Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Plaats reactie
ACE
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:03
Woonplaats: 1730 Asse
Locatie: Toegangspoort van het Pajottenland

Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door ACE »

Samenkomst : 9u00 Vertrek : 10u00

Total station Tienen-Goetsenhoven E40 -> richting Luik

Rit van +/- 285 km bochten plezier richting Durbuy en verder ... mooie baantjes door de Ardennen.

Tot zondag ...

Alain & Agnes
Grtz.
Alain

K100 RT '84 => R1100 RT '01 => R1200 RT '06 => R1200 GS '04 => Uit Dienst
in gebruik :
K1600 GT '12
F650 GS Dakar '04 speel kameraadje

" Met de motor verbrassen wij ons geld ... onze vrijheid is het enige wat telt "
FREEBIKER
Berichten: 238
Lid geworden op: 06 jan 2007, 16:49
Woonplaats: Heusden-Zolder
Locatie: Limburg(Zolder)

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door FREEBIKER »

Hoe komt dat de rit nog niet op de ledenzone staat.
Freebiker
1600GT
duodientje
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jan 2013, 14:41
Locatie: Hasselt

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door duodientje »

De rit staat op de ledenzone.
@Alain en Agnes: het voelt vreemd aan voor ons dat we er deze keer niet bij kunnen zijn, toch denken we nog vaak aan je Prinsesje. :thumbright:
N&N
Onthaalmedewerker BMW-MC-VL
ACE
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:03
Woonplaats: 1730 Asse
Locatie: Toegangspoort van het Pajottenland

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door ACE »

De Rit staat er op sinds 16u30.

Desondanks ik als inrichter donderdag gevraagd had ze vroeger vrij te geven :oops:
Blijkbaar waren ze vandaag vergeten de rit vrij te geven, er is nog voor gebeld moeten worden door echt goede vrienden of ze stond er niet op !!

Ikzelf vertikte het om te bellen omdat ik het voor bekeken hou ... !!

Ze weten waarschijnlijk niet en vergeten dat er clubleden zijn die inspanning en tijd in de voorbereiding van een rit steken.

Meermaals is er in het verleden al aangehaald dat het systeem voor verspreiding van de ritten de laatste minuut vele clubleden ergeren, en inrichters er de brui aan geven.
doch een dikke pluim aan het clubbestuur ... Proficiat !! om hun been stijf te houden.
Het word tijd dat een clubbestuur ééns naar haar clubleden luistert of niet ??
Zo niet vind ik, moet het clubbestuur maar eens herverkozen.. dit is mijn mening.

En uiteraard kan ik mijn ongenoegen als inrichter niet verbergen !!
Laatst gewijzigd door ACE op 03 mei 2015, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz.
Alain

K100 RT '84 => R1100 RT '01 => R1200 RT '06 => R1200 GS '04 => Uit Dienst
in gebruik :
K1600 GT '12
F650 GS Dakar '04 speel kameraadje

" Met de motor verbrassen wij ons geld ... onze vrijheid is het enige wat telt "
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door Zeppe »

Kan dit enkel beamen.
Heb me hier ook al menigmaal aan geërgerd, en ritten gemist.
Blijkbaar worden ritten pas de dag voordien vrijgegeven omdat in het verleden er leden waren die de rit al gingen rijden voor de eigenlijke datum.
Ik stel me de vraag of het niet erger is dat leden de rit niet rijden omdat ze te laat vrijgegeven werd dan wel dat er leden ze te vroeg rijden.

G
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
ACE
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:03
Woonplaats: 1730 Asse
Locatie: Toegangspoort van het Pajottenland

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door ACE »

Beste motor vrienden,

Zoals je kan zien is de rit maar pas vandaag zaterdag om 22u07 op de ledenzone geplaatst waar ze normaal gezien zou moeten staan.
Heb vele telefoons ontvangen van leden die de rit niet vonden op de ledenzone.

En dan moet je morgenvroeg als inrichter met een brede glimlach de mensen verwelkomen.
Wij zullen er zijn ...!!

