Lonken RT Rijders naar de nieuwe GT1200 of niet ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Wert

Lonken RT Rijders naar de nieuwe GT1200 of niet ?

Bericht door Wert »

Als fervent en gelukkig RT1150 rijder (twin spark) ben ik nog altijd zeer tevreden.
Helaas komt er een tijd dat deze machien moet vervangen worden.
In produktie werd dit inmiddels al gedaan door de 1200 Rt wat niet echt mijn "meug" is.
Ik heb het niet over de motor maar eerder over het uiterlijk.
Na ruim één jaar vind ik het nog altijd schabouwelijk ontwerp. Strikt persoonlijk natuurlijk !!
Ik stak mijn licht reeds op bij andere merken maar de Rt1150 is niet gemakkelijk vervangbaar.

TOT... dat de eerste foto's werden afgedrukt van de K1200 GT.
Vreugde alom onder voorbehoud want ik wil het hebbeding eerst in werkelijkheid aanschouwen natuurlijk.
De eerste foto's hadden zonder meer een positieve ontvangst.
Een waardige vervanger van de reeds sedert lang geprezen RT.
Touring, sportief, eenvoudige lijn; geen gepuzzelde oplossing (RT1200) en geen salonpaard als de LT.
Over het sportieve karakter geen twijfel want een de motor van het kaliber 1200S is geen peanuts, zeker niet in een Gran Tourismo.

Ik heb de indruk dat ik als RT fanaat NIET de enige ben die lonkt in de richting van deze K.
Het komt goed uit dat deze nieuweling nog bij de BMW familie behoort ook.
Naar mijn gevoel wordt deze machine ondanks de prijs een kassukses.
Het gat in het Touring-aanbod werd tijdig terug opgevuld.
Wat niet kon gezegd worden van de vorige GT die eigenlijk maar een halve oplossing was.
(denk aan de bijgesneden koffer op de plaats waar de uitlaat niet hoort te zitten)
Mijn vraag naar dit geacht RT publiek en in volle eerlijkheid;
wie lonkt er mee ?
Nolle

Bericht door Nolle »

yep , ben van zelfde gedacht , ben er smoor op....maar heb pas een jaar m'n 1150 RT waar ik uiterst tevreden over ben.
ik kom echter van een Pan European dus vandaar ben ik er zo gek op .....
vr gr,

Afbeelding
johnnyke

Bericht door johnnyke »

mooie machine
heb laatst een foto gezien in het wit ook zeer mooi
vindt de rt12oo zonder afbreuk te doen aan zijn kwaliteiten
ook super lelijk maar ja ieder zijn goesting
greetz johnny
Harald

Bericht door Harald »

Ik heb niet de intentie om er verliefd op te worden.
Had het ook niet en nog niet trouwens met mijn Rt.
De K1200GT doet me sterk denken aan de Kawa Gtr.
Ik val wel op zijn prestaties, vermogen , koppel enz.
Bij mijn Rt was het ook zo, heb hem gekocht voor
de gemakken die hij heeft zoals , koffers, verstelbaar windscherm,
instelbaar zadel enz.
De K 1200GT staat dus wel op m'n verlanglijstje,
maar de dikke buik van mijn vrouw
denkt daar (€) anders over :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
YOwan

Bericht door YOwan »

Harald schreef:Ik heb niet de intentie om er verliefd op te worden.
Ik val wel op koppel.
juist ja .... :roll: :twisted: :twisted:
hahaha
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Harald

Bericht door Harald »

YOwan schreef:
Ik val wel op koppel.
hahaha
cu soon, doeiij
Moet gij niet verhuizen :lol: :lol: :lol:
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Het is een waardige opvolger voor mijn huidige R1150RT, maar die is pas binnen 2 jaar afgeschreven :cry: dus zal ik toch nog eventjes moeten wachten.
Misschien ook beter zo want dan zijn al de kinderziektes er al uit en hebben we toch al wat meer informatie van diegenen die hem onmiddelijk willen aanschaffen.
De K1200GT heeft mijn hartje gestolen :lol:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Harald schreef:
YOwan schreef:
Ik val wel op koppel.
hahaha
cu soon, doeiij
Merci Harald, ik zou er bijna van blozen :lol: , maareuhh, als ik da just versta vraag ik mij 't volgende af: "hoe komt uw vrouwke aan haren buik dan" :mrgreen:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Harald

Bericht door Harald »

Koppel!! schreef:YOO
Harald schreef:
YOwan schreef: juist ja .... :roll: :twisted: :twisted:
hahaha
cu soon, doeiij
Merci Harald, ik zou er bijna van blozen :lol: , maareuhh, als ik da just versta vraag ik mij 't volgende af: "hoe komt uw vrouwke aan haren buik dan" :mrgreen:

Grtz, Philip!
Tegen den hoek van een ronde tafel gelopen zeker :roll:
Zou het anders ook niet weten :lol:
amateurke

Bericht door amateurke »

das ier ook ne schone

Afbeelding

of in volle actie

Afbeelding :P :P :P :P
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ik lonk mee, vooral de power en de TGV allures zijn hiervan de oorzaak.
Als minpunten zie ik echter het verbruik en zijn forse aanschafprijs..
Wanneer mijn RT op pensioen gaat, wordt het dus niet direct zo'n GT.
..wellicht is er tegen dan ook een nieuwe Pan...en kan dus een aardige medestander worden vrees ik :shock:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
johnnyke

Bericht door johnnyke »

amateurke schreef:das ier ook ne schone

of in volle actie

:P :P :P :P
veel minder :roll:
Wert

Bericht door Wert »

Het verbruik.

tja

OOK niet onbelangrijk in tijden van vloeibaar goud aan de pomp...
Heb er geen zicht op ?
Kunnen we dit verbruik vergelijken met de houders van een 1200 S of ligt het nog hoger door gewicht en stroomlijn van de GT.
Wie heeft er ondervinding in verbruikscijfers ?
Ik vrees dat hier de boxer RT heel wat zuiniger is dan de GT.
(want het moet gezegd de 1200RT is zéér zuinig !)

Maar voor wat hoort wat natuurlijk.
Wie helpt er ons verder.
(bij 15000 km per jaar scheelt 2l meerverbruik dan €375 of méér dan 15.000 Oude BFR)

Niet wakker van liggen.
De evolutie van de snelheidsbeperkingen neemt zo'n VAART dat we binnenkort allemaal veilig STIL staan.
En... inderdaad dan verbruik dit machien NIET méér dan eender welk ander aangedreven mobiel.

Na de keuze van een GT hanteren we de leuze:
TANKEN zonder DENKEN !
(Af te raden: RIJDEN zonder TANKEN want ver geraak je niet)
:roll:
brit

Bericht door brit »

die gt is/gaat in alle opzichten een dure vogel zijn. de catalogusprijs, banden, onderhoud, verbruik, ...

nog duurdere bmw's in de categorie algemeen onderhoud zijn wellicht de k12r/s.

je hebt wel een motor met een oversized kuip en 150 pk (maar wat kan je heden met 150 pk doen op de weg - sprintjes trekken tss de flitspalen :roll: ).

ik beschouw die gt op geen enkel vlak als concurrentie voor de rt.

als ik bmw zeg, denk ik boxer. of nog anders: wil je een goede tweecilinder, koop een boxer (en dan kom je automatisch bij bmw terecht). wil je een degelijke 4-cilinder met kuip etc., koop een jap (en dan komen de meesten bij de pan terecht, en de laatste tijd ook bij de fjr).
Jeroen M

Bericht door Jeroen M »

wil je een degelijke 4-cilinder met kuip etc., koop een jap (en dan komen de meesten bij de pan terecht, en de laatste tijd ook bij de fjr).
Ewel, nu schopt ge tegen mijn botten. Je zegt hier gewoon dat bmw geen degelijke 4-cilinders met kuip bouwt. Legt het nu maar weer eens uit.

Greetings
Jeroen
K100rs werd K1100rs werd K1200rs
Livin

Bericht door Livin »

Mijnen RT moet nog een jaarke afgeschreven worden en dan ...
Als ik enkel op het uiterlijk afga wordt het zeker de nieuwe GT.
We zullen wel zien zekers. Ondertussen zullen wel de nodige testritten en verslagen in alle mogelijke tijdschriften worden gepubliceerd.
En eventueel nog kinderziektes eruit gehaald.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Een kennis met een K1200GT van vandaag, zegt dat dit een fiets is om niet mee onder de 47-ste breedtegraad te komen wegens "te veel warmteafgifte". Schotland, Noorwegen etc is OK, maar eens in Italië of Spanje... Na enkele minuten springt de ventilator op en wordt je gebraden. Benieuwd hoe ze dat hier hebben opgelost, want met dergelijke gesloten kuip...
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Livin

Bericht door Livin »

Geert VN schreef:Benieuwd hoe ze dat hier hebben opgelost, want met dergelijke gesloten kuip...
Naar't schijnt zou de warmte langs onder moeten worden afgegeven. De ventilatie in de kuip zou de lucht naar beneden moeten uitblazen (zou naar't schijnt ook zo bij de S zijn). Maar dit heb ik maar van horen vertellen.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

ik ben zeker en vast te vinden voor de nieuwe GT (moest dat nog nie duidelijk zijn :lol: ) tot voor er sprake van was werd het zeker een nieuwe RT ... nu ja, times change. Ik houd van een boxer, maar zeker ook van een 4-pitter die boterzacht rijd ... :wink:
die warmte ? tja, dat is een immer gekend iets ... met alle respect, behalve bij mijne RT heb ik dat met alle moto's gekend (de tourings) die ik gehad heb, dus ook bij de jappen en ook bij de K1100LT.
dattem veel duiten gaat kosten ? waarschijnlijk ... het is ook geen speelgoedje waarmee je hoop en al 50km per week mee doet. Als ge zo'n machien koopt dient dat om te rijden 8) en tja, ik heb geen wagen, breng alles fiscaal in, dus het mag een beetje meer zijn ! :wink:

en euh brit, die 4-cylinders van BMW zijn echt wel geen slechte moto's die met gemak de kwaliteit van menig jap aankunnen ! (en nu spreek ik uit mijn ervaring en het is dus ook mijn persoonlijke mening :wink: )
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
lerak

Bericht door lerak »

brit schreef:die gt is/gaat in alle opzichten een dure vogel zijn. de catalogusprijs, banden, onderhoud, verbruik, ...

nog duurdere bmw's in de categorie algemeen onderhoud zijn wellicht de k12r/s.

je hebt wel een motor met een oversized kuip en 150 pk (maar wat kan je heden met 150 pk doen op de weg - sprintjes trekken tss de flitspalen :roll: ).

ik beschouw die gt op geen enkel vlak als concurrentie voor de rt.

als ik bmw zeg, denk ik boxer. of nog anders: wil je een goede tweecilinder, koop een boxer (en dan kom je automatisch bij bmw terecht). wil je een degelijke 4-cilinder met kuip etc., koop een jap (en dan komen de meesten bij de pan terecht, en de laatste tijd ook bij de fjr).
Euh, britt, ik weet niet goed hoor maar een half jaar geleden was hier een hoogstekilometerstandwedstrijd, en kijk zelf eens na , dat ziet er toch onverslijtbaar uit hoor, zo nen K (tot meer dan 500000 kilometer!)
K1200RS alias "The Yellow Cab"
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ik denk dat na nummer 1 voor R1200RT en nummer 2 voor R1200GS in België de nieuwe K1200GT ook niet slecht zal scoren in de verkoopcijfers.

Deze 1200GT is voor velen dé opvolger voor hun oude liefde, de K1100LT. Deze werd zogezegd vervangen door de K1200LT, maar velen konder hiermee geen vrede nemen en hadden eerder een "Goldwing gevoel".

De meesten zijn overgeschakeld naar R1150RT, misschien ook al enkelen naar R1200RT, maar nu de K1200GT er staat aan te komen, denk ik dat deze veel succes zal kennen bij dat publiek.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Wulf

Bericht door Wulf »

ik denk als ik een gt in werkelijkheid zal gezien hebben, dat ik ook zal verkocht zijn, ik vind hem op foto al knap en met de bijhorende prestaties nog knapper. :)
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
brit

Bericht door brit »

ik heb ook niet gezegd dat de 4-cilinders van bmw slecht zijn. dit wordt zo - foutief - geïnterpreteerd. 4-cilinders zijn onmiskenbaar het domein van de japanse constructeurs. boxermotoren zijn dan onmiskenbaar het domein van bmw (meer zelfs, het is gewoon de ziel van bmw). 3-cilinders dan weer van triumph, de L-twin dan weer van ducati...

waarom is die gt geen concurrentie voor de rt voor mij? het is een lompe motor (ik heb met de k12s en k12r gereden en dat zijn in vergelijking met de boxermotoren lompe bakken, dus die gt zal zeker lomp rijden), ik ben er 100% zeker van dat hij niet aan de rijeigenschappen van de boxer kan tippen, hij zal zeker niet evenveel of zelfs minder verbruiken dan de boxer, ...

ik persoonlijk zie niks aan die motor wat je niet op een boxer kan vinden, behalve dan die 150 pk maar daar schiet je in europa toch niks mee op.

in mijn betoogje zit ook een essentieel verschil met tal van andere bmw-rijders vervat. ik reed op de eerste plaats met boxers omdat ik dat nu éénmaal geweldige motorblokken vind qua looks, rijeigenschappen, motoreigenschappen (hoog koppel, ...). bmw is nu éénmaal de enigste die degelijke boxers maakt, dus de constructeurskeuze is vlug gemaakt. als ik nu voor een 4-cilinder moest kiezen, dan kies ik honda. voor een v-twin zou ik bij aprilia shoppen.

feit is: ik hoop dat ik terug met een boxer kan rijden... anders hoeft het voor mij niet echt meer.
Jeroen M

Bericht door Jeroen M »

Op Orion heerst een vernauwde visie.

Greetings
Jeroen
K100rs werd K1100rs werd K1200rs
Relax

Bericht door Relax »

En in Ledeberg viert de BMW-bril hoogtij. Weerleg dan gewoon z'n argumenten?

Verder zal het mij worst wezen wat ik rij, als dat ding maar voldoet aan m'n eisen. Toevallig was het een BMW, mét boxer. De volgende kan best een Vespa zijn. Of zo.
Plaats reactie