Verbruik ZOMER versus WINTER

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
George Michael

Verbruik ZOMER versus WINTER

Bericht door George Michael »

Heb sinds december eindelijk mijn prachtige 1150 RT en ben er zeer blij mee. Rijdt prachtig. Maar nu lees ik op het forum van een verbruik tussen 5,5-6,0 (agentjes met werkpaarden ongeveer 8,0).

Mijn eerste tankbeurt kwam ook rond de 8,0 uit, maar dat was te wijten aan de heerlijke rijstijl van een net nieuwe motor, GASSEN!!!!! :twisted:
Maar nu op en neer naar mijn werk kom ik niet verder dan 6,6 / 6,8.
Ligt waarschijnlijk aan het koude weer. Dan verbruikt elk voertuig meer.

Wat zijn jullie ervaringen omtrent het verschil in verbruik tussen de zomermaanden en de wintermaanden?
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
amateurke

Re: Verbruik ZOMER versus WINTER

Bericht door amateurke »

MRKlomp schreef:Heb sinds december eindelijk mijn prachtige 1150 RT en ben er zeer blij mee.
Laten zien
da maschien

fotooke ????
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
amateurke

Bericht door amateurke »

oh ja nog vergeten, verschil tussen zomer/winterverbruik ?
in de zomer doe ik 380km met een volle bak en in de winter 20-30 km minder (choke en langere opwarmtijd blok bij koude temperaturen)
ik doe wel geen files ! gewoone lekker snorren op klein baantjes : het kronkelende, fonkelende wegending :lol:

enneh, veeeeeeeeeeeeeeeel veilige kms met je nieuwe aanwinst
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

rustige rijders..ik ben al blij als ik 300 km haal uit mijn tank :roll:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
George Michael

Bericht door George Michael »

Ja, 300 km dat is eigenlijk wanneer het lampje gaat branden. Zal allemaal wel aan mijn pols liggen. Aan de andere kant moet ik maar rijden met dat ding en niet zo nadenken over het verbruik. Maar het was wel lachten :oops: in het begin. Onze Peugeot 406 Break heeft een verbruik nu van 7,5 en mijn Rt kwam aan de 7,8. Vrouwtje was niet zo aan het lachen :?

ha ha ha ha ha ha ha ha :D
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

MRKlomp schreef: Vrouwtje was niet zo aan het lachen :?

ha ha ha ha ha ha ha ha :D
Ze zal wel aan het lachen slaan van zodra de terugbetaling van de beroepskosten binnen komen.
D'as een hele hoop geld voor de moto en niets voor de peugeot!
Wie is dan de goedkoopste :lol:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Ja en de terugbetaling van aanslagjaar 2005 zal weer serieus op zich laten wachten, ze hebben weeral vertraging opgelopen :twisted: :twisted: :twisted:

Stoffel ;)
Afbeelding
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

In de winter heb ik een meer verbruik van ongeveer een 0.5/100 km.
Reen is mij onbekend.

Ludo
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

ja, heb het ook gehoord! Dikke schande vind ik dat! Als motorrijder dumpen we maandelijks vele euros aan accijnzen en btw bij de overheid...je moet eens het rekeningske maken!

We werken concreet aan het fileprobleem, verslijten het minst de infrastructuren en beperken de economische schade door de files...maar zelf mogen we op ons kin kloppen als we moeten krijgen. Ik wil hier geen pleidooi voeren voor een voorkeursbehandeling..enkel voor hetgene we recht op hebben :!:

PS
Quote 27/12 "De files kostten in 2003 154,1 miljoen euro. Deze berekening is op basis van de kostprijs van ongeveer 10 euro per uur voor een personenwagen en 46 euro per uur voor een vrachtwagen"

In mijn geval alleen al sta ik dankzij de moto maandelijks bijna 25h minder aan te schuiven. :!:
Laatst gewijzigd door Wingman X op 21 jan 2006, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank K

Bericht door Frank K »

Ja en de terugbetaling van aanslagjaar 2005 zal weer serieus op zich laten wachten, ze hebben weeral vertraging opgelopen
Laat ze maar vertraging oplopen en het liefst héél veel bij de mijne...
Wanneer ze na 30 juni afkomen, moeten ze ALLE voorafbetalingen (datgene wat rechtstreeks van je loon afgaat) terugbetalen...
Dus maar hopen ...........
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
cees

verbruik

Bericht door cees »

Alle,

Ik heb nu bijna een maand mijn R1100RT
Verbruik valt me ook tegen. Rustig rijden = 1 liter op 15 km.
Hiervoor een K75RT en die bij rustig rijden 1 liter op 19 km.
Dus de tank van de R = 26 liter, van de K 21 liter maar toch bij beide maar maximaal zo'n 400 km!
Ook had de K75RT een betere windbescherming door de grotere ruit.

Maar ik zou niet meer terug willen. Comfort toch veel groter!
Ben wel benieuwd wat bij mij het benzineverbruik gaat worden bij stevig / sportief doorrijden.

Mzzl
Cees
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Frank K schreef:
Ja en de terugbetaling van aanslagjaar 2005 zal weer serieus op zich laten wachten, ze hebben weeral vertraging opgelopen
Wanneer ze na 30 juni afkomen, moeten ze ALLE voorafbetalingen (datgene wat rechtstreeks van je loon afgaat) terugbetalen...
Frank wees maar gerust dan komen ze weeral af met de kleine lettertjes of met een smoesje dat ze iets vergeten waren te communiceren (cfr Miss VDBossche, onze kersverse Minister van Begroting) :twisted: :twisted:

Stoffel ;)
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

idd, niet goed gecommuniceerd zoals de 100 miljoen voor de stookoliefactuur :evil: :evil: :evil: ik word daar ziek van
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Stoffel schreef:
Frank K schreef:
Frank wees maar gerust dan komen ze weeral af met de kleine lettertjes of met een smoesje dat ze iets vergeten waren te communiceren (cfr Miss VDBossche, onze kersverse Minister van Begroting) :twisted: :twisted:

Stoffel ;)
Maak uzelf niets wijs, we leven tenslotte in België :!:
Als het zo ver zou komen, dan duwen ze alle belastingsaangiften er gewoon door zonder te berekenen en betalen ze terug wat je aangegeven hebt.
En een maand of twee later, als ze eens tijd hebben gehad, doen ze een rechtzetting NA een controle :twisted:
Leverd dus eigenlijk niets op, die eventuele vertraging :evil:

R1200RT

-Marsi

Bericht door -Marsi »

zomers +- 5,8

winter +- 6,3

ook een vershil van zowat 'n halve liter
R1150 GS
pietpret

Bericht door pietpret »

Datum van inkohiering van de aanslag (what's in a name??) moet na 30-06 liggen en je aangifte moet geldig zijn.
Inderdaad een snelle (en mogelijke foute) nazicht en berekening in inkohiering door de belastingsdiensten voorkomt dit euvel.
Spring dus nog geen gat in de lucht na 30-06.

Om bij de les te blijven r1150r:

6.5 in de winter
6.0 in de zomer
bmw r1150r/bmw X3 2.0D/
Zeppe

Bericht door Zeppe »

rij nu op de kop één jaar met RT1150
nieuw gekocht (dec 2004- ingeschreven jan 2005) en heb nu een dikke 13 000 km op de teller staan
rij elke dag (woon-werk) - zomer en winter - zon of regen, 't maakt niet uit (kan trouwens niet anders, vrouwtje lief is bijna altijd met auto weg)
wat mijn verbruik betreft; altijd tussen 5,5 en 6,5 literkes (de 1L speling zit in het rechter polske, dat soms wel eens durft doortrekken)
wat ik wel quasi nooit doe : - starten met choke (beestje staat altijd in de garage, ook op het werk)
- stationair laten warm draaien (starten en wegwezen)

goeten van een tevreden RT'
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb geen choke, dus starten en rijden.

Maar mij hebben ze altijd geleerd dat stationair laten warmdraaien eigenlijk niet nodig en zelfs slecht is :?: Beter op het gemak warm rijden.

Wie weet dat beter :?:

R1200RT

pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
De R1150RT heeft geen choke, dit is een toerentalverhoger :!:
De motor laten warmdraaien kan tot motorbrand leiden, NIET doen dus(Starten en wegrijden).
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Plaats reactie