Hevige windstoten...?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
armando

Hevige windstoten...?

Bericht door armando »

Beste motorrijders,

Sinds 4 maanden ben ik in het bezit van een BMW 850 rt. Daarvoor reed ik 2,5 jaar een Suzuki Intruder 1400. Hiermee reed ik niet harder dan ongeveer 100 km/u, lekker touren jullie kennen dat wel. Nu ik mijn BMW heb haal de 120 km/u makkelijk. Dit veranderd als er hevige windstoten zijn, zelfs al bij kracht 3/4 (volgens KNMI). Ik word dan van links naar rechts over de rijbaan 'geduwd' door de wind.

Heb ik alleen last van het bovenstaande of zijn er nog meer mensen die hier last van hebben. Is het gewoon mijn onvoldoende ervaring met mijn motor....? Want als ik op de autosnelweg rij en ik zie een andere motorrijder heb ik het idee dat hij/zij er helemaal geen last van heeft (schijn bedriegt misschien, maar toch....?)

Graag had ik wat reacties gelezen van jullie.

Gegroet,

Armando
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Met knieën stevig tegen de tank en de armen ontspannen volgt de motorfiets de lijn waarin je kijkt. De motor volgt je ogen. Bij een windvlaag zal de motor iets naar opzij uitwijken, maar als je ontspannen blijft zitten, herneemt de motor al snel de juiste koers.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik denk ook dat je een beetje te veel dat stuurtje vasthoud. Losjes in de polsen, en niet te veel duwen of hangen aan dat stuur zal al veel beter zijn. :wink:
GSfili

Bericht door GSfili »

ik kan het enkel bevestigen. Het is ook nodig om reeds windvlagen te voorzien als je bijvoorbeeld van achter een huisenrij of bos in het open veld komt of een vrachtwagen inhaalt.... laat de motor mooi driften en verplaats je gewicht wat tegen de wind, zonder veel te sturen. ( 'k heb het hier ook geleerd van de ervaren rotten :oops: )
GS1150 Blauw. 13-08-05 ---> 58K
Lid BMW mc Vl
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Misschien extra gewichten in je zakken stoppen :?
Nee ernst denk dat je niet ontspannen op je moto zit en ja moto wa beter
tussen de knie nemen.
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

gewoon knietjes toehouden, de rijlijn voor ogen houden (klinkt toepasselijk :D ) en gaan met die banaan!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Plaats reactie