Koude handen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Tom S.
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 okt 2005, 21:14
Locatie: Lier

Koude handen

Bericht door Tom S. »

beste GS-genoten,

een vraagje : ik rijd sinds 2 maanden voor het eerst met een motor ......en dan nog wel met een zalige GS . Ben er héééééééél tevreden van . Ik rijd er met naar mijn werk en laat hem slechts uitzonderlijk in de stal staan als het te gevaarlijk is . Dit wil zeggen dat ik niet vrees voor de koude , een goed pak doet wonderen . Enkel mijn vingertoppen van mijn linker hand lijken na 20 min. tussen de deur te zitten : :x ( heb handvatverwarming , handbeschermers en bmw handschoenen van kwaliteit dacht ik toch ).
Weet hier iemand raad met ? Type van handschoenen ?

ik wens iedereen het beste toe voor het nieuwe jaar en dat we allen nog lang en veilig over de aarde mogen brommen .

Tom S.
benoit
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:12
Locatie: Lot

Bericht door benoit »

Ik heb bij -2°C zonder handbeschermers en verwarming, aan 90km/h een half uur aan een stuk geen last van koude vingers met de 'komfort'-handschoenen van bmw (het zijn handschoenen met een fleece in)

Misschien helpt het jou vooruit?

groeten
K75
Hubert NYS
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 sep 2004, 09:15
Locatie: Evergem

Bericht door Hubert NYS »

Ik had dat probleem vroeger ook.
Linkerhand is wel gevoeliger daar je om de koppeling in te knijpen het warme handvat met je vingers moet lossen.
Maar sinds anderhalf jaar draag ik Bmw handschoenen Summer-rain !!!
Daar zit geen isolatie of voering in, en daardoor kan de warmte van het handvat er waarschijnlijk beter door. Ik heb sinds ik deze heb, mijn gevoerde exemplaren niet meer gebruikt, en heb ook geen last meer gehad van koude handen.
Het is echt het proberen waard.
Groetjes
Nasjke
2002 R850R Zilver.
LucVB
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:42
Woonplaats: Borgerhout
Locatie: Antwerpen

Bericht door LucVB »

Handschoenen mogen niet spannen rond de vingers (toppen), zoniet heb je met gelijk welke handschoen last van de koude.

dus ruim genoeg kopen !!!

Wat ook helpt is het stuur niet te krampachtig vasthouden, want dan klem je weer het bloed uit de vingers en krijgen die weer koud.

Verder veel winters rijplezier
Luc
omega9
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 okt 2005, 21:22
Locatie: Sint-Genesius-Rode

Bericht door omega9 »

Handschoenen "voorverwarmen" op de CV en alvorens de garagepoort open gaat moet je de handschoenen al aanhebben om voortijdige afkoeling van de vingerste vermijden.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

het belangerijkste is dat ze winddicht zijn.
ik heb er van BMW met tinsulate en gore-tex.
lekker warm en wind, waterdicht
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Kleef ééns wat plakband op uw koppelingshendel,
of trek er een stuk rubber ( van een fietsband) over.
Kijk dan eens of uw linker hand ( vingers ) nog even vlug afkoelen.
kan een hoop geld schelen , t.o.v. een nieuw paar handschoenen.

Ik begrijpje perfect hoor, ik rij voornamelijk in't stad en moet dus bij gevolg héél veel schakelen.
Daardoor koelt mijn linker polleke ook sneller af. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,

Verwarmde handschoenen van GERBING:
Afbeelding
http://www.gerbing.be/
(Kijk bij Motorkleding en dan bij Handschoenen)

Of

Handvatwanten van Wunderlich:
Afbeelding
http://www.wunderlich.de/
(Kijk bij Shop, Zubehör für alle BMWs, en scroll tot aan Lenkerstulpen)

Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Gerbing RULES! Heb er de binnenvoering en de handschoenen van, heerlijk warm. Inbouw op de GS is ook eenvoudig. Thermostaatjes kan je zo kwijt:

Op de 1100:

Afbeelding

Op de 1150:

Afbeelding

Op de 1200:

Afbeelding

Heerlijk, zo`n thermostaatje. Van lichtjes sudderen tot roerbakken. Geen kou die je meer van de motor houdt.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
jaap39ruyg
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 dec 2005, 14:27
Locatie: santpoort

kouwe jatten

Bericht door jaap39ruyg »

ja kouwe jatten, ikzelf trek onder mijn handschoenen z.g.n operatiehandschoentjes aan, van die latex dingen, met warme handen erin, ze blijven zalig warm, ook als je last hebt van koude voeten !!!!!!
jaap39ruyg
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 dec 2005, 14:27
Locatie: santpoort

