Ik had al een tijdje het probleem dat mijn Rode Algemene Waarschuwings Lampje ging branden nadat ik de 1e keer gestart was of dat ik lekker in de bergen aan het raggen was met dito remwerk.
Accu was Odessy nieuw of later vervangen door een goed geteste MotoBatt, het bleef zo en het irriteerde aardig.
Later bleek vlgs de Dealert dat de Dynamo iets van 400 Watt leverde terwijl dat 700Watt moet zijn, ook 400 Watt is binnen de BMW specs....
Nu wil ik de Dynamo omruilen voor een jong gebruikt exemplaar, mijn Buchelli boek geeft voor het uitbouwen aan, na Buddy, Tank en Accu ook de voorschokbreker en de Motronic stuurkast te demonteren.
Dat is niet eenvoudig omdat er te weinig ruimte over blijft om de Dynamo te kantelen, daarom zal ook de ABS pot los moeten...
Een Duitse Motorvriend gaf aan het distributie deksel te demonteren, ook geen sinecure maar te doen en je krijgt een goede kijk op het inwendige van de BMW!
Inmiddels is de Dynamo er uit (naar voren) en ook getest bij een Revisie bedrijf en wat blijkt?
De Org. BMW Dynamo met 80 K erop is zo goed als nieuw! Zo'n 780 Watt levert hij en ook de Koolborstels waren als nieuw!
Het probleem kan dus in de contacten en/of verbindingen zitten de massa inkluis.. WIE HEEFT ER EEN TIP ?
Problemen Algemene Laadstroom Lampje.
Moderator: GVN
-
louis2m
- Contacteer:
Re: Problemen Algemene Laadstroom Lampje.
Inmiddels proef gereden met de "nieuwe" Dynamo MET kleinere riemschijf EN vrijloop! Het probleem is anders geworden, ging eerst direct na het starten het Algemene Laadstroomlampje aan, nu blijft hij na het starten uit en gaat hij na 3-4 Km rijden aan!
Al het werk voor Jan met de korte achternaam geweest lijkt het, nu had ik een LED achterlicht er op zonder weerstandjes, deze kon ook een probleem zijn want een 2003 Rockster heeft een voorziening dat als het achterlicht stuk gaat, het Alg. Waarschuwingslampje gaat branden EN het 20W Remlicht als Achterlicht gaat fungeren!
Lullig maar het zou een oplossing kunnen zijn, al het Org. Achterlichtspul er in, proefrijden maar helaas....
Al het werk voor Jan met de korte achternaam geweest lijkt het, nu had ik een LED achterlicht er op zonder weerstandjes, deze kon ook een probleem zijn want een 2003 Rockster heeft een voorziening dat als het achterlicht stuk gaat, het Alg. Waarschuwingslampje gaat branden EN het 20W Remlicht als Achterlicht gaat fungeren!
Lullig maar het zou een oplossing kunnen zijn, al het Org. Achterlichtspul er in, proefrijden maar helaas....
Het lijkt me dat het lampje dus aan gaat als de accu weer vol is, wel vreemdlouis2m schreef:nu blijft hij na het starten uit en gaat hij na 3-4 Km rijden aan!
MG Breva 850
-
Dirk Pauwels
Is de regelaar samen met de alternator vervangen?
Als je lampje aangaat heb je al gemeten met draaiende motor hoeveel volt je batterij geeft?
Onder de batterij bak heb je een gemeenschappelijk massa punt, mss eens checken op oxidatie, ik vermoed dat je dat bij het plaatsen vd andere dynamo wel al bent tegengekomen.
Als je lampje aangaat heb je al gemeten met draaiende motor hoeveel volt je batterij geeft?
Onder de batterij bak heb je een gemeenschappelijk massa punt, mss eens checken op oxidatie, ik vermoed dat je dat bij het plaatsen vd andere dynamo wel al bent tegengekomen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project