startproblemen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Tom GS

startproblemen

Bericht door Tom GS »

"Zwaar kloten"... is de beste omschrijving. Deze morgen vroeg opgestaan, had me voorgenomen een lange trip te maken.... Volledig aangekleed en ingeduffeld. Zonnebril en visier ingespoten met anti-aandampspul... Motor uit de garage geduwd.... Glimlach op het gezicht... en dan: Niets! Het is te zeggen: een ratelend geluid... klokje springt uit... starten doet hij niet.... :(
Geprobeerd met een batterij-oplader te starten maar zonder succes...
Binnen 2 weken heb ik een afspraak voor het eerste jaarlijkse onderhoud (nu 6200 Km op GS 1150). Heeft iemand een tip of moet ik een depannagedienst bellen?
Bedankt op voorhand!
GroetjeS Tom
Rakthi

Bericht door Rakthi »

..
Laatst gewijzigd door Rakthi op 01 sep 2007, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

met een batrij lader starten gaat niet of het is dat er een start funcktie op zit.
batrij 10 a 15 minuten laten laden en dan starten met lader nog aangekoppeld kan lukken.
wel lader na starten van motor direckt afkoppelen.
anders op motor zitten 3de versnelling kiezen, koppeling in trekken, 2 sportievelingen vinden die u een duwtje willen geven.
eens op loopsnelheid koppeling laten schieten en hopen dat hij aanslaat.
vergeet niet uw contact op te zetten bij deze poging anders zullen sportievelingen niet gelukkig zijn.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Beemer

Bericht door Beemer »

Ge moet meer met uwe moto bollen dan krijgt ge al die problemen niet :roll:
Hoop wel dat ge ondertussen al vertrokken bent :!:
Rakthi

Bericht door Rakthi »

..
Laatst gewijzigd door Rakthi op 01 sep 2007, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Gonzo

Dat kan geen kwaad allebei 12V.
trouwen ik heb dat al gedaan bij verschillende motoren.
wat je wel moet in gaten houden is dat je door de dikte van de klemmen geen kortsluiting maakt.

TIP Bij R1100RS zit startmotor achter kapje onderaan het schakelpedaal. motor op middenbok
Kapje verwijderen, motor in neutraal, contact op, massa op massa, plus op aansluitingskabel startmotor.

dan moet de carnage er niet af als je in panne staat met batrij.
ervaring :wink: :wink:
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Tom GS

Bericht door Tom GS »

Nee ben nog niet vertrokken... zekering batterijlader om zeep... Murphy's law.... zal het met gewone startkabels doen.... die heb ik (uiteraard) uitgeleend... (nog eens Murphy)....
Ik weet dat ik meer weg zou moeten, :oops: maar een kleine van 22 maand en een zwangere vrouw hebben meestal prioriteit.... Next time better luck... :roll:

Aan iedereen die vandaag de baan op is... ik zie groen van jaloezie... maar geniet ervan!
Tom GS

Bericht door Tom GS »

R1100RS schreef:Dat kan geen kwaad allebei 12V.
trouwen ik heb dat al gedaan bij verschillende motoren.
wat je wel moet in gaten houden is dat je door de dikte van de klemmen geen kortsluiting maakt.

TIP Bij R1100RS zit startmotor achter kapje onderaan het schakelpedaal. motor op middenbok
Kapje verwijderen, motor in neutraal, contact op, massa op massa, plus op aansluitingskabel startmotor.

dan moet de carnage er niet af als je in panne staat met batrij.
ervaring :wink: :wink:
Op mijn GS moet ik trouwens niets demonteren om de batterij op te laden... aan de "stekker" is ook een plus-pool voorzien... negatief ergens aan de kader... en hopla vertrokken... (als je kabels hebt natuurlijk en als de zekering van je oplader niet gesprongen is.)
Beemer

Bericht door Beemer »

Tom GS schreef:Nee ben nog niet vertrokken... zekering batterijlader om zeep... Murphy's law.... zal het met gewone startkabels doen.... die heb ik (uiteraard) uitgeleend... (nog eens Murphy)....
Ik weet dat ik meer weg zou moeten, :oops: maar een kleine van 22 maand en een zwangere vrouw hebben meestal prioriteit.... Next time better luck... :roll:

Aan iedereen die vandaag de baan op is... ik zie groen van jaloezie... maar geniet ervan!
Tja, brute pech dus, maar wees gerust er komen nog mooie dagen...
Tom GS

Bericht door Tom GS »

is dit normaal? vorige week deed ik een tripke van ongeveer 100km. Aangezien het weer een aantal weken geleden was, kon ik pas starten na de batterij te hebben opgeladen. Toen ik daarnet weer probeerde te starten, lukte het weer niet: te weinig spanning op de batterij.... Kan dit na 7 dagen??? De GS staan in een niet verwarmde garage, maar dit lijkt me toch niet normaal! Ben ik aan een nieuwe batterij toe?
Lukas

Bericht door Lukas »

Misschien heb je hier iets aan...

http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewtopic.php?t=755

Succes in ieder geval.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Martin

Bericht door Martin »

