ABS probleem
Moderator: GVN
ABS probleem
Ik heb mijn motor (K1100LT van 1994) een tijd stil gehad, nu wilde ik van de week weer gaan rijden, beginnen de ABS lampjes om en om te branden, dit was zeker nog niet het geval toen ik heb de laatste keer gebruikt had. Ook hoor ik de ABS er niet "in klikken" als ik wegrijd (met 5 km per uur). Wat kan het probleem zijn na een 2/3 maanden stil gestaan te hebben???
Hoop dat jullie iets weten
Hoop dat jullie iets weten
K 1100 LT
Heb er een klink stuk mee gereden, toen inderdaad opnieuw gestart, maar nog steeds het zelfde probleem he, hoop dat dit wel het probleem is en dat ik niet een groot ABS probleem heb....
Hoe wrkt het trukje met het draadje??? Waar kan ik dat vinden hier op het forum???
Bedankt voor de reacties!!!
Hoe wrkt het trukje met het draadje??? Waar kan ik dat vinden hier op het forum???
Bedankt voor de reacties!!!
K 1100 LT
Dank jullie wel voor de reacties, ik heb net mijn ABS gereset, draadje er in, draadje op het frame, contact aan, ABS knopje 8 sec inhouden, na een paar keer lukte het, beide lampje brandden gelijk. Contact uit, contact aan, en ja hoor knip knip om en om starten en nee hoor niet uit gaan. Nog een keer geprobeerd en de tweede keer de motor geklijk gestart toen beide lampje brandden, ook nu gingen de lampjes weer om en om branden en gingen niet uit.
Heeft iemand nog een suggestie, of doe ik iets verkeerd???
Maurice
Heeft iemand nog een suggestie, of doe ik iets verkeerd???
Maurice
K 1100 LT
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 27 sep 2004, 23:31
- Locatie: Dat klein dorpke op blz 45 van clubjournaal 1/2005
Na het resetten en starten moet je enkele meters rijden alvorens de lampjes uitgaan!mozart schreef:Dank jullie wel voor de reacties, ik heb net mijn ABS gereset, draadje er in, draadje op het frame, contact aan, ABS knopje 8 sec inhouden, na een paar keer lukte het, beide lampje brandden gelijk. Contact uit, contact aan, en ja hoor knip knip om en om starten en nee hoor niet uit gaan. Nog een keer geprobeerd en de tweede keer de motor geklijk gestart toen beide lampje brandden, ook nu gingen de lampjes weer om en om branden en gingen niet uit.
Heeft iemand nog een suggestie, of doe ik iets verkeerd???
Maurice
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
Ik hoop het voorlopig nog even nietMaurice schreef:ha ne naamgenoot
wel mijne raad is heel goed luisteren naar Danny en als het niet werkt naar je dealer rijden
gts Mo
Nou ik heb hem op de bok gestart en in zijn 1 gezet en toen "een stukje gereden", maar dan zouden de lampjes toch ook niet weer gelijk om en om gaan knipperen neem ik aan??? Of is dat nog een reactie van het resetten???Michel schreef:Na het resetten en starten moet je enkele meters rijden alvorens de lampjes uitgaan!
Dat zal ik ook eens gaan doen ja, ik merk alleen niets naan de verlichting als ik het contact aan draai, dan brand hij volop en ook de lampjes op het "dashboard" zijn erg fel, of kan ik daar niet aan afmeten hoe het met de batterij gesteld is??John schreef:Meet de voltage eens uit van je batterij. Of hang er een tweede batterij aan parralel. Als de batterij te weinig vemogen heeft zal je ABS iedere keer weer in faling gaan.
Ik zal het eens opmeten idd
Bedankt voor jullie reacties, ik ga morgen weer verder knutselen!!!
K 1100 LT
meet je batterij eens door zoals John zegt... anders moeten we je effe uitleggen hoe je je ABS moet uitlezen ipv gewoon resetten...is ietsje complexer maar kan wel hoor...
om 't nu effe makkelijk te maken
laad je batterij een nacht op
doe de reset procedure morgenochtend
start die ketel, druk op de rem en knijp in je rem (controle remlicht)
rijden een meter of tien en 't moet uitgaan lukt dat niet dan kan je effe rijden en dan opnieuw starten... of evt resetten onderweg en als dat allemaal niet lukt dan is 't uitlezen want dan is er mogelijk een malfunctie
om 't nu effe makkelijk te maken
laad je batterij een nacht op
doe de reset procedure morgenochtend
start die ketel, druk op de rem en knijp in je rem (controle remlicht)
rijden een meter of tien en 't moet uitgaan lukt dat niet dan kan je effe rijden en dan opnieuw starten... of evt resetten onderweg en als dat allemaal niet lukt dan is 't uitlezen want dan is er mogelijk een malfunctie
Ja dom heJohn schreef:Dat stukje dat je "gereden" hebt moet wel degelijk met de twee wielen hé gast! Anders marcheert da nie zulle! Je voorste sensor moet ook signaal krijgen. Allé vooruit met de geit, nog maar eens proberen maar ditmaal wél de straat op hé
Ik ga het gelijk nu nog doen.....
Maar ik durf niet in het donker
(pppppppppfffffffffffffffffffffff ik schaam me kapot idd met de twee wielen )
K 1100 LT
Ik had ook problemen met de ABS van mijnen K1200RS (na accidentje)
Heb ook maanden zitten zoeken op het internet naar foutcodes, aansluitschema's en zo, een uitleeslampje gemaakt en dan kreeg ik "ABC controler error" of zoiets...
Ben uiteindelijk naar een dealer gegaan en voor 5 Euro hebben ze die uitgelezen en gereset en mijn probleem was opgelost!
Ga gewoon efkes naar nen dealer (vraag eerst wel eens hoeveel zo'n reset u gaat kosten)! Zorg wel dat uw batterij 100% zeker in orde is he!
De kans is groot dat je vanavond 5 euro armer en een perfecte motor rijker bent denk ik...
Heb ook maanden zitten zoeken op het internet naar foutcodes, aansluitschema's en zo, een uitleeslampje gemaakt en dan kreeg ik "ABC controler error" of zoiets...
Ben uiteindelijk naar een dealer gegaan en voor 5 Euro hebben ze die uitgelezen en gereset en mijn probleem was opgelost!
Ga gewoon efkes naar nen dealer (vraag eerst wel eens hoeveel zo'n reset u gaat kosten)! Zorg wel dat uw batterij 100% zeker in orde is he!
De kans is groot dat je vanavond 5 euro armer en een perfecte motor rijker bent denk ik...
K1200RS alias "The Yellow Cab"