Teflon aditief voor versnellingsbak

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Gydotron
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 aug 2005, 14:55
Locatie: Schilde
Contacteer:

Teflon aditief voor versnellingsbak

Bericht door Gydotron »

Vorige week heb ik een aditief gekocht op basis van Teflon en welk wordt toegevoegd aan de olie van de versnellingsbak. Men beweert dat dit aditief minder slijtage veroorzaak en minder wrijving, stiller lopende bak enz. ....
Na toevoeging moet ik zeggen dat de versnellingsbak echt stiller is geworden maar ook beter schakelt. Het verschil is groter dan verwacht. Het soms stroeve schakelen is veel minder. Een tevreden klant dus en aan te bevelen!

MVG Guido
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

merk AUB??
waar te verkrijgen??
grtx
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Gydotron
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 aug 2005, 14:55
Locatie: Schilde
Contacteer:

Bericht door Gydotron »

Tecflow - Transmission Treatment with P.T.F.E.
Er zit een spuit bij waar je de juiste hoeveelheid mee kan doseren en inspuiten. Ik heb 25 ml gebruikt en een flacon bevat 100 ml. Te verkrijgen bij de betere auto-onderdelenzaak.

MVG Guido
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Bericht door ®win »

Pas op met teflon toevoegingen aan olieën. Teflon slaat neer en verstopt de smeerkanalen. Als je een toevoeging wilt gebruiken, overweeg dan een toevoeging op basis van keramische microdeeltjes (bv. Cerasafe). Deze slaan niet neer en kunnen ook geen verstopping veroorzaken. Het effect is identiek.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
archi
Berichten: 123
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:11
Locatie: Beveren

Bericht door archi »

Hallo,

er bestaat meer dan een (onafhankelijk) onderzoek naar die aditieven: 99 % weggegooid geld. Dat kan je trouwens wel zelf bedenken: als het zo simpel was dan deden de oliejongens het wel zelf in de olie.

Eric
Plaats reactie