Navigator V : bochtige wegen en rondritplanner?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
StijnRS
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2016, 16:49
Woonplaats: Attenrode

Navigator V : bochtige wegen en rondritplanner?

Bericht door StijnRS »

Hallo,
Mijn Navigator V is onderweg.
Ik zag op Youtube alvast een paar filmpjes over de verschillen met de 590.
Het gemis van de functies 'bochtige wegen' en de rondritplanner lijkt voor sommigen wel een reden om een 590 te kopen en niet de BMW Nav5.
Weet iemand wanneer deze functies worden toegevoegd aan de Nav5 ?
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

Re: Navigator V : bochtige wegen en rondritplanner?

Bericht door PeterGT »

Bochtige wegen is op Nav V beschikbaar vanaf firmware 3.20. Rondritplanner niet.
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Navigator V : bochtige wegen en rondritplanner?

Bericht door GSrijder »

PeterGT schreef:Bochtige wegen is op Nav V beschikbaar vanaf firmware 3.20.
Je kan het beter zelf maken met BC want MrGPS heeft in zijn filmpjes al laten zien dat dit op niet veel trekt. Op dat vlak scoort TT beter.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
aantzeetje
Berichten: 1163
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Navigator V : bochtige wegen en rondritplanner?

Bericht door aantzeetje »

De instelling bochtige wegen is alles behalve een aanrader in B en NL (Misschien dat het in de Ardennen wel meevalt?) en dit zowel voor TT als voor Garmin.

Rondrit planner is ook zo iets typisch voor de Amerikanen. Van A - B - C - A. Heb daar in het verleden wat mee gestoeid met de beta versies van BC maar of je er iets mee bent? Geen meerwaarde hoor.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: Navigator V : bochtige wegen en rondritplanner?

Bericht door MrGPS »

aantzeetje schreef:en dit zowel voor TT als voor Garmin.
Niet mee eens vrees ik; in de Rider400 werkt de functie prima; ook in Nederland (behoudens het vermijden van bebouwde kom).

Verschil is dat de Garmin bij dit algoritme geen wegen onder de roadclass van de NL N-wegen meeneemt; de Rider wel.

Ik heb een Oost-West route door Nederland gemaakt met zowel garmin als TT en die om de ca 50 km haaks doorsneden; vervolgens de wegen die Garmin kiest versus TT vergeleken.

Zie http://www.mrgps.nl/routeringskwaliteit ... n-zumo590/" onclick="window.open(this.href);return false; voor de foto's - spreekt boekdelen.
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

Re: Navigator V : bochtige wegen en rondritplanner?

Bericht door PeterGT »

Na firmware update, waar deze functie opdook, ook eens geprobeerd hier bij dagelijkse verplaatsingen. Het resultaat leek nergens op.

Normaal heb ik m'n routes vooraf mooi in detail gepland
Vorig jaar door combinatie van te weinig tijd, lui en openstaand voor verrassingen, gegokt op die Garmin functie 'bochtige wegen'. Streek Franse Alpen/Provence/Ardèche.

Nu eens hele week dagelijks gewoon een bestemming ingegeven, curvy roads, en rijden maar. Incl. Heen en terug.
Hoewel anders nooit, deze keer automatisch herberekenen aan. Dat laat toe om met 'gezond verstand' keuze zelfs eens een andere weg/richting te kiezen, iets leuks te zien en er naartoe rijden, etc.
Wel .... : een hele week supermooie dagritten, waarbij dagelijkse heen & terug nooit exact hetzelfde. Op mooie wegen gereden en plaatsen ontdekt, dikwijls zonder 1 moto/auto tegen te komen.

Denk dus dat die functie best kan werken, indien de streek dit toelaat.
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
aantzeetje
Berichten: 1163
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Navigator V : bochtige wegen en rondritplanner?

Bericht door aantzeetje »

@Hans, had geen rekening gehouden met de TT400/410. De vroegere versies echter niet zo happig van. Maakten zelf zijn bochtige route, straatje in, straatje uit, links, rechts, rechts links, zodat een route nodeloos ontzettned lang werd en er van rijplezier geen sprake meer was.
Wat wel degelijk waar is en waar er al jaren tegen Garmin op gehamerd wordt (o.a. door jou en door een antal van ons op het Garmin US forum) is de classificatie van de wegen. Durf het bijna niet te zeggen maar als je het bekende schuifje naar links zet in Mapsource en omdat deze met andere algorithmes rekent denk ik met verkeer vermijden aangevinkt, ga je bijna nooit door een bebouwde kom rijden, noch over de snelweg. Hoe ze dat in BC zo verkl... hebben terwijl ze het hadden is me een raadsel.
En ach, het blijft een hulpmiddel he waar gezond verstand nog altijd primeert.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Johan V
Berichten: 102
Lid geworden op: 30 apr 2008, 17:20
Woonplaats: Brèninge
Locatie: Brèninge

Re: Navigator V : bochtige wegen en rondritplanner?

Bericht door Johan V »

Zet vooral bochtige wegen aan, als in de omgeving een stad bent, gegarandeerd heb je alle rondpunten gezien :lol: :lol: :lol:
K1600 GT
Plaats reactie