Gaskabel blijft hangen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
RonEntrop
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2015, 23:43
Woonplaats: Leefdaal

Gaskabel blijft hangen

Bericht door RonEntrop »

Mijn R1150RT heeft enkele maanden stilgestaan omdat ik niet mocht rijden vanwegen een rugprobleempje (hernia) en hij stond op een camping in de Ardennen onder een hoes en druppellader. Vorige week heb ik dan besloten om hem toch maar naar huis te rijden. Hij starte wonderwel bijna direct maar de motor klom ook direct in zeer hoog toerental en kon dit met de gashendel niet omlaag krijgen. Na wat gepruts, natuurlijk geen gereedschap bij, ben ik dan toch kunnen vertrekken en ben ik thuis kunnen geraken. Nog altijd is er het probleem dat de motor direct na het starten direct in hoge toeren gaat. Heeft iemand dit al eens meegemaakt en wat is er aan te doen? Voor de periode dat hij stilstond nooit een probleem met de gashendel gehad! Kan het zijn dat de kabel gewoon vastzit/blokkeert door vuiligheid?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Ron
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: Gaskabel blijft hangen

Bericht door ZWIEP 01 »

awel ik heb da voorgehad met mijne super tenere, ook gedacht aan de gaskabels, ermee naar den dealer gegaan en bleek roest aan het stuur te zijn, gaskabels losmaken van de stuurhendel, en handvat eraf schuiven, opschuren en wat invetten, handvat er terug op en rijden maar :grin:
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Gaskabel blijft hangen

Bericht door stefke2 »

misschien een gaskabel die uit zijn houder is gesukkeld ter hoogte van de gasklephuizen? Of gewoon vocht in de gaskabel van te lang stil te staan? en daardoor roest? en dus zeer stroeve werking van de gaskabel? of de kabesplitter die zijn beste tijd gehad heeft en vast zit? kabel van de toerentalverhoger die vast zit?
RC30
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:28
Woonplaats: Turnhout

Re: Gaskabel blijft hangen

Bericht door RC30 »

De toerentalverhoger staat per ongeluk toch niet in de middelste stand?
RonEntrop
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2015, 23:43
Woonplaats: Leefdaal

Re: Gaskabel blijft hangen

Bericht door RonEntrop »

Toerentalverhoger? Waar zit die bij de 1150 rt?
RC30
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:28
Woonplaats: Turnhout

Re: Gaskabel blijft hangen

Bericht door RC30 »

Ah ja, het gaat om een RT. Die zal dat misschien niet hebben.
Bij een 1150GS zit die aan de linker stuurhelft achteraan. Een schuifhendeltje dat je naar boven en beneden kan schuiven. Die moet dus naar beneden staan bij warme motor.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Gaskabel blijft hangen

Bericht door Danny »

links aan de koppellingshendel zit bij elke 1150 een toerental verhoger... als je 't handvat vasthebt aan je wijswinger...
Plaats reactie