Nogmaals bedankt bestuur en beheerders van de Club BMW-mc-vl., wat een klucht die leden zone ... het gaat van kwaad naar erger !!
Grtz.
Alain

K100 RT '84 => R1100 RT '01 => R1200 RT '06 => R1200 GS '04 => Uit Dienst
in gebruik :
K1600 GT '12
F650 GS Dakar '04 speel kameraadje

" Met de motor verbrassen wij ons geld ... onze vrijheid is het enige wat telt "
Beirken Reners
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jun 2007, 19:31
Locatie: Puurs

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door Beirken Reners »

ACE,

Ik begrijp jouw woede en frustratie.
't Is nooit leuk om na alle moeite en energie te moeten constateren dat de zaak in het water valt.
Is het een spijtig voorval, JA … samenloop van omstandigheden: ONGETWIJFELD... een vergetelheid, OK … maar kwaadwilligheid: ZEKER NIET ...
Ik weet zeker dat de persoon in kwestie niet happy is met deze ongelukkige afloop.

Desondanks vind ik het niet correct om daarom het bestuur te gaan afschieten, wetende dat zij niet aan de oorzaak van deze beslissing liggen.

Voor zover ik mij nog kan herinneren werd deze kwestie,na een terechte klacht van een van de organisatoren, op een van de projectkalenders voorgelegd aan alle aanwezige organisatoren.
Een van onze mede leden vond het blijkbaar nodig om de rit daags voordien te rijden en kritiek te uiten op het forum. Dit met als resultaat dat er op de dag zelf beduidend minder volk aan de start stond. Een terechte klacht dus.

Zoals aangegeven heeft het bestuur deze klacht ter harte genomen en het probleem op de projectkalender voorgelegd aan alle aanwezigen.
Het debat werd geopend en gezien de meningen verdeeld waren werd, bij wijze van compromis, voorgesteld om de GPS-files pas tegen de middag vrij te geven.
Na een STEMMING werd het voorstel met een meerderheid goedgekeurd. Ikzelf heb toen ook VOOR gestemd.

Op een van de daarop volgende projectkalenders werd het topic opnieuw aangehaald, gevolgd door een nieuwe stemmingsronde.
Opnieuw was er een meerderheid voor het behoud van het huidige systeem.

Het bestuur heeft dus wel degelijk naar zijn leden geluisterd en de stem van het volk gehoord en zelf gevolgd.
IK vind dan ook dat ze dit correct hebben opgelost, hun taak toen en nog steeds goed uitvoeren.
Persoonlijk vind ik het forum geen plaats om een polemiek over werking van het bestuur te staren.

Als je het systeem aangepast wil zien kun je maar 1 ding doen.
Neem contact op met het bestuur, leg jouw probleem voor en dan ben ik er zeker van het topic weer ter sprake zal komen op projectkalender 2016.
Zou het niet nog mooier zijn moest het bestuur meelezen en zij jou uitnodigen tot een gesprek.

Alhoewel ik het niet volledig met jouw visie eens ben, betekent dit niet dat ik daarom niet met je mee leef.
Al zijn we er vandaag niet bij,onze gedachten gaan (en niet alleen vandaag) uit naar jouw prinsesje.

Hopelijk viel de opkomst al bij al nog mee.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door GSrijder »

ACE schreef:De Rit staat er op sinds 16u30.
ACE schreef:Beste motor vrienden,
Zoals je kan zien is de rit maar pas vandaag zaterdag om 22u07 op de ledenzone geplaatst waar ze normaal gezien zou moeten staan.
Zijn er dan 2 ledenzone's ???????

Enfin, ik hoop dat je frustratie een beetje getemperd is en dat de opkomst meeviel. Ik begrijp ook wel dat je graag appreciatie krijgt voor de moeite die je doet bij het maken van de rit.


Als in een democratie de meerderheid stemt om de rit pas na de middag vrij te geven dan moeten we ons daarbij neerleggen net zoals de regering nu beslissingen heeft genomen waar ik totaal niet akkoord mee ben maar ook moet tevreden mee zijn.
Ik begrijp dan ook Beirken zijn stelling, of ik er akkoord mee ben is natuurlijk wat anders. In een andere club waar ik en nog enkele andere clubleden hier lid van ben krijgen de leden de rit een week op voorhand en niemand maakt er problemen van. Iedereen is dan ook zo fair om de rit niet op voorhand te rijden en wat dan nog als ze dat wel zouden doen.

Moest ik organisator zijn van een clubrit dan maakte ik op woensdag of donderdag de aankondiging en zette erbij dat wie graag de rit vroeger heeft dan op zaterdagmiddag gewoon even een mailtje stuurt. Iedereen tevreden toch!
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door Relax »

Tot er iemand van die mensen die ze vroeger rijdt, op dit eigenste forum (al dan niet terecht, je weet hoe mensen zijn) commentaar op je rit gaat geven, waardoor er dan misschien tientallen mensen afhaken...

Er is, verbeter mij als ik mij vergis, één ledenvergadering per jaar waarop zoiets kan gestemd worden.
Kaart het aan, laat het agenderen en ga stemmen, zou ik zeggen.

Het forum is mss wel een goed platform, maar heeft geen stemrecht...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Sven 12RT
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:39

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door Sven 12RT »

GSrijder schreef:
ACE schreef:De Rit staat er op sinds 16u30.
ACE schreef:Beste motor vrienden,
Zoals je kan zien is de rit maar pas vandaag zaterdag om 22u07 op de ledenzone geplaatst waar ze normaal gezien zou moeten staan.
Zijn er dan 2 ledenzone's ???????
De route stond gisterennamiddag tussen Mooriske's route en de K tour. Niet bovenaan dus, waardoor je de indruk kreeg dat de route niet online stond.
R1200RT, again :-)


Afbeelding
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door pvde »

Yep,
Vorige week met de K-toer was de GPS route ook veel te laat op de ledenzone.
Na vele mails en.... uiteindelijk heel laat alsnog de gps route verkregen via de organisator van de rit.
Er is wel degelijk iets structureel mis binnen de Club om de gps files op tijd te plaatsen op de ledenzone.
Wat mij het meest stoort is die belachelijke uitleg over dat de rit door enkelen een dag te vroeg kan gereden worden en die dan negatieve komentaar zouden hebben en plaatsen op het forum of FB!!!
Elk lid moet zich houden aan een aantal clubregels, neem dit dan op in de clubregels en neem maatregelen tegen overtreders.
Dan kun je als beheerder of bestuurslid:
1. de negatieve commentaar verwijderen.
2. Dit lid wijzen op de clubregels en gepaste maatregelen nemen.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door Jo De Paepe »

[quote="pvde"]Yep,
Vorige week met de K-toer was de GPS route ook veel te laat op de ledenzone.
Na vele mails en.... uiteindelijk heel laat alsnog de gps route verkregen via de organisator van de rit.
Er is wel degelijk iets structureel mis binnen de Club om de gps files op tijd te plaatsen op de ledenzone.


Tiens ik heb de tweeklepper rit georganiseerd en de route naar de webmaster gestuurd en die stond perfect op tijd op de ledenzone ..
De K tour is te laat op de ledenzone verschenen omdat de organisator de rout naar het secretariaat heeft gestuurd en niet naar de betrokken persoon om te plaatsen.
Zoals Sven tercht opmerkt stond de prinsesjesrit zaterdag om 1500 uur wel degelijk online op de ledenzone ,men moest maar een kleine moeite doen om eventjes naar beneden te kijken :wink:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door Harald »

Heb de route niet mee gereden ( weekend = werken voor mij )
Maar heb gezien dat er een stop was voorzien in de Don Diego ranch.
Is die dan terug open?
Vorig jaar nog geweest en de eigenaar was gaan lopen, dieren waren verwaarloosd en alles lag er verlaten bij.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
ACE
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:03
Woonplaats: 1730 Asse
Locatie: Toegangspoort van het Pajottenland

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door ACE »

Vorige week tijdens de verkenning nog geweest, wel tijdens de week ... was ook gesloten, stonden voor gesloten deur.
Iemand aangesproken die daar rondliep en zij wist ons te vertellen dat zij voorlopig enkel tijdens het weekend open zijn.
ze waren daar volop aan het werken, we hebben wel naar het toilet mogen gaan, maar niets kunnen drinken.

Persoonlijk vind ik dat een inrichter van een rit rechtstreeks zijn rit moet kunnen plaatsen en zelf moet kunnen bepalen wanneer hij ze wil vrij geven.
Zonder afhankelijk te moeten zijn van de beheerders die het waarschijnlijk te druk hebben.

Mij stoort het niet dat enkelingen ... veel zullen er dat niet zijn, de rit te vroeg rijden en voorzien van commentaar.
Het zijn steeds dezelfde individuen met weinig respect, die hier op het forum en elders liggen te lullen en meestal ook met hun eigen overhoop liggen.

Aan Jo De Paepe : Na de rit te hebben na gereden is de rit ge-upload naar de beheerder van de ledenzone op 24-04-2015.
Desondanks ik als inrichter donderdag 30 april nog contact heb gehad met beheerder zou deze ze vrijdag 1 mei vrij geven bij gebrek aan tijd zaterdag wegens ander evenement.

Het spijtige is dat dit alles blijkbaar afhangt van één persoon, die echt veel doet voor de club dat kan ik niet ontkennen.

