN THE MUD
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS

Bericht door tweecilinderke »

ik verdenk toch uw accu! Meet eens de accu tijdens het starten.
De accu moet 12.6v hebben en als ge start toch nie onder de 10v of t'is nada.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Beire
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 okt 2004, 19:14
Locatie: Hageland

Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS

Bericht door Beire »

batterij 12V, tijdens starten 10V

met testkastje : licht uit controlelampje generator OK, standlicht aan..lampje pulseert, licht aan ...lampje generator uit, spanning over batterij blijft wel 13V
STUCK IN THE MUD
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS

Bericht door alfa »

Batterij is om zeep kan niet genoeg Ah meer laden .
12 à 13 v is spanning Ah is stroomsterkte.
Hoe kan je dat meten ?
Laad batterij vol en steekt eens de lichten aan dan zal je zien dat batterijlader over de helft terug begint.
Als batterij Ah opslagverlies heeft zal de batterijlader zeer snel op links staat.(na half uurtje)
BMW R1100R zonder KFR
Beire
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 okt 2004, 19:14
Locatie: Hageland

Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS

Bericht door Beire »

Is inderdaad zo , zal in de week batt. eens laten testen. (Vind het wel raar dat accu het voor een tijdje wel goed doet)
STUCK IN THE MUD
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS

Bericht door alfa »

Beire schreef:Vind het wel raar dat accu het voor een tijdje wel goed doet
Als je een paar keer achtereen start zal je ondervinden dat de nodig Ah zullen ontbreken tov een goede batterij met meer startpogingen.
BMW R1100R zonder KFR
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: tikketikketik vandaag rij ik nit .....R100GS

Bericht door tweecilinderke »

batterij 12V, tijdens starten 10V
12v is te weinig moet 12.6v zijn (6 cellen van 2.1v)
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Plaats reactie