Weer eentje bij

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Pat Beemer

Weer eentje bij

Bericht door Pat Beemer »

Jongens, morgen kan ik hem gaan afhalen. Nen 2004 met 6.000 Km op den teller. Staat nu nog bij Kohl. Ik hoop dat er morgen rond Aachen niet te veel sneeuw ligt. Ik heb altijd met K's gereden (100 en 1100). Dit wordt mijnen eersten boxer. Doei.

Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

proficiat
en met een R....RT kan je gerust door de sneeuw scheuren 8)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
benoit

Bericht door benoit »

Veel plezier met je boxer.
Laat eens iets weten hoe de eerste rit reed.
K75
sprint

Re: Weer eentje bij

Bericht door sprint »

Pat Beemer schreef:Jongens, morgen kan ik hem gaan afhalen. Nen 2004 met 6.000 Km op den teller. Staat nu nog bij Kohl. Ik hoop dat er morgen rond Aachen niet te veel sneeuw ligt. Ik heb altijd met K's gereden (100 en 1100). Dit wordt mijnen eersten boxer. Doei.
Proficiat met je aankoop 8)
Mocht je hem niet gewoon kunnen worden mag je steeds ruilen met mijn K :lol:
Marnix.

Afbeelding
toerbaard

Bericht door toerbaard »

wat gaat je dat kosten om hem in te voeren, en in belgie
op nummerplaat te zetten?
welke formaliteiren moet je vervullen ?
heb je daar al zicht op?
toerbaard

Bericht door toerbaard »

sorry..... formaliteiten
Dirk 9700

Bericht door Dirk 9700 »

Pat Beemer,

Proficiat met je aankoop en véél veilige kilometers toegewenst
Voor morgen geen sneeuw en een behouden thuiskomst toegewenst 8)

Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
Pat Beemer

Eerste indruk

Zo, mijn R1150RT staat veilig thuis. Veel mist en motregen onderweg. En in omgeving Aachen veel zout gestrooid. Dus onmiddellijk afspoelen met koud water, ook achter het koetswerk (op aanraden van de verkoper).

Het is niet de eerste maal dat ik met een boxer rijd, in het verleden meermaals een vervangvoertuig van de dealer mogen besturen. Maar voor degenen die overstappen van K100 - K1100 naar een boxer, hier mijn eerste indrukken :

Twin spark loopt redelijk soepel, minder trillingen dan verwacht.
Ruit is smaller dan deze van K1100, maar dat geeft niet.
Ruit is wel te laag. Zadel in laagste stand, slechts 1,79 meter groot, maar ruit onmiddellijk in hoogste stand, nog te laag en te veel gebulder. Een vervangruit staat als eerste op mijn optielijst.
Remmen subliem. Tegenover K1100, zijn deze van de 1150RT te bedienen met twee vingers.
Het sturen is blijkbaar lichter dan bij een K, maar heb slechts 177 Km autosnelweg gereden. Dus nog echt niet kunnen vergelijken.
Zesde versnelling is op autosnelweg ook een zegen. Bij 120 Km/uur nog geen 4000 toeren.

Ik weet nog niet hoeveel het zal kosten om de fiets in te voeren (te dédouaneren). Ik laat wel weten hoe veel ik dien te betalen en hoe vlot alles verloopt.

De RT is voorzien van een originele BMW-radio. Iemand een Nederlandstalige handleiding liggen ? Mijn Duits is niet zo sterk.

Doei, Patrick
R1150 RT - 2004
Iron Gonzo

blij dat je goed bent thuis geraakt.
nog veel plezier
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Pat Beemer

Olie

Ik heb nog een vraagje,

wat mag ik als normaal olieverbruik beschouwen bij een R1150RT (twin spark - 2004) met net geen 6.000 Km op de teller ?
Iron Gonzo

rij er eerst eens goed mee en weet ons eens te melden hoeveel hij verbuikt op 1000Km
als hij goed is ingereden zal hij bijna niets verbruiken.
TRIUMPH TROPHY SE
Xa4
Contacteer:

Re: Olie

Bericht door Xa4 »

Pat Beemer schreef:Ik heb nog een vraagje,

wat mag ik als normaal olieverbruik beschouwen bij een R1150RT (twin spark - 2004) met net geen 6.000 Km op de teller ?
een goede raad van tante kaat : vul bij met mondjesmaat !!! :lol: :lol:
gewoon dat glaske in het oog houden en als ge gene olie meer ziet, per 150ml bijvullen ! Nie direct nen halve liter want wat er teveel inzit, zal em opslorpen.
Ik zou zo zeggen : zoekfunctie hier op het forum en ge zijt direct 2 dagen zoet :lol:

ik heb nog wel een handleiding van de radio denk ik ... ma liedekerke is mss wat ver he ? :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Pat Beemer

Douane

Vandaag met documenten (factuur - gelijkvormigheidattest - inschrijvingsbewijs - bewijs van schrapping !) bij de douane langs geweest. Motorfiets niet moeten tonen. Voor de kostprijs van 0,03 Euro het nodige document + voorziene sticker douane gekregen !

Nog enkel bij verzekeringsagent en vervolgens bij Dienst In Verkeerstelling passeren. Inschrijving volgens mij sinds 1 januari 2006 gratis !

Meer problemen geeft het invoeren van een motorfiets vanuit het buitenland niet.

Groetjes, Patrick.
MAVN

Bericht door MAVN »

Ik vrees dat je nog een extra stapje moet doen voordat je naar de DIV gaat. Ik heb namelijk een paar maanden terug zelf een R1150RS uit Duitsland ingevoerd. Eerst ga je inderdaad naar de douane met de volgende papieren: Fahrzeugbrief - Fahrzeugschein en je aankoopfactuur. Daarmee verkrijg je een groen vignet 705, welke op het roos formulier (aanvraag tot inschrijving van een voertuig) wordt gekleefd. Let ook op dat de douane een stempel in vak W plaatst (anders gaat de deal niet door!). Kostprijs was 10 eurocent. Dan kan je naar je verzekeringsmaatschappij gaan, zodat er een witte sticker in vak Z gekleefd wordt.

Nu heb je nog een groene sticker voor vak Y en een PV nummer voor vak R5 nodig. Hier heb je 2 mogelijkheden. Als je naar DIV belt, zullen ze je doorverwijzen naar de invoerder (BMW Bornem). Die zullen je motor bekijken of hij conform is en dan de nodige stickers plakken. Kostprijs is 100 euro. Maar als je een europees gelijkvormigheidsattest heb, dan kan je dit anders doen (en gratis!). Je stuurt de volgende documenten naar de dienst FOD Mobiliteit en Vervoer: Roze formulier (met de sticker zoals hier boven beschreven), Fahrzeugschein, Fahrzeufbrief en een copij (NIET het ORIGINEEL!!) van het europees gelijkvormigheidsattest. Zij zullen de groene sticker in vak Y voorzien, samen met een PV nummer in vak R5. In mijn geval hebben ze de documenten zelfs daarna rechtstreeks doorgestuurd naar de DIV.

Indien je geen groene sticker in vak Y en PV nummer in vak R5 hebt, zal de DIV de papieren terug naar jou sturen. Zij beschouwen een ingevoerde motor een inschrijving van een nieuw voertuig (ook als is het een occasie)

Indien meer info gewenst, laat gerust maar iets weten

Groeten

Marc
Fotomotorman
Contacteer:

Blij met.... R1150Rt

Bericht door Fotomotorman »

Gefeliciteert vanuit Holland met je aankoop. Wie weet rijd je ook nog wel eens mooie km´s in ons koude en nu oh zo natte kikkerlandje!
Enjoy the ride!
Pat Beemer

DIV

Beste Marc en andere forum-lezers.

Vandaag langsgeweest bij DIV (Dienst In Verskeerstelling) te 1210 Brussel, Vooruitgangstraat 56. Open van 08u30 tot 12u30 en van 13u00 tot 16u00.
(Te vinden kortbij het NMBS-Noordstation).

Er moet inderdaag nog een extra sticker (goedkeuringsvignet) op het roze formulier (vak y) worden aangebracht. DIV Brussel doet dit onmiddellijk en gratis ! Met dit goedkeuringsvignet wordt bevestigd dat een gelijkvormigheidsattest door de vertegenwoordiger van het merk werd afgeleverd.
Met moet dus inderdaad niet meer langs BMW-Bornem passeren om een Belgisch gelijkvormigeheidsattest aan te vragen (en te betalen : 100 Euro). Men moet enkel bij DIV Brussel het Duitstalig Europees Gelijkvormigheidsattest voorleggen.

Het PVG nummer kan je zelf in vak R5 (groen vignet 705) invullen. Je vindt het nummer ofwel op het identificatieplaatje op je motorfiets, ofwel bel je even naar Bornem, ofwel wordt het door de dienst homologatie bij DIV op het goegkeuringsvignet genoteerd en kan je het nadien overschrijven.

Vervolgens passeren aan het loket : nieuwe nummerplaat en/of nieuw inschrijvingsbewijs en ik was onmiddellijk naar huis met mijn nieuw inschrijvingsbewijs.

Let wel, Homologatie DIV is er enkel en allen in Brussel. Maar alle handelingen zijn er sinds 01 jan 2006 gratis. Er zit wel steeds veel volk. Je moet er een nummertje trekken en wel wat geduld hebben.

Groetjes, Patrick.
MAVN

Bericht door MAVN »

Goed te horen dat het ook vlot verliep voor jou. Alleen ben ik niet naar Brussel gereden en heb alles via de post geregeld. Koste iets meer tijd.

En nu maar lekken rijden met je nieuwe brommer...

Marc
Xa4
Contacteer:

Re: DIV

Bericht door Xa4 »

Pat Beemer schreef:...Er zit wel steeds veel volk. Je moet er een nummertje trekken en wel wat geduld hebben.

Groetjes, Patrick.
heel juste ! ik ben daar es ooit voor een nummerplaat naartoe gegaan ... kwas daar om 15h en ik mocht onverricht ter zake opkrassen :"der zit teveel volk meneer en onze 2 van de 12 actieve loketjes gaan om 16h stipt dicht ..." :evil:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
TonTon

Re: Eerste indruk

Bericht door TonTon »

Pat Beemer schreef:.
Ruit is wel te laag. Zadel in laagste stand, slechts 1,79 meter groot, maar ruit onmiddellijk in hoogste stand, nog te laag en te veel gebulder. Een vervangruit staat als eerste op mijn optielijst.
Doei, Patrick
R1150 RT - 2004
ga hier eens zien , ik heb er zo een en ben er tevreden over gezien de prijs.
http://online.rad.be/raddotnet_d/Produc ... MotoId=760

,als écht goed alternatief ga je eens kijken bij Cee-Baileys , maar de prijs is er ook naar :( .
http://www.ceebaileys.com/bmw/1100-1150rtsel.html
Plaats reactie