Het word hoog tijd dat de stoelendans in het bestuur ophoud, en zich beraad hoe problemen zoals deze oplossen om dit in de toekomst te vermijden !!
Grtz.
Alain

K100 RT '84 => R1100 RT '01 => R1200 RT '06 => R1200 GS '04 => Uit Dienst
in gebruik :
K1600 GT '12
F650 GS Dakar '04 speel kameraadje

" Met de motor verbrassen wij ons geld ... onze vrijheid is het enige wat telt "
Droozy
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:47
Locatie: Caprice (EEKLO)

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door Droozy »

Hallo beemerbikers,

Ik heb als organisator van de K-Tour het GPS gedoe overgelaten aan een collega biker (ingewijden weten wie), nadat we samen de route hadden gereden 10 dagen vooraf heeft die de "upload" doorgestuurd naar het secretariaat en naar mij.
Ik heb in mijn dommigheid (had nochtans kort ervoor een mail ontvangen van MDC) nagelaten om dit dan zelf door te sturen naar de webmaster.
De zaterdag voor de rit ben ik gecontacteerd door onze voorzitter rond 17.00 u. (ik was toen zelf nog op een oldtimerrit) en is de rush begonnen, die uiteindelijk nogal wat voeten in de aarde heeft gehad, want blijkbaar dient de effectieve plaatsing op de ledenzone "gevalideerd" te worden, en dit kan slechts door 2 personen.
Misschien moeten we als organisator een contact hebben op bijvoorbeeld vrijdagavond of zaterdagmorgen om een goed verloop van de plaatsing bevestigt te krijgen, want in de late zaterdagnamiddag nog iets rechttrekken is idd zeer moeilijk (betrokkenen kunnen moeilijk iedere zaterdag van het "prachtige motorseizoen" beschikbaar zijn).

Ik laat het alvast niet aan mijn hart komen, volgend jaar is er een 18de K-Tour :wink:
R100RS/R100R Mystic
luc gs
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 sep 2004, 17:21
Locatie: lierde

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door luc gs »

Na het lezen omtrent het gedoe " het te laat doorsturen van de route ",heb ik tot op heden nog niets kunnen lezen hoe het was met de rit zelf.
Ikzelf kon er niet bij zijn,maar op het eerste gezicht moet het toch een fantastische rit geweest zijn.Ben van plan om deze route binnenkort
ook eens te rijden en daarom bijzonder grote dank aan de inrichters.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door Man in Black »

vb uit post toer 4/6
Arthur schreef:We zijn zondag 19 april met enkele motors de rit "toerke Limburg" gaan rijden,deze was echt niet fijn om te rijden,het is een rit met een massa verkeersdrempels dan kan je beter geen rit maken.
Als je zo'n commentaar moet krijgen al enkele dagen van tevoren kan ik mij best voorstellen dat er misschien al enkelen afhaken.
Terwijl het voor de rest misschien wel een hele mooie rit is, en niet iedereen heeft dezelfde smaak en goesting van ritten rijden.
Ik heb al enkele ritten gereden met tevoren de inrichter om de GPX gevraagd wegens geen mogelijkheid tot afhalen op zaterdag en met enkel positieve reactie's.
Voor mij spijkers op laag water deze polemiek.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Ik heb het hier allemaal zo een beetje gevolgd,en ik vraag mij
af,is er eigenlijk iemand die de rit wel gereden heeft?
En wat dat toerke Limburg betreft:ik heb ze dit jaar gereden,en
ik vond ze goed,nergens verkeerd gereden, :thumbright: (vorig jaar stuurde mijn GPS
mij 2 km door het bos,in diep zand,met een RT :lol: ,was wel mijn fout,dat het
niet heberekend was)en die verkeersdrempels,
daarvoor moet ge bij de desbetreffende gemeente gaan klagen,
die laten ze leggen,en in België kun je geen route maken zonder.
Hou het een beetje serieus he mannekes,als ge al ambras moet
maken voor uw hobby,is,t al ver gekomen. :roll:
De groetjes nog,en vrede aan iedereen.
Salu.
Chris.
P.S. Voor mij zou het beter zijn,moest de route 8 dagen op voorhand,
op de ledenzone staan,dan kan mijn neef die s,Zondags op mijn GPS zetten,
want ik ken daar geen niks van.
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Zondag 3 mei Prinsesjesrit

Bericht door SaP »

De rit gereden en ze was dik ok!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Plaats reactie