K75RT: Metzeler of Bridgestone

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Willy

K75RT: Metzeler of Bridgestone

Bericht door Willy »

Hallo,
't Is weer eens zo ver, achterband versleten :?
Tot nogtoe heb ik niet durven avonturen en heb ik altijd met de "originele" Metzelers gereden. Ze zijn ook best goed, maar na het lezen over de Battlax banden van Bridgestone ben ik gaan twijfelen, uiteindelijk is er in banden ook evolutie. Er is me echter ooit gezegd dat een K niet goed zou rijden met radiaalbanden (de Metezler ME33 en ME55A zijn blijkbaar diagonaalbanden).
Graag ervaringen/commentaren/opinies!
Bij voorbaat dank,
Willy
JohanK75S

Bericht door JohanK75S »

Hallo Willy,

Ik rijd met een K75S en heb Bridgestone BT20 laten monteren. Nog maar 5000 km mee gebold, maar zeer tevreden van: goede rechtuitstabiliteit en zeer degelijk in de bochten. Ook slijtage is dik in orde (ben wel een rustige rijder). Zeker een aanrader !
sprint

Bericht door sprint »

kijk eens op :
http://www.bridgestone.nl/tyreselector/ ... ector.asp?

Daar kan je zien wat voor band ze bij Bridgestone voor uw motorfiets voorstellen.
Ik vroeg voor mijn K100 ook de BT-20, maar mijn Bandenboer vertelde mij dat deze niet bestaat in deze bandenmaat (model '83) dus is het een BT-45 geworden. 8)

Ben van nature welk een rustige rijder, dus heb met deze band nog geen probleem ondervonden :wink:
Marnix.

Afbeelding
Willy

Bericht door Willy »

Bedankt voor de respons.
@ Johan: durf je een schatting maken hoeveel Km er in die BT's zitten, ik haal met een ME55A achterband zo'n 15.000Km (ook rustig gereden, wel zo ongeveer tot op slick-niveau :? )
Ook bedankt voor de Bridgestone link!
Ik heb ondertussen een email naar VR Auto gestuurd, blijkbaar zijn de ME33 en 55A al een tijdje uit het gamma, nu is er de "Lasertec" serie. De profielen lijken wel sterk op de "oude". VR vraagt 106€ en 120€ voor resp. een voor en een achterband in K75 maten. Ze hebben ook de prijzen voor de BT045 gegeven: 109€ en 126€. Het lijken mij erg goede prijzen. Het prijsverschil tussen de Metzelers en de Bridgestones is ook niet groot.
PS: prijzen voor plaatsen en balanceren op een "los" wiel.
Groeten,
Willy
sprint

Bericht door sprint »

Willy schreef:PS: prijzen voor plaatsen en balanceren op een "los" wiel.
Groeten,
Willy

op een "los" wiel?

Wel, mijn bandenboer doet dat gratis.
Zo’n BMW achterwiel valt er als het ware van zelf op en af.
Vier bouten lossen en klaar is Kees.
Als je er natuurlijk met een uitgebouwde Gold-wing komt waar hij 2 uur uitkleedwerk aan heeft alvorens aan het wiel te kunnen tja…..
Rij gewoon met je motor binnen, liefst zonder zijkoffers als hij je voor die 4 bouten iets extra rekent wel dan is’t een………… :?
Marnix.

Afbeelding
Willy

Bericht door Willy »

Ja, dat van die wielen klopt, ik doe het gewoon liever zelf (van de oude stempel: wat je zelf doet ...).
't Kan ook gebeuren dat mijn wederhelft ze gaat halen en die krijgt mijn motor nog niet van zijn (midden of zij)bok :oops: . Nu ja, er af misschien nog wel, maar dan heb ik pas echte kosten denk ik :?
BTW: ik heb vandaag met VR Auto gebeld, de man daar wist te zeggen dat BMW motoren de dag van vandaag met Bridgestone banden geleverd worden. Ik vraag me af of dat wel klopt.
Willy
cees

Bridgestone BT 45

Bericht door cees »

Willy,

Met zo'n achterband deed ik ongeveer 15000 km op mijn K75RT
Motor werd voor woon / werk gebruikt en de helft van deze kilometers was snelweg.
Ik was zeer tevreden over deze band!

Mzzl
Cees
Plaats reactie