Tom GS schreef:is dit normaal? vorige week deed ik een tripke van ongeveer 100km. Aangezien het weer een aantal weken geleden was, kon ik pas starten na de batterij te hebben opgeladen. Toen ik daarnet weer probeerde te starten, lukte het weer niet: te weinig spanning op de batterij.... Kan dit na 7 dagen??? De GS staan in een niet verwarmde garage, maar dit lijkt me toch niet normaal! Ben ik aan een nieuwe batterij toe?
Batterij is inderdaad versleten, een batterij die niet opgeladen staat in een onverwarmde ruimte(dus als het binnen vriest) is meestal na enkele winters kapot, dus indien je geen plaats hebt in een ruimte waar het niet vriest is het aan te raden een druppellader te plaatsen bij langere stilstand. In uw eerste geval "niet kunnen doorstarten" kan mogelijk zijn dat de klemmen op de batterij niet vast genoeg zitten. Met startkabels starten via autobatterij geen probleem, wel juist aansluiten en zeker geen kortsluiting maken.
Tom GS

Bericht door Tom GS »

Versleten? :shock: ik dacht dat een gelbatterij langer meeging. OK ik doe misschien niet veel kilometers, :oops: maar van wat kou zou de batterij toch niet mogen verslijten? of zie ik dit verkeerd? :?:
Danny

Bericht door Danny »

een gel gaat 10 jaar mee ( zeggen ze in 't fabriek, ik ben al probleemloos halfweg met de mijne) en kan wat de Duitsers noemen niet "tiefentladen" worden maw ze kan niet kapot van eens helemaal plat te zijn, misschien heb je nog garantie op dat ding??? de alternator is toch nog wel ok??, de klemmen zijn goed aangedraait... anders klagen bij de dealer...
ge kunt bij panne altijd eens bellen he ik woon maar een dorp verder...
Iron Gonzo

Tom GS schreef:Versleten? :shock: ik dacht dat een gelbatterij langer meeging. OK ik doe misschien niet veel kilometers, :oops: maar van wat kou zou de batterij toch niet mogen verslijten? of zie ik dit verkeerd? :?:
batterij verslijt niet van de kou.
alleen is het algemeen bekend dat een oudere of zwakke batterij het rapper begeeft in de koude.
en dan is het te laat. nieuwe kopen is de enige oplossing voor dat probleem.
TRIUMPH TROPHY SE
11rt

Bericht door 11rt »

Ivm Startkabels.: ... misschien kan ik iemand helpen met deze ervaring:...
Ik heb éénmaal goedkope startkabels gekocht in aanbieding in een (voedings)Supermarkt.
Eerste dag in de lente ,had ik ze nodig.De BMW was niet in gang te krijgen,met de Opel Astra Diesel eraan gekoppeld?????
De hele namiddag zowat gemeten en gezocht .Die late namiddag andere startkabels genomen van mijn broer,en de moto startte dadelijk!

Dus ,klote startkabels:leken uitwendig OK,dikte kabels was ongeveer 12mm.... op de buitenkant ,inclusief isolatie.
Startkabels eens doorgeknipt ... er zaten maar redelijk dunne goedkope koperdraadjes in ,met een heel dikke isolatie erond! dus veel te veel weerstand of zo !!!
Enfin ,koop dus goede kwaliteits startkabels ,voor je verder zoekt naar
een of ander elektrisch probleem.
De dag erna ,ben ik naar een goede autoshop ,"ECHTE " startkabels gaan kopen ,en de andere Supermarkt-kabels ->naar containerpark.
Martin

Bericht door Martin »

R1100RS schreef:
Tom GS schreef:Versleten? :shock: ik dacht dat een gelbatterij langer meeging. OK ik doe misschien niet veel kilometers, :oops: maar van wat kou zou de batterij toch niet mogen verslijten? of zie ik dit verkeerd? :?:
batterij verslijt niet van de kou.
alleen is het algemeen bekend dat een oudere of zwakke batterij het rapper begeeft in de koude.
en dan is het te laat. nieuwe kopen is de enige oplossing voor dat probleem.
Mijn vermoeden en ondervinding is het volgende, een niet opgeladen autobatterij bij vriesweer buiten plaatsen, is voor weg te gooien na één winter.Opgeladen kan deze batterij zonder problemen deze strenge winter doorstaan. Een oplaadbare batterij van enig welk electrisch toestel(vb.boormach) in een onverwarmde ruimte bewaren is fataal(vlug plat). uw gsm geregeld in uw auto bewaren bij vriesweer één jaar en je kan de batterij weg gooien, zodoende voor een moto batterij denk ik dat er geen uitzondering is. Hoe het juist zit met een gel batterij, daar durf ik me niet over uitspreken.
JoCo

Bericht door JoCo »

Conclusie: batterijen zijn kl.... dinges.
Ze zijn wel in staat om uit 1200cc meer dan 160 pk te halen (waar niemand zat op te wachten), maar om een deftige batterij te maken die ook je ABS aan de praat krijgt hebben ze blijkbaar meer moeite (en daar zit wel iedereen op te wachten).
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Magic word: DRUPPELLADER
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
ronaldo

Bericht door ronaldo »

JoCo schreef:Conclusie: batterijen zijn kl.... dinges.
Ze zijn wel in staat om uit 1200cc meer dan 160 pk te halen (waar niemand zat op te wachten), maar om een deftige batterij te maken die ook je ABS aan de praat krijgt hebben ze blijkbaar meer moeite (en daar zit wel iedereen op te wachten).
Hoe bedoeld je met abs aan te praten krijgen?Heeft batterij iets mee te maken met abs?
BMWFAN
Danny

Bericht door Danny »

Bij 't starten vraagt je starter veel van je batterij, daardoor zakt de spanning en de ABS registreerd dat en vindt dan dat ie niet genoeg electriciteit heeft en gaat in veiligheid,m.a.w. schakelt zichzelf uit...
enkele 100den meters rijden, contact aan/uit en opnieuw starten en 't probleem is opgelost, dat is 't zo wat in 't heel kort
Plaats reactie