Re: kouwe jatten

Bericht door jaap39ruyg »

jaap39ruyg schreef:ja kouwe jatten, ikzelf trek onder mijn handschoenen z.g.n operatiehandschoentjes aan, van die latex dingen, met warme handen erin, ze blijven zalig warm, ook als je last hebt van koude voeten !!!!!!
Afbeelding
Jo BastinGS
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:47
Locatie: Maastricht

Re: kouwe jatten

Bericht door Jo BastinGS »

jaap39ruyg schreef:ja kouwe jatten, ikzelf trek onder mijn handschoenen z.g.n operatiehandschoentjes aan, van die latex dingen, met warme handen erin, ze blijven zalig warm, ook als je last hebt van koude voeten !!!!!!
Da's nog eens handig, als je warme handen hebt worden je voeten ook niet koud!! :twisted:
Ural M72, R100GS/PD
jaap39ruyg
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 dec 2005, 14:27
Locatie: santpoort

Re: kouwe jatten

Bericht door jaap39ruyg »

Ja en andersom ook, heeft te maken met squentiele bloedstimulatie van de progressieve wit bloedlichaampjes.
Rechtevenredig aan het feit dat koude wordt veroorzaakt door een negatieve verwarming van de bloedvaten die secundaire aan de aorta principiele neven taken uitvoeren

Je snap t zeker wel !!!

Feit is wel dat t helpt handschoenen om uw voeten !!!!

Sjefke !!!! en nog de beste wensen !!!!!!!!!!!!



Jo BastinGS schreef:
jaap39ruyg schreef:ja kouwe jatten, ikzelf trek onder mijn handschoenen z.g.n operatiehandschoentjes aan, van die latex dingen, met warme handen erin, ze blijven zalig warm, ook als je last hebt van koude voeten !!!!!!
Da's nog eens handig, als je warme handen hebt worden je voeten ook niet koud!! :twisted:
suy
Berichten: 249
Lid geworden op: 16 okt 2004, 15:17
Locatie: Antwerpen/Wilrijk

Re: kouwe jatten

Bericht door suy »

jaap39ruyg schreef:Ja en andersom ook, heeft te maken met squentiele bloedstimulatie van de progressieve wit bloedlichaampjes.
Rechtevenredig aan het feit dat koude wordt veroorzaakt door een negatieve verwarming van de bloedvaten die secundaire aan de aorta principiele neven taken uitvoeren

Je snap t zeker wel !!!

Feit is wel dat t helpt handschoenen om uw voeten !!!!

Sjefke !!!! en nog de beste wensen !!!!!!!!!!!!

En als ik dan griep heb ?????? :? :wink: :lol: :roll:



Jo BastinGS schreef:
jaap39ruyg schreef:ja kouwe jatten, ikzelf trek onder mijn handschoenen z.g.n operatiehandschoentjes aan, van die latex dingen, met warme handen erin, ze blijven zalig warm, ook als je last hebt van koude voeten !!!!!!
Da's nog eens handig, als je warme handen hebt worden je voeten ook niet koud!! :twisted:
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
jaap39ruyg
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 dec 2005, 14:27
Locatie: santpoort

Re: kouwe jatten

Bericht door jaap39ruyg »

alwel mijn nederige excuses natuurlijk ook een goede gezondheid en dat uw viruskes maar gauw op vakantie mogen gaan naar elders


suy schreef:
jaap39ruyg schreef:Ja en andersom ook, heeft te maken met squentiele bloedstimulatie van de progressieve wit bloedlichaampjes.
Rechtevenredig aan het feit dat koude wordt veroorzaakt door een negatieve verwarming van de bloedvaten die secundaire aan de aorta principiele neven taken uitvoeren

Je snap t zeker wel !!!

Feit is wel dat t helpt handschoenen om uw voeten !!!!

Sjefke !!!! en nog de beste wensen !!!!!!!!!!!!

En als ik dan griep heb ?????? :? :wink: :lol: :roll:



Jo BastinGS schreef: Da's nog eens handig, als je warme handen hebt worden je voeten ook niet koud!! :twisted:
Bruno
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2004, 12:17
Locatie: brussel-halle-vilvoorde

Bericht door Bruno »

@J-P, wie en waar heeft die temperatuur schakelaar geplaatst? Ik ben van plan om mij verwarmde handschoenen te kopen en denk dat het gemakkelijker is dat de temperatuurschakelaar op het dashbord staat zodat je niet zit te prutsen met een loshangende schakelaar.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Dat heb ik zelf gedaan, is erg eenvoudig. Als je wilt help ik je wel!
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Rodge
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jan 2005, 21:41
Locatie: Overwinden / Landen

Bericht door Rodge »

heb ook handvatverwarming en daarbij die "moffen" van Wunderlich!! Geen koude handen en moet toch dagelijks 90km rijden in dit weer!Cheap and effective...mooi is wat anders
Plaats reactie