Bedankt
optimate III voor BMW R1200RT
Moderator: GVN
optimate III voor BMW R1200RT
Na vele verschillende verhalen gehoord te hebben, klopt het dat de optimate dan toch kan gebruikt worden voor R1200.. met CAN-BUS, indien ik hem rechtstreeks aan de batterij aansluit, en niet via de dashbordplug.
Bedankt
Bedankt
Laatst gewijzigd door scooterke op 30 dec 2005, 22:06, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW R1200RT
Lid BMW club vlaanderen sinds april 2005
Lid BMW club vlaanderen sinds april 2005
Hallo,
klopt inderdaad.
Ik heb mijn Optimate III sinds vorige week en daar is een kabeltje bijgeleverd. (tuperware demonteren, tank een beetje naar boven en ge kunt dat aansluiten op de batterij)
Rechtstreeks naar batterij aangesloten en geen probleem, na een uur of 8 was mijn batterij opgeladen.
Groeten, STEF
klopt inderdaad.
Ik heb mijn Optimate III sinds vorige week en daar is een kabeltje bijgeleverd. (tuperware demonteren, tank een beetje naar boven en ge kunt dat aansluiten op de batterij)
Rechtstreeks naar batterij aangesloten en geen probleem, na een uur of 8 was mijn batterij opgeladen.
Groeten, STEF
Re: optimate III voor BMW R100RT
En ik sluit mijn 1100RT altijd aan via de dashbord-plug, en bij mij werkt dat altijd (ook zonder hem eerst uit de 220 te trekken)scooterke schreef:Na vele verschillende verhalen gehoord te hebben klopt het dat de optimate toch kan gebruikt worden indien ik hem rechtstreeks aan de batterij aansluit, en niet via de dashbordplug.
Bedankt
Niet als je hem rechtstreeks aansluit op de batterij. Heb de mijne vorige week gaan halen en al aangesloten op de batterij. No problemo.doov schreef:Bij een 11.. RT kan je gewoon via de pluggen de optimate aansluiten.
Slechts de Beemers met een canbus systeem ( de 1200 modellen dus) zijn ongeschikt voor niet BMW-laders
Stoffel