Koude handen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Tom S.
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 okt 2005, 21:14
Locatie: Lier

Koude handen

Bericht door Tom S. »

beste GS-genoten,

een vraagje : ik rijd sinds 2 maanden voor het eerst met een motor ......en dan nog wel met een zalige GS . Ben er héééééééél tevreden van . Ik rijd er met naar mijn werk en laat hem slechts uitzonderlijk in de stal staan als het te gevaarlijk is . Dit wil zeggen dat ik niet vrees voor de koude , een goed pak doet wonderen . Enkel mijn vingertoppen van mijn linker hand lijken na 20 min. tussen de deur te zitten : :x ( heb handvatverwarming , handbeschermers en bmw handschoenen van kwaliteit dacht ik toch ).
Weet hier iemand raad met ? Type van handschoenen ?

ik wens iedereen het beste toe voor het nieuwe jaar en dat we allen nog lang en veilig over de aarde mogen brommen .

Tom S.
benoit
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:12
Locatie: Lot

Bericht door benoit »

Ik heb bij -2°C zonder handbeschermers en verwarming, aan 90km/h een half uur aan een stuk geen last van koude vingers met de 'komfort'-handschoenen van bmw (het zijn handschoenen met een fleece in)

Misschien helpt het jou vooruit?

groeten
K75
Hubert NYS
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 sep 2004, 09:15
Locatie: Evergem

Bericht door Hubert NYS »

Ik had dat probleem vroeger ook.
Linkerhand is wel gevoeliger daar je om de koppeling in te knijpen het warme handvat met je vingers moet lossen.
Maar sinds anderhalf jaar draag ik Bmw handschoenen Summer-rain !!!
Daar zit geen isolatie of voering in, en daardoor kan de warmte van het handvat er waarschijnlijk beter door. Ik heb sinds ik deze heb, mijn gevoerde exemplaren niet meer gebruikt, en heb ook geen last meer gehad van koude handen.
Het is echt het proberen waard.
Groetjes
Nasjke
2002 R850R Zilver.
LucVB
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:42
Woonplaats: Borgerhout
Locatie: Antwerpen