Hogedruk reiniger of niet??

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Sergske
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2005, 17:33
Locatie: LIER

Hogedruk reiniger of niet??

Bericht door Sergske »

Ik rijd nu al zo'n 3000 km met men GS (ke) alle dagen door weer en wind, en buiten men handverwarmers en iets vooraan dat af en toe wat rammelt als ik serieus gas geef bij lage snelheden en een paar versnellingen te hoog zit, is alles piek fijn in orde. Maar mijn vraagske van vandaag is HOE KRIJGDE DIE IN GODSNAAM GEKUIST?? Er zijn zoveel plaatskes waar ge bijna niet aan kunt. Volgens de handleiding moogde niet kuisen met een hogedruk reiniger. Hoe flikken jullie het??
Ne vuile GS heeft nu ook zo wel zijn charmes vind ik maar ja....
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Water, zeep en goe wrijven met allerhande modellekes van borsteltjes. :wink:
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Bericht door Hans »

Castrol Greentec Bike Cleaner, dàt moet je hebben ! Ongelooflijk handig en efficiënt : je GS ermee benevelen, dan een taske koffie drinken zodat het spul rustig wat kan inwerken, en daarna met een zachte waterstraal van de tuinslang alles eens goed afspoelen. Voor de kleine hoekjes is een vaatwasborstel een handig hulpmiddel.

mvg
Hans
Afbeelding
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Bericht door WALTER GSAdventure »

Hoge drukreiniger spuit het vet uit uw lagers. Niet doen. :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Bericht door RUSOR »

gewoon vigor tegelreiniging en een doehetzelf carwash....afdrogen en bollen maar... en één a twee keer per jaar een polishke

GRTS Danny
LucVH
Berichten: 276
Lid geworden op: 04 jun 2005, 19:56
Locatie: Stekene

Bericht door LucVH »

John schreef:Water, zeep en goe wrijven met allerhande modellekes van borsteltjes. :wink:

Awel das ook mijn methode :idea:
Vooral nie hoge drukken volgens mij :wink:
ONE LIFE.....LIVE IT!!

Luc,

BMW R1200GSA LC - R100RT
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik haat kuisen, maar als ik hem kuis moet het wel goe zijn. Na een tijdje leer je welke plaatsen wat meer aandacht vragen en dan gaat het wel wat vlotter. Ik gebruik ook gewoon autoshampoo, spons en een paar borstelkes. Als je regelmatig kuist ga je hem makkelijker schoon krijgen. Als je een hogedrukreiniger gebruikt dan niet van te dichtbij spuiten, 120 bar is niet niks hé. Bovendien als er zout ophangt, mag je geen warm water gebruiken en in de meeste carwash toestanden is't dus warm water.

Veel kuisplezier...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
den boete
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 feb 2005, 16:12
Locatie: Waasland

Bericht door den boete »

Ik rij naar zee, zet hem bij laag water aan de waterlijn op een steen op zijn middenbok. Slot erop.

Dan ga ik eens goed eten, ga wat shoppen met 't vrouwken en doe een cinemaatje of zo.

Bij het volgende laagwater ga ik mijn motor weer halen, goedkoop, en tot in de puntjes.

Weet iemand soms hoe ik die mossels eraf krijg ??
brit

Bericht door brit »

Weet iemand soms hoe ik die mossels eraf krijg ??
een half uurtje laten sudderen in een mix van groentjes en wijn naar keuze.
GSven
Berichten: 698
Lid geworden op: 17 apr 2005, 10:02
Locatie: B-1070

Bericht door GSven »

den boete schreef:Ik rij naar zee, zet hem bij laag water aan de waterlijn op een steen op zijn middenbok. Slot erop.
Ik hoop dat het een dikke steen is, die van Top Gear hebben die truuk eens uitgehaald met een Toyota. Die hadden ze goed vast gemaakt, maar de zee bleek heel wat sterker dan de touwen.

http://www.bbc.co.uk/topgear/downloads/
(onderaan Toyota Hilux)
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Frank Van Herck
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 dec 2004, 17:31
Locatie: Stabroek

Bericht door Frank Van Herck »

Sorry, maar ik vind het echt spijtig dat een GS die m.i. toch wel wat mag hebben van vuil en slijk tegenwoordig poetsintensiever is dan vele wegmodellen. Mijn K75 heeft er 112000 km opzitten in weer en wind en is op ongeveer 30 min terug proper met spons en zeemvel. Miischien iets voor de ontwikkelingsafedeling van BMW want als ik alle nieuwe modellen bekijk zijn ze wel ongeloofelijk mooi maar niets voor alledag...
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Sorry, maar hier zet ik toch effe de hogedrukspuit op voor ik de Castrol en de borsteltjes bovenhaal :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

Mij gedacht :shock